Πρόγραμμα για την Κοινωνική Επιχειρηματικότητα απο Οκτώβριο .

Επιδότηση 3.000 ευρώ σε 6.489 ανέργους για να δημιουργήσουν Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (Κοιν.Σ.Επ.)gala

Επιδότηση 3.000 ευρώ σε 6.489 ανέργους για να δημιουργήσουν τη δική τους Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (Κοιν.Σ.Επ.) προσφέρει νέο πρόγραμμα του υπουργείου Εργασίας που θα ανακοινώθει αρχές Οκτωβρίου.

Δυνατότητα συμμετοχής στη διαδικασί θα έχουν όλοι οι άνεργοι χωρίς όριο ηλικίας. Ο συνεταιρισμός των ανέργων αποκτά τη δυνατότητα να συνεργαστεί με Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, με ΟΤΑ και με άλλους δημόσιους οργανισμούς και επιχειρήσεις.

Ο θεσμός των Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων βρίσκει μεγάλη εφαρμογή στην παραγωγή και την τυποποίηση αγροτικών προϊόντων, στην εστίαση, στην παροχή οικονομικών, φορολογικών και άλλων συμβουλευτικών υπηρεσιών, σε μικρές βιοτεχνίες και σε οικοτεχνικές πρωτοβουλίες γυναικών ή ΑμΕΑ.

Το σχέδιο χρηματοδότησης για την ίδρυση Κοιν.Σ.Επ. προβλέπει επιδότηση για:
*Ιδρυση, οργάνωση και διοίκηση της Κοινωνικής Επιχείρησης.
*Ανάπτυξη πελατολογίου.
*Προώθηση και προβολή προϊόντων.
*Πρόσβαση σε διαδικασίες ανάθεσης του δημόσιου τομέα και συμμετοχής σε δημόσιους διαγωνισμούς.
*Διασύνδεση με διαφορετικές πηγές χρηματοδότησης.
*Ενημέρωση για επανάληψη πετυχημένων επιχειρηματικών μοντέλων από την Κοιν.Σ.Επ.

Οι άνεργοι που ενδιαφέρονται να μπουν στη διαδικασία και να δημιουργήσουν επιχείρηση με κοινωνικά χαρακτηριστικά -με τη συμμετοχή στο πρόγραμμα- επιτυγχάνουν μείωση του κόστους και του επιχειρηματικού ρίσκου, δικτύωση της επιχείρησης, μείωση του χρόνου έναρξης της πραγματικής λειτουργίας, αναγνωρισιμότητα Κοιν.Σ.Επ. και ανάπτυξη συνεργιών.

Ο φάκελος υποψηφιότητας πρέπει να περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία που δείχνουν τη διαχειριστική επάρκεια. Στην τελική επιλογή θα συνεκτιμηθούν η συμμετοχή πανεπιστημίου ή ΤΕΙ και η προσφορά στην τοπική κοινωνία.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, η αξιολόγηση των φακέλων θα γίνει ανά περιφερειακή ενότητα, δεδομένου ότι προβλέπεται συγκεκριμένος αριθμός δικαιούχων ανά περιοχή (βλ. πίνακα). Στο σχέδιο με σαφήνεια αναφέρεται ότι οι εταίροι – άνεργοι της Κοιν.Σ.Επ. αποζημιώνονται με αμοιβή έως 100 ευρώ ημερησίως, ανάλογα με τα κέρδη και το μέγεθος της επιχείρησης. Σημαντική λεπτομέρεια: Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλουν ταυτόχρονα δύο φακέλους. Εναν για χορήγηση διαχειριστικής επάρκειας και έναν με την αίτηση για τη χρηματοδότηση του εγχειρήματο

Για τα παιδιά των μπάρ

της Ελένης Χοντολίδου

Εάν είστε τακτικοί θαμώνες σε μπαρ, καφετέριες και τα συναφή, θα έχετε ίσως προσέξει (ειδικά στις πραγματικά μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν αλυσίδα ή όχι) ότι οι εργαζόμενοι αλλάζουν πολύ συχνά. Έχετε προσέξει ότι είναι διαρκώς όρθιοι για να σας υπηρετήσουν και έχουν μία ανησυχία στα μάτια; Να σας γεμίσουν το ποτήρι με νερό; Να σας αλλάξουν το σταχτοδοχείο; Να παραδεχτούν ότι έχουν κάνει λάθος ακόμη και όταν δεν έχουν κάνει;

Η σημερινή νέα γενιά είναι η πιο χειραφετημένη, η πιο μορφωμένη και η πιο ελεύθερη από κομματικές αλυσίδες γενιά. Τα νέα παιδιά κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές, μιλούν ξένες γλώσσες, έχουν ταξιδέψει, δεν είναι όπως ήμασταν εμείς στην ηλικία τους. Ταυτοχρόνως, είναι και η περισσότερο στραπατσαρισμένη από άποψη εργασίας. Δεν είναι αυτό που φοβόμασταν πριν κάποια χρόνια: η γενιά των 700 ευρώ. Όχι, είναι η γενιά των ανέργων ή επισφαλώς εργαζομένων, η μάλλον των «απασχολήσιμων». Η έννοια του εργαζομένου όπως την ξέραμε για τον ιδιωτικό τομέα έχει πεθάνει προ πολλού. Ειδικά στον κλάδο που συζητάμε τα πράγματα είναι πολύ άσχημα. Με την πρόφαση της μαθητείας το πρώτο δεκαήμερο είναι απλήρωτο. Ο μισθός είναι κάτω του νόμιμου ελάχιστου με την απειλή της άμεσης αντικατάστασης από κάποιον φτωχότερο και προθυμότερο και τα ένσημα κάτι σαν τον Άη Βασίλη, τις γοργόνες και άλλα συναφή, δηλαδή ανύπαρκτα!

Πώς να συνδικαλιστούν τα νέα παιδιά όταν εργάζονται σε μία επιχείρηση των τριών ατόμων; Πώς να διεκδικήσουν το δίκιο τους όταν η ανεργία είναι στα ύψη και γνωρίζουν πολύ καλά ότι θα αντικατασταθούν αμέσως; Γιατί η πολιτεία δεν κάνει συχνότερους ελέγχους σε μικρά και μεγάλα μαγαζιά; Ο επιχειρηματίας που επενδύει και δημιουργεί θέσεις εργασίας οφείλει να είναι νόμιμος και η πολιτεία οφείλει να εξασφαλίζει τη νομιμότητα λειτουργίας αυτών των επιχειρήσεων.

Σας παρακαλώ, την επόμενη φορά που θα είστε σε μπαρ, καφετέριες και τα συναφή, να είστε πολύ ευγενικοί με τα παιδιά που σας σερβίρουν. Να λέτε «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» και «στην υγειά σου» και να αφήσετε ένα γενναιόδωρο pour boire. Δεν ξέρετε ούτε αν πληρώνονται, ούτε πόσο πληρώνονται και, κυρίως, ούτε για πόσο πληρώνονται. Continue reading

Εξισωτική 2014 : Τα δικαιολογητικά που πρέπει να έχει μια αίτηση χωρις προβλήματα.

Οι δικαιούχοι παραγωγοί για τηνΕξισωτική Αποζημίωση 2014 πρέπει να προσκομίσουν και τα πιο κατω δικαιολογητικά για να πληρωθούν άμεσα χωρίς εκκρεμότητες .
Αυτά, όπως περιγράφονται είναι κατά περίπτωση τα πιο κάτω :
1. Αν δηλώνονται εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες:
• Βεβαίωση ασφαλιστικού ταμείου ή φορέα εργασίας σχετικά με τον αριθμό των ημερομισθίων (αν οι μισθωτές υπηρεσίες προέρχονται από ημερομίσθια).
• Βεβαίωση ασφαλιστικού ταμείου σχετικά με το είδος της σύνταξης που λαμβάνει ο αιτών/η αιτούσα (αν τα εισοδήματα προέρχονται από συντάξεις).
• Βεβαίωση φορέα χορήγησης επιδομάτων (πολυτεκνίας, ανεργίας, κ.λπ.) (αν τα εισοδήματα προέρχονται από επιδόματα).
2. Αν δηλώνονται εισοδήματα από εμπορικές επιχειρήσεις:
• Αντίγραφο του Μηχανογραφικού Δελτίου Οικονομικών Στοιχείων Επιχειρήσεων και Επιτηδευματιών (Ε3).
• Βεβαίωση Έναρξης Εργασιών Φυσικού Προσώπου Επιτηδευματία.
• Απόφαση ένταξης σε πρόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων που σχετίζεται με αγροτουρισμό ή αγροβιοτεχνία (π.χ. LEADER, ΟΠΑΑΧ) (αν το εισόδημα από εμπορικές επιχειρήσεις προέρχεται από αγροτουρισμό ή αγροβιοτεχνία).
3. Αν δηλώνονται εισοδήματα από ελευθέρια επαγγέλματα:
• Παραστατικά απόδειξης της πηγής προέλευσης του εισοδήματος από Ελευθέρια Επαγγέλματα.
4. Για τους μετακινούμενους κτηνοτρόφους:
• Άδεια μετακίνησης από θερινό βοσκότοπο ή βεβαίωση της αρμόδιας Κτηνιατρικής Υπηρεσίας του Νομού (Αγροτικό Κτηνιατρείο) στον οποίο έχουν μεταβεί (υποβάλλεται εντός 10 εργάσιμων ημερών από τη συμπλήρωση της πεντάμηνης παραμονής).
5. Για τους νέους γεωργούς:
• Πράσινο πιστοποιητικό του Οργανισμού Δήμητρα (μόνο στην περίπτωση που είναι κάτοχοι του εν λόγω πιστοποιητικού).
6. Για τους διαδόχους γεωργούς δικαιούχων Πρόωρης Συνταξιοδότησης:
• Βεβαίωση από την Τράπεζα Πειραιώς από την οποία θα αποδεικνύεται η ημερομηνία κατά την οποία ο αιτών ορίστηκε διάδοχος γεωργός δικαιούχου Πρόωρης Συνταξιοδότησης.
7. Για τους Δασεργάτες ή Ρητινοσυλλέκτες/Ρητινεργάτες ή Υλοτόμους, Αλιεργάτες, Ιχθυεργάτες, Εργάτες γης, Σμυριδεργάτες, Μικροεπαγγελματίες μόνιμους κατοίκους Δημοτικών ή Τοπικών Κοινοτήτων πληθυσμού μέχρι 2.000 κατοίκων:
• Βεβαίωση ασφαλιστικού ταμείου ή φορέα εργασίας που να βεβαιώνει την ιδιότητα.
• Βεβαίωση από το Δήμαρχο ( ή από το Πρόεδρο της Κοινότητας στις περιπτώσεις των Κοινοτήτων που έχουν παραμείνει και μετά την εφαρμογή του ν.3852/10 ) ότι ο πληθυσμός της Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας της μόνιμης κατοικίας και της έδρας της επιχείρησης του παραγωγού έχει πληθυσμό μικρότερο των 2.000 κατοίκων ή απόσπασμα από την υπ΄αριθμ.6519/12 Απόφαση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής « Αποτελέσματα της απογραφής Πληθυσμού – κατοικιών 2011 που αφορούν στο Νόμιμο Πληθυσμό ( δημότες ) της χώρας» ( ΦΕΚ 2230 Β! 2012) . ( Το σημείο αφορά στην περίπτωση χαρακτηρισμού του παραγωγού ως μικροεπαγγελματία)
8. Για τους παραγωγούς που είχαν αποκλειστεί από το πρόγραμμα σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 280947/1982/2008 ΚΥΑ. Κεφ._! , αρ.9 , παρ. 1και 2 ισχύουν τα ακόλουθα:
Κατά το άρθρο 4 παρ. 1 εδ.α΄1 του Ν.4043/2012 (ΦΕΚ Α 25) , παραγράφεται το αξιόποινο και παύει η δίωξη τω πταισμάτων και πλημμελημάτων , που έχουν τελεσθεί μέχρι 31.12 .2011 και κατά των οποίων ο νόμος απειλεί ποινή φυλάκισης μέχρι ένα έτος ή χρηματική ποινή ή και τις δύο ποινές . Κατά την παρ. 2 του ίδιου άρθρου , οι δικογραφίες που αφορούν τις προαναφερόμενες πράξεις τίθενται στο αρχείο με πράξη του αρμόδιου εισαγγελέα ή δημόσιου κατήγορου. Επομένως, οι παραγωγοί που εμπίπτουν στις διατάξεις αυτές, προκειμένου να αρθεί η αναστολή πληρωμής τους, οφείλουν να προσκομίσουν:
• Είτε Απόσπασμα απόφασης ποινικού δικαστηρίου για την υφ΄ όρων παύση της ποινικής δίωξης κατά το άρθρο 4 του Ν. 4043/2012
• Είτε Βεβαίωση – πράξη του αρμόδιου εισαγγελέα από την οποία να προκύπτει ότι η υπόθεση έχει τεθεί στο αρχείο. Η βεβαίωση αυτή μπορεί , αναλόγως της πρακτικής κάθε Εισαγγελίας , να τίθεται και επί αντιγράφου του πρώτου φύλλου της δικογραφίας.
9. Για τους παραγωγούς που δηλώνουν φιλοξενούμενοι ως προς τη μόνιμη κατοικία:
• Αντίγραφο Ε1 του ιδιοκτήτη του σπιτιού όπου φιλοξενούνται προς απόδειξη του τόπου μόνιμης κατοικίας

Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις και Συνεταιρισμοί Νέας Γενιάς

Τι είναι Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις ; Ποιό το πλαίσιο λειτουργίας των Συνεταιρισμών Νεάς Γενιάς ; Μπορούμε να ελπίζουμε σε μια Συνεταιριστική Άνοιξη; Γιατί δεν ψηφίστηκαν οι εφαρμοστικές για το Μητρώο Οικοτεχνίας και για τα Πολυλειτουργικά Αγροκτή ματα; Γιατί η Κοινωνική Οικονομία δεν συνδέθηκε με την πρωτογενή παραγωγή ; Γιατί οι μικροί παραγωγοί δεν έχουν μια δική τους «ΠΑΣΕΓΕΣ» ; Γιατί οι Δικτυώσεις παραγωγών καταναλωτών δεν στηρίχθηκαν ; Είναι δυνατόν η ιχνηλασιμότητα στην αγροτική παραγωγή να παραμένει ακόμη μιά αγνωστη έννοια !
Πραγματικά ερωτήματα που πλανώνται …. και περιμένουν απαντήσεις με μιαν άλλη λογική … για εναν επανασχεδιασμό της παραγωγικής μας βάσης.

image
Κωδικοποίησα την τελευταία τροποποιηση για το Νεο Νόμο περι Συνεταιρισμών που μετα απο 4 ετή παράταση προσδοκούμε να ξεκινήσει….σίγουρα πλέον μετα τις 30-09-2014..όπου όλες οι Παραδοσιακές ΕΑΣ πρέπει να μετατραπούν σε Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις …και να επιχειρούν δίχως το δίχτυ προστασίας της παλιάς ΚΑΠ και μιας σφιχτής κρατικής οικονομίας .

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4277
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 156 – 1 Αυγούστου 2014
Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας − Αττικής και άλλες διατάξεις.

ΜΕΡΟΣ 2ο
ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 61
Τροποποίηση των νόμων 4015/2011 (Α΄ 210) και 2810/2000 (Α΄ 61)

1. Το άρθρο 1 του ν. 4015/2011, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 1 − Ορισμοί
1. Για τους σκοπούς του νόμου αυτού:

α) Μητρώο είναι η συμβατική ή ηλεκτρονική βάση δεδομένων, η οποία ενημερώνεται και επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα,

β) Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις (ΑΣΟ) είναι:
αα) οι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί (ΑΣ),
ββ) οι Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (ΑΕΣ).
γ) Αγροτικός Συνεταιρισμός (ΑΣ) είναι κάθε αγροτικός συνεταιρισμός, ο οποίος λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2810/2000.
δ) Οι Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (ΑΕΣ): Οι Αγρο− τικοί Συνεταιρισμοί συνιστούν μεταξύ τους Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις του άρθρου 6 του παρόντος νόμου.
ε) Δημοπρατήριο είναι μια συμβατικά ή ψηφιακά οργα− νωμένη αγορά αγροτικών προϊόντων, στο πλαίσιο της οποίας οι παραγωγοί προσφέρουν τα προϊόντα αυτά σε ενδιαφερόμενους αγοραστές με ελεύθερα διαπραγμα− τεύσιμες τιμές, ενώ η διαπραγμάτευση, η διαμόρφωση της τελικής τιμής ανά προϊόν, οι σχετικές πωλήσεις και οι πληρωμές λαμβάνουν χώρα εντός και δια τουΔημοπρατηρίου.
στ) «Καλάθι της Περιφέρειας» είναι το επιχειρησιακό πρόγραμμα αγροτικής ανάπτυξης κάθε Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, με αντικείμενο τη χρηματοδότηση υπη− ρεσιών και υποδομών σχετικά με την τυποποίηση, την πιστοποίηση, την εμπορία και τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων της Περιφέρειας.»

2. Το άρθρο 2 του ν. 4015/2011, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 2 − Εθνικό Μητρώο Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων και Διεπαγγελματικών Οργανώσεων
1. Για την άσκηση της κρατικής εποπτείας επί των ΑΣΟ και των Διεπαγγελματικών Οργανώσεων (ΔΟ), συνιστά ται στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
«Εθνικό Μητρώο Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώ− σεων και Διεπαγγελματικών Οργανώσεων» (στο εξής Μητρώο), το οποίο αποτελεί συμβατική ή ηλεκτρονική βάση δεδομένων.

Στο Μητρώο αυτό καταχωρίζονται σε ειδικές αντίστοιχες κατηγορίες οι ΑΣΟ και οι ΔΟ.
Στο Μητρώο εγγράφεται και η Πανελλήνια Συνομοσπονδία Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (ΠΑΣΕΓΕΣ).
Επίσης στο Μητρώο εγγράφονται οι διατηρούμενες αναγκαστικές συνεταιριστικές οργανώσεις.
2. Με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθορίζονται η μορφή, το περιεχόμενο, η διαδικασία καταγραφής σε αυτό, καθώς και η τήρηση του Μητρώου.
3. Για τις ανάγκες τήρησης και λειτουργίας του Μη− τρώου λειτουργεί στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων διοικητική μονάδα με την ονομασία «Τμή− μα Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων, Ομαδι− κών Δραστηριοτήτων και Παρακολούθησης Εφαρμογής Εθνικής και Ενωσιακής Νομοθεσίας» (στο εξής Εποπτική Αρχή).geoponoi
4. Για τις ανάγκες τήρησης του Μητρώου και εφαρμο− γής των διατάξεων περί εποπτείας, ελέγχου και εφαρ− μογής μέτρων εξυγίανσης των ΑΣΟ ιδρύεται πενταμελές Γνωμοδοτικό Επιστημονικό Συμβούλιο Εποπτείας Αγρο− τικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (στο εξής Συμβούλιο), το οποίο εισηγείται προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σχετικά με τα παραπάνω θέματα.
Στο Συμβούλιο συμμετέχουν ειδικοί επιστή μονες, με συνεταιριστική παιδεία, γνώση και εμπειρία.
Το Συμβούλιο αποτελείται από τον Προϊστάμενο της Εποπτικής Αρχής, τρία μέλη τα οποία υποδεικνύονται από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και ένα μέλος που υποδεικνύεται από την ΠΑΣΕΓΕΣ. Χρέη γραμματέα ασκεί υπάλληλος της Εποπτικής Αρ− χής. Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Συμβουλίου ορίζονται με απόφαση τον Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και είναι άμισθα.»

3. Η παράγραφος 1 του άρθρου 3 του ν. 4015/2011 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Η Εποπτική Αρχή αξιολογεί τους ΑΣ, σύμφωνα και με το άρθρο 4, εποπτεύει τη σύννομη λειτουργία τους και τους βοηθά στο έργο τους. Ελέγχει επίσης την καταβολή της αξίας των συνεταιριστικών μερίδων, την τήρηση των διατάξεων των νόμων, του καταστατικού και των αποφάσεων των γενικών συνελεύσεων και την τήρηση των βιβλίων που απαιτεί ο νόμος αυτός.

Με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κατόπιν γνώμης του Συμβουλίου καθορίζονται ο τρόπος άσκησης της εποπτείας της Εποπτικής Αρχής, οι υποχρεώσεις των ΑΣ προς αυτήν ιδίως για την παροχή εγγράφων ή άλλων αναγκαίων για την άσκηση της εποπτείας στοι χείων και πληροφοριών, οι τυχόν επιβαλλόμενες διοικη− τικές κυρώσεις σε αυτές και κάθε σχετικό θέμα.»

4. Οι παράγραφοι 2, 3 και 4 του άρθρου 4 του ν. 4015/
2011, όπως ισχύει, αντικαθίστανται ως εξής:
«2. Η αξιολόγηση των ΑΣ γίνεται ετησίως και σύμφωνα με τις τακτικές ετήσιες δηλώσεις, που αυτές υποβάλ− λουν και εκδίδεται σχετική απόφαση από την Εποπτική Αρχή, η οποία γνωστοποιείται στον αξιολογούμενο. Με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τρο− φίμων, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Συμβου− λίου, καθορίζονται με κάθε λεπτομέρεια τα ειδικότερα κριτήρια που προβλέπονται στην παράγραφο 1 για την αξιολόγηση των ΑΣ, ο τύπος και το ακριβές περιεχόμενο των αιτήσεων της πρώτης εγγραφής και των τακτικών ετήσιων δηλώσεων, τα έγγραφα και δικαιολογητικά που επισυνάπτονται σε αυτές και η διαδικασία συμβατικής ή ηλεκτρονικής υποβολής τους. Με την ίδια απόφαση, μπορεί να ορίζεται και παράβολο για κάθε αίτηση, που υποβάλλεται στο μητρώο.tracter
Η υποβολή των τακτικών ετή− σιων δηλώσεων διενεργείται το αργότερο έως την 30ή Μαρτίου εκάστου έτους. Οι αξιολογούμενοι, εφόσον δεν συμφωνούν με την απόφαση αξιολόγησης, έχουν δικαίωμα ένστασης, ενώπιον του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, εντός προθεσμίας ενός μηνός από τη γνωστοποίηση της απόφασης της Εποπτικής Αρχής. Ο Υπουργός αποφαίνεται επί της ενστάσεως εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών.
3. Με την αίτηση πρώτης εγγραφής, οι ΑΣ υποχρεούνται να προσκομίσουν στην Εποπτική Αρχή:
α) αντίγραφο του καταστατικού τους και βεβαίωση εγγραφής του στα οικεία βιβλία του αρμόδιου Δικα− στηρίου,
β) ετήσιο κύκλο εργασιών κατά την τελευταία τριετία με βάση τους ισολογισμούς, λογαριασμούς και απο− τελέσματα χρήσης των τελευταίων τριών ετών ή των ετών λειτουργίας του, αν ο ΑΣ έχει ιδρυθεί μέσα στην τελευταία τριετία,
γ) αριθμό μελών, σύμφωνα με βιβλίο μητρώου μελών,
δ) πρακτικό των αρχαιρεσιών για την ανάδειξη των διοικητικών οργάνων του ΑΣ. Η ακρίβεια των παραπάνω στοιχείων, που προσκομίζονται από κάθε συνεταιρισμό, επαληθεύεται από την Εποπτική Αρχή και με βάση την πληρότητά τους συντάσσεται κατάλογος όσων εκπλη− ρώνουν και τα τέσσερα κριτήρια, οπότε χαρακτηρίζο− νται, ως ενεργοί.

Όσοι δεν εκπληρώνουν τα κριτήρια χα− ρακτηρίζονται ως ανενεργοί, κατά την πρώτη έγγραφη.

4. Οι ΑΣ, οι οποίες για δύο (2) συνεχόμενες αξιολογή− σεις καταχωρίζονται στο Μητρώο ως ανενεργοί, λύονται με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μετά από εισήγηση της Εποπτικής Αρχής και του Συμβουλίου.

Μετά τη λύση του ΑΣ ακολουθεί η διαδικασία της εκκαθάρισης, σύμφωνα με τα άρθρα 24 και 25 του ν. 2810/2000, όπως ισχύει. Η διαδικασία της εκκαθάρισης πρέπει να ολοκληρώνεται το αργότερο εντός δύο (2) ετών. Εάν συντρέχει σπουδαίος λόγος, το Δικαστήριο, κατόπιν αιτήσεως παντός έχοντος έν− νομο συμφέρον, δύναται να παρατείνει το χρόνο της εκκαθάρισης.»

5. Το άρθρο 6 του ν. 4015/2011 αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 6 − Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις
Οι ΑΣ μπορούν να συνιστούν μεταξύ τους Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (ΑΕΣ), οι οποίες είναι ανώνυμες εταιρείες. Οι μετοχές των εταιρειών αυτών είναι πά ντοτε ονομαστικές. Σε κάθε περίπτωση μεταβίβασης μετοχών δικαίωμα προτίμησης έχουν οι συμμετέχου− σες στην εταιρεία συνεταιριστικές οργανώσεις. Ουδείς μέτοχος μπορεί να αποκτήσει μετοχές πέραν του 20% του συνολικού αριθμού των μετοχών της ΑΕΣ. Σε πε− ρίπτωση που οι μέτοχοι είναι λιγότεροι από πέντε, ου− δείς μέτοχος μπορεί να αποκτήσει μετοχές πέραν του
50% του συνολικού αριθμού των μετοχών της ΑΕΣ.

Σε μία ΑΕΣ μπορεί να συμμετέχει και άλλη ΑΕΣ. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις του κ.ν. 2190/1920, και αναλόγως οι διατάξεις του παρόντος νόμου. ΟΙ ΑΕΣ εγ γράφονται και στο Μητρώο των ΑΣΟ με τον Αριθμό Μη− τρώου Ανωνύμων Εταιρειών και των λοιπών στοιχείων, που θα καθορίσει η απόφαση της παρ. 2 του άρθρου 2 του παρόντος νόμου.»

6. Οι παράγραφοι 1, 7 και 8 του άρθρου 7 του ν. 4015/
2011 αντικαθίστανται ως εξής:
«1. Η ΠΑΣΕΓΕΣ αποτελεί την εθνική και συντονιστική οργάνωση των Α.Σ.Ο και δεν έχει εμπορική ιδιότητα.

Μέλη της ΠΑΣΕΓΕΣ είναι οι ενεργοί Αγροτικοί Συνεται− ρισμοί, Συνεταιρισμοί (ΑΣ), οι Δασικοί Συνεταιρισμοί, οι Αναγκαστικοί Αγροτικοί Συνεταιρισμοί και οι Ανώνυμες Εταιρικές Συμπράξεις (ΑΕΣ).»

" Όταν οι ιδέες αποτυγχάνουν οι λέξεις έρχονται πολύ βολικά "  Γκαίτε .

» Όταν οι ιδέες αποτυγχάνουν οι λέξεις έρχονται πολύ βολικά » Γκαίτε .

«7. Η Γενική Συνέλευση της ΠΑΣΕΓΕΣ συγκροτείται από τους αντιπροσώπους των ενεργών αγροτικών συνεταιρισμών μελών της, με βάση το Μητρώο της Εποπτικής Αρχής.

Κάθε αγροτικός συνεταιρισμός εκλέγει έναν αντιπρόσωπο, εφόσον αριθμεί από δέκα μέχρι διακόσια πενήντα φυσικά πρόσωπα μέλη (10−250) και δύο αντιπροσώπους εφόσον αριθμεί από διακόσια πενήντα ένα μέχρι πεντακόσια μέλη (251−500).
Για κάθε επόμενα πεντακόσια μέλη εκλέγει έναν επιπλέον αντιπρόσωπο.

Η Γενική Συνέλευση της ΠΑΣΕΓΕΣ εκλέγει το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο.

Τα άρθρα
14 και 15 του ν. 2810/2000, όπως ισχύει, εφαρμόζονται αναλόγως και για την ΠΑΣΕΓΕΣ.»
«8. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται αναλόγως και για την ΠΑΣΕΓΕΣ».
7. To άρθρο 15 του ν. 4015/2011, όπως ισχύει, τροπο−
ποιείται ως εξής:
α) Η παράγραφος 2 του άρθρου 15 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, που παρέχουν κάθε φορά διευκολύνσεις ή απαλλαγές από φόρους, τέλη χαρτοσήμου ή άλλα υπέρ του Δημοσίου τέλη, εισφορές ή δικαιώματα υπέρ οποιουδήποτε τρίτου, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων των συμβο− λαιογράφων για τη συγχώνευση και μετατροπή επιχει− ρήσεων, εφαρμόζονται και στις ΑΣΟ του παρόντος νό− μου, που μετατρέπονται−συγχωνεύονται. Η μεταγραφή στα υποθηκοφυλακεία γίνεται ατελώς. Η διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 23 του ν. 4014/2011, όπως ισχύει, δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση συμβάσεων μετατροπής, συγχώνευσης, απορρόφησης των νομικών προσώπων της παρούσας παραγράφου.»

β) Στο τέλος της παραγράφου 14 του άρθρου 15 προ−
στίθενται παράγραφοι 15 και 16, ως εξής:
«15. Απαλλάσσεται από τον φόρο μεταβίβασης ακι− νήτων η αξία του ακινήτου που μεταβιβάζεται από την ΑΣΟ στα μέλη της κατά το ποσοστό που η αξία αυτή υποβλήθηκε σε φόρο μεταβίβασης κατά την αγορά από την ΑΣΟ του μεταβιβαζόμενου ακινήτου.
16. Τα πλεονάσματα της διαχειριστικής χρήσης των συνεταιριστικών οργανώσεων, που διανέμονται στα μέλη, υπόκεινται μόνο σε φορολογία εισοδήματος των μελών ανεξαρτήτως της καταβολής τους ή της εξατο− μικευμένης διατήρησής τους ως κατάθεσης στη συνε− ταιριστική οργάνωση.»
8. Η παράγραφος 2 του άρθρου 18 του ν. 4015/2011, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής;
«2. Οι ΑΣ οι οποίοι κατά την πρώτη εγγραφή τους αξιολογούνται ως ανενεργοί, οφείλουν κατά τη δεύτερη κατά σειρά αξιολόγησή τους είτε να έχουν καταστεί ενεργοί ΑΣ είτε να έχουν συγχωνευθεί με άλλο ενεργό

ΑΣ, διαφορετικά λύονται και τίθενται σε καθεστώς εκ−
καθάρισης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο
4 του άρθρου 4.»
9. Το άρθρο 19 του ν. 4015/2011, όπως ισχύει, τροποποιείται ως εξής:
α) Η παράγραφος 3 του άρθρου 19 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυ−
τού:
α) Οι αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων των ΑΣ, μελών των ΕΑΣ, περί συγχωνεύσεως και των ΕΑΣ περί μετατροπής σε ΑΣ ή ΑΕΣ, λαμβάνονται με την απαρτία της παραγράφου 3 του άρθρου 11 και την πλειοψηφία της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν. 2810/2000.

Οι ΕΑΣ, οι οποίες έλαβαν απόφαση για τη συγχώνευ− ση− μετατροπή τους, θα πρέπει να ολοκληρώσουν τη διαδικασία τους αυτή μέχρι 30.9.2014, η δε θητεία των οργάνων διοικήσεώς τους λήγει την ημερομηνία αυτή.
β) Η μετατροπή μίας ΕΑΣ σε ΑΣ συντελείται με τη συγχώνευση των πρωτοβαθμίων συνεταιρισμών−μελών της, και δημιουργείται ένα νέο νομικό πρόσωπο ο Αγροτικός Συνεταιρισμός (ΑΣ) του νόμου αυτού.

αα) Η γενική συνέλευση της ΕΑΣ εγκρίνει το σχέ− διο σύμβασης συγχώνευσης − μετατροπής, το οποίο συντάσσεται από τα Διοικητικά Συμβούλια όλων των συγχωνευόμενων ΑΣ και της ΕΑΣ και περιλαμβάνει τους όρους της συγχώνευσης και την αξία της μερίδας του νέου ΑΣ.

Με την ίδια απόφαση μπορεί να ορίζεται ότι στην περίπτωση που ο αριθμός των μελών φυσικών προσώ πων των συγχωνευόμενων συνεταιρισμών υπερβαίνει τα τετρακόσια (400) μέλη, η κοινή γενική συνέλευση των μελών των συγχωνευόμενων αγροτικών συνεταιρισμών ί μπορεί να είναι αντιπροσωπευτική.

test

testt lezanta


Τους όρους της αντι− προσωπευτικότητας θα τους θέσει το σχέδιο σύμβασης συγχώνευσης. Η έκθεση εκτίμησης των περιουσιακών στοιχείων των αγροτικών συνεταιρισμών που συγχω− νεύονται και της μετατρεπόμενης ΕΑΣ, εγκρίνεται από τη γενική συνέλευση της ΕΑΣ. Η γενική συνέλευση της παρούσας διάταξης συγκροτείται με την απαρτία των αντιπροσώπων των μελών της ΕΑΣ, που αποφάσισαν τη συγχώνευσή τους με τη μετατρεπόμενη ΕΑΣ και την ίδια πλειοψηφία.
ββ) Πρωτοβάθμιοι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί καθώς και φυσικά πρόσωπα−μέλη των συγχωνευόμενων συνεται− ρισμών, που δεν επιθυμούν τη συγχώνευση, μπορούν να αποχωρήσουν. Οι αποχωρούντες λαμβάνουν την αξία της συνεταιρικής τους μερίδας κατά τους όρους του καταστατικού τους.
γγ) Οι ΕΑΣ, που έχουν αρνητική οικονομική θέση και αδυνατούν με την αύξηση του συνεταιριστικού τους κεφαλαίου να αποκτήσουν θετική οικονομική θέση ή να καταστούν οικονομικά βιώσιμες, σύμφωνα με την υποπερίπτωση εε), μπορούν να αποφασίζουν τη λύση τους και θέση τους σε εκκαθάριση, σύμφωνα με τα άρθρα 24 και 25 του ν. 2810/2000.
δδ) Οι ΕΑΣ, οι οποίες τίθενται σε εκκαθάριση σύμφω− να με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, μπορούν να μεταβιβάσουν ή να μισθώσουν τις παραγωγικές τους εγκαταστάσεις κινητές και ακίνητες, στις οποίες περι− λαμβάνονται και οι αποθηκευτικοί χώροι των προϊόντων τους και τις οποίες χρησιμοποιούν για τις ανάγκες τους, αποκλειστικά και μόνο σε ΑΣΟ του παρόντος νόμου.
Η απόφαση για τη μεταβίβαση ή τη μίσθωση, που γίνεται από τις ΕΑΣ λαμβάνεται από τη γενική συνέλευση με την απαρτία των 2/3 των αντιπροσώπων των μελών και πλειοψηφία των 2/3 των αντιπροσώπων των με− λών.

Σε περίπτωση που δεν υπάρξουν ενδιαφερόμενες ΑΣΟ, για ένα έτος μετά την έναρξη της εκκαθαρίσεως, η δέσμευση αυτή παύει να ισχύει και η μεταβίβαση πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο νόμο, για την εκκαθάριση.

Η μίσθωση ισχύει για όσο χρόνο διαρκεί η εκκαθάριση.
Η παρούσα διάταξη δεσμεύει και τον Εκκαθαριστή.

εε) Οι ΕΑΣ, οι οποίες έχουν αρνητική οικονομική θέση, μπορούν, εφόσον επιθυμούν τη μετατροπή τους σε ΑΣ ή ΑΕΣ και δύνανται να εξυγιανθούν, να συντάξουν σχέ− διο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης, με το οποίο όμως καθίσταται δυνατή η εξυγίανση και η βιωσιμότητα του νέου ΑΣ ή της ΑΕΣ, που θα προκύψει, από τη διαδικα− σία συγχώνευσης−μετατροπής.

Τα σχέδια αυτά πρέπει να τύχουν της έγκρισης της ενυπόθηκης τράπεζας με το μεγαλύτερο ύψος απαιτήσεων κατά της ΕΑΣ, ή του εκκαθαριστή της υπό εκκαθάριση ΑΤΕ Α.Ε..

Το σχέδιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης που εκπονείται κατά τα παραπάνω, εφόσον το αποδεχθούν εγγράφως πιστωτές των ΕΑΣ που εκπροσωπούν τουλάχιστον το 51% των συνολικών οφειλών, συμπεριλαμβανομένων των ενυπό− θηκων δανειστών, δεσμεύει και το Δημόσιο, τους ασφα− λιστικούς οργανισμούς, κύριας και επικουρικής ασφάλι− σης, τους ΟΤΑ και τα ΝΠΔΔ. Η διάταξη ισχύει και για τις ΚΑΣΟ και ΚΕΣΕ, οι οποίες μετατρέπονται σε ΑΣ ή ΑΕΣ. στστ) Αγροτικοί Συνεταιρισμοί μέλη Ενώσεων Δασι− κών−Αγροτικών Συνεταιρισμών, παραμένουν μέλη των Ενώσεων αυτών, οι οποίες διατηρούνται, ως δασικές,
σύμφωνα με την παράγραφο 7 του άρθρου 18.»

β) Η παράγραφος 5 του άρθρου 19, όπως ισχύει, αντι−
καθίσταται ως εξής:
«5. Τα νομικά πρόσωπα των ΑΣ που θα προκύψουν από την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού είναι καθολικοί διάδοχοι των ΑΣ και ΕΑΣ που θα συγ− χωνευθούν− μετατραπούν, κατά τα ανωτέρω, και τις υποκαθιστούν πλήρως σε κάθε δικαίωμα και υποχρέωση, καθώς και στις εκκρεμείς δίκες τις οποίες συνεχίζουν. Η διάταξη ισχύει και για τις ΑΕΣ που προέρχονται από τη μετατροπή του παρόντος άρθρου.»

γ) Η παράγραφος 7 του άρθρου 19 αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Οι Συνεταιριστικές Εταιρείες (ΣΕ) του άρθρου 32 του ν. 2810/2000, μετατρέπονται σε Αγροτικές Εται− ρικές Συμπράξεις (ΑΕΣ) κατόπιν τροποποιήσεως του καταστατικού τους. Μέλη των εταιρειών αυτών είναι οι ΑΣΟ του παρόντος νόμου, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μετοχών που κατέχει εκάστη.»
δ) Η παράγραφος 8 του άρθρου 19, όπως ισχύει, αντι−
καθίσταται ως εξής:
«8. Οι Κεντρικές Συνεταιριστικές Ενώσεις (ΚΕ.Σ.Ε.) και οι Κοινοπραξίες Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώ− σεων (Κ.Α.Σ.Ο.), των άρθρων 29 και 30 του ν. 2810/2000 μετατρέπονται σε ΑΕΣ ή ΑΣ. Οι οργανώσεις της διάτα− ξης αυτής θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τη διαδι− κασία συγχώνευσης−μετατροπής τους, μέχρι 30.9.2014 η δε θητεία των οργάνων διοικήσεώς τους λήγει την ημερομηνία αυτή.
ε) Η παρ. 10 του άρθρου 19 του ν. 4015/2011, όπως ισχύει, αντικαθίσταται εξής:IMG_1179 [Desktop Resolution]
«10. Οι ΑΣ, οι ΕΑΣ, οι ΚΕΣΕ οι ΚΑΣΟ και οι ΣΕ, που συγχωνεύονται − μετατρέπονται σύμφωνα με τις δι− ατάξεις του παρόντος άρθρου, απαλλάσσονται της υποχρεώσεως καταβολής κάθε είδους φόρου, τέλους, τέλους χαρτοσήμου, φόρου υπέρ τρίτων, δικαιωμάτων υποθηκοφυλάκων, της μεταγραφής γενομένης ατελώς, δικαιωμάτων Ταμείων, αναλογικών δικαιωμάτων συμ− βολαιογράφων και κάθε άλλης απαλλαγής που προ− βλέπεται για την περίπτωση αυτή στον κ.ν. 2190/1920 και τους αναπτυξιακούς νόμους 1297/1972 και 2166/1993, όπως αυτοί ισχύουν. Η διάταξη της παρ. 1 του άρθρου
23 του ν. 4014/2011, όπως ισχύει δεν εφαρμόζεται και στην περίπτωση συμβάσεων μετατροπής και συγχώ− νευσης των νομικών προσώπων του παρόντος άρθρου. Η διάταξη ισχύει από 21.9.2011.»
στ) Μετά την παράγραφο 10 του άρθρου 19 προστί−
θενται παράγραφοι 11,12, 13,14 και 15 ως εξής:
«11. Το Δικαστήριο εγκρίνει το καταστατικό του νέου Αγροτικού Συνεταιρισμού, που προέρχεται από τη συγ− χώνευση − μετατροπή της ΕΑΣ και ερευνά την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου. Η διάταξη ισχύ− ει και καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς δίκες, για κάθε συγχώνευση − μετατροπή ΑΣΟ και ΣΕ του ν. 2810/2000.

12. Ανενεργοί Αγροτικοί Συνεταιρισμοί μπορούν να αποφασίσουν τη λύση τους και τη θέση τους σε εκκα− θάριση σύμφωνα με τα άρθρα 24 και 25 του ν. 2810/2000. Για τη διευκόλυνση της εκκαθαρίσεως αυτής, οι συνε− ταιρισμοί αυτοί, αφού υποβάλουν φορολογική δήλωση για την τρέχουσα οικονομική χρήση εντός προθεσμίας δύο μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νό− μου, απαλλάσσονται για τις παρελθούσες οικονομικές χρήσεις από κάθε προσαύξηση ή πρόστιμο, το οποίο επιβλήθηκε λόγω της μη υποβολής παντός είδους φο− ρολογικών δηλώσεων, όπως εισοδήματος, Φ.Π.Α., ακινή− του περιουσίας, παρακρατούμενων φόρων, μεταβολών μητρώου, μισθωτών υπηρεσιών και λοιπών δηλώσεων. Η διάταξη αυτή ισχύει και για τους αγροτικούς συνε− ταιρισμούς που συγχωνεύονται, καθώς επίσης και για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς οι οποίοι δεν συγχω− νεύθηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του νόμου αυτού, οι οποίοι όμως −συνεταιρισμοί, οφείλουν εντός προθεσμίας δύο μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, να υποβάλουν τις δηλώσεις αυτές, για την τακτοποίησή τους.
13. Αγροτικοί Συνεταιρισμοί − μέλη Ενώσεων Αγρο− τικών Συνεταιρισμών, των οποίων η γενική συνέλευση έχει λάβει απόφαση να μη συγχωνευτούν με την μετα− τρεπόμενη Ένωση, στην οποία ήταν μέλη, θα πρέπει, εφόσον έχουν εγγραφεί στο Μητρώο, να διενεργήσουν αρχαιρεσίες μέχρι 30.9.2014 με την προϋπόθεση ότι έχει λήξει η θητεία των οργάνων διοίκησής τους και δεν έχουν διενεργήσει αρχαιρεσίες, λόγω παρατάσεως των θητειών τους σύμφωνα με την παράγραφο 9 του άρθρου
18 του ν. 4015/2011, όπως ισχύει.
14. α) Η μετατροπή των ΕΑΣ, ΚΑΣΟ, ΚΕΣΕ και ΣΕ σε ΑΕΣ κηρύσσεται άκυρη με απόφαση του Ειρηνοδικεί− ου, το οποίο δικάζει κατά τη διαδικασία της εκούσιας δικαιοδοσίας αν:
αα) δεν τηρήθηκαν οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 19 του ν. 4015/2011,
ββ) αν αποδειχθεί ότι η απόφαση μιας συνεταιριστικής οργα− νώσεως, που αποφάσισε και ενέκρινε τη μετατροπή, δεν ελήφθη ή είναι άκυρη ή είναι ακυρώσιμη κατά τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 2810/2000. Η αγωγή για
την ακύρωση της μετατροπής ασκείται εντός προθεσμί− ας έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρούσας διάταξης. Το αρμόδιο δικαστήριο παρέχει στις ενδια− φερόμενες συνεταιριστικές οργανώσεις προθεσμία για την άρση των λόγων της ακυρότητας της μετατροπής, αν είναι εφικτή. Η δικαστική απόφαση που κηρύσσει την ακυρότητα της μετατροπής δημοσιεύεται στο ΓΕΜΗ και δεν θίγει το κύρος των υποχρεώσεων που γεννήθηκαν σε όφελος ή σε βάρος της ΑΕΣ στην περίοδο μετά την ημερομηνία καταχώρισης της ΑΕΣ στο ΓΕΜΗ και πριν τη δημοσίευση της απόφασης αυτής.
β) Εναντίον της απόφασης του Ειρηνοδικείου, που εγκρίνει το καταστατικό του ΑΣ, ο οποίος προήλθε από τη μετατροπή ΕΑΣ, ΚΕΣΕ, ΚΑΣΟ ασκείται έφεση ή τριτανακοπή από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον αν δεν τηρήθηκαν οι διατάξεις του άρθρου 19 του νόμου αυτού, οι οποίες ασκούνται εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος της παρούσας διάταξης. Δικαίωμα ασκήσεως εφέσεως έχει και η Εποπτική Αρχή του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.»
10. To άρθρο 19α όπως ισχύει, τροποποιείται ως εξής:
α) Στο πρώτο εδάφιο του άρθρου 19α όπως ισχύει, οι λέξεις: «του άρθρου αυτού» αντικαθίσταται από τις λέξεις: «του άρθρου 19».
β) Στο τέλος του άρθρου 19α προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Η διάταξη καταλαμβάνει και την περίπτωση της πτωχεύσεως όλων των προαναφερομένων νομικών προσώπων.»
11. Στο σύνολο των διατάξεων του ν. 4015/2011, όπως ισχύει, οι λέξεις: «Συλλογική Αγροτική Οργάνωση» (ΣΑΟ), αντικαθίστανται από τις λέξεις: «Αγροτική Συνεταιριστι− κή Οργάνωση» (ΑΣΟ), όπου αυτές αναφέρονται και στην αντίστοιχη κλίση που αυτές απαντώνται.
Ο ν. 2810/2000 τροποποιείται ως εξής:
α) Η παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 2810/2000, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Για τη σύσταση αγροτικού συνεταιρισμού απαι− τείται η σύνταξη καταστατικού και η υπογραφή του από δέκα (10) τουλάχιστον φυσικά πρόσωπα. Τα άνω πρόσωπα πρέπει να συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις του άρθρου 5 του ν. 2810/2000. Το καταστατικό εγκρί− νεται από το Ειρηνοδικείο της έδρας του Αγροτικού Συνεταιρισμού.»
β) Το άρθρο 5 του ν. 2810/2000, όπως ισχύει, αντικα−
θίσταται ως εξής:

«Άρθρο 5 − Μέλη
Μέλη του ΑΣ μπορεί να γίνουν φυσικά πρόσωπα, που έχουν πλήρη ικανότητα για δικαιοπραξία, απα− σχολούνται σε οποιονδήποτε κλάδο ή δραστηριότητα της αγροτικής οικονομίας που εξυπηρετείται από τις δραστηριότητες του ΑΣ, πληρούν τους όρους του κα− ταστατικού του και αποδέχονται να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του. Επίσης, μέλος ΑΣ μπορεί να γίνει και άλλος ΑΣ κατά τους όρους που θα ορίσει τo καταστα− τικό του συνεταιρισμού.»
γ) Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 7 του ν. 2810/2000, όπως ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Το εισόδημα της παραγράφου αυτής θεωρείται γεωργικό εισόδημα.»
δ) Το άρθρο 8 του ν. 2810/2000, όπως ισχύει, τροπο−
ποιείται ως εξής:
αα) Η παράγραφος 1 του άρθρου 8 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Το συνεταιριστικό κεφάλαιο των ΑΣ ανέρχεται κατ’ ελάχιστο στο ποσό των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ.»
ββ) Η παράγραφος 3 του άρθρου 8 αντικαθίσταται
ως εξής:
«3. Η αύξηση ή η μείωση της αξίας της μερίδας γίνεται με απόφαση της γενικής συνέλευσης και τροποποίηση του καταστατικού.»
ε) Το τρίτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 14 του ν. 2810/2000, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«Τα μέλη δεν μπορεί να είναι λιγότερα από τρία (3).»
στ) Η παράγραφος 1 του άρθρου 17 του ν. 2810/2000, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής.
«1. Ο διαχειριστικός, λογιστικός και οικονομικός έλεγ− χος των ΑΣΟ, για τις οποίες συντρέχουν οι προϋποθέ− σεις ελέγχου των ανωνύμων εταιρειών με βάση τα προς εκτέλεση του κ.ν.2190/1920 εκδοθέντα ή εκδοθεισόμενα Προεδρικά διατάγματα ή υπουργικές αποφάσεις διενερ− γείται από μέλη των ορκωτών ελεγκτών σύμφωνα με τις διατάξεις του ίδιου νόμου, όπως κάθε φορά ισχύει. Στις λοιπές ΑΣΟ διενεργείται από ορκωτούς ελεγκτές ή από ελεγκτές πτυχιούχους ανωτάτων σχολών, που έχουν άδεια άσκησης οικονομολογικού επαγγέλματος, σύμφωνα με τις σχετικές ισχύουσες διατάξεις.»
η) Το άρθρο 23 του ν. 2810/2000, όπως ισχύει, αντι−
καθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 23 – Λύση
Οι ΑΣ λύονται:
α) Αν έληξε ο χρόνος διάρκειάς τους, που ορίζεται στο καταστατικό και δεν αποφασίστηκε η παράτασή του από τη γενική συνέλευση.
β) Με απόφαση της γενικής συνέλευσης, που λαμβά− νεται με την απαρτία της παραγράφου 3 του άρθρου 11 και την πλειοψηφία της παραγράφου 2 του άρθρου 12.
γ) Αν κηρυχθούν σε κατάσταση πτώχευσης.
δ) Αν ο συνεταιρισμός διαλύθηκε λόγω λήξης της δι− άρκειάς του ή λόγω της πτώχευσής του, η οποία όμως ανακλήθηκε ή περατώθηκε με συμβιβασμό, είναι δυνατή η αναβίωσή του με απόφαση της γενικής συνέλευσης που καταχωρίζεται στο μητρώο ΑΣ.

Σε περίπτωση ανα− βίωσης λογίζεται ότι ο συνεταιρισμός δεν έχει ποτέ διαλυθεί. Η αναβίωση αποκλείεται όταν έχει αρχίσει η διανομή της περιουσίας του συνεταιρισμού.
ε) Με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου της έδρας των ΑΣ μετά από αίτηση του Διοικητικού Συμβου− λίου ή των 2/3 του συνολικού αριθμού των μελών τους ή της Εποπτική Αρχής. Η απόφαση υπόκειται σε έφεση. στ) Στις περιπτώσεις που ορίζουν οι διατάξεις του
παρόντος νόμου και του ν.4015/2011.»IMG_1037 [Desktop Resolution]
θ) Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρ−
θρου 25 του ν. 2810/2000, αντικαθίσταται ως εξής:
«Το υπόλοιπο του ενεργητικού που απομένει διατίθε− ται, με απόφαση της γενικής συνέλευσης, αποκλειστικά για σκοπούς συνεταιριστικούς ή κοινωνικούς. Ουδέποτε διανέμεται στα μέλη. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις περί δικαστικής εκκαθάρισης κληρονομιάς.»
13. Οι αρμοδιότητες που προβλέπονται να ασκούνται από την Εποπτική Αρχή με το παρόν άρθρο, ασκού− νται, μέχρι τη σύσταση της διοικητικής μονάδας της παραγράφου 3 του άρθρου 2 του ν. 4015/2011, από τη Διεύθυνση Αγροτικού Συνεργατισμού και Ομαδικών Δραστηριοτήτων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυ− ξης και Τροφίμων.

14. Το Πειθαρχικό Συμβούλιο της ΠΑΣΕΓΕΣ, που προ− βλέπεται στο άρθρο 51 της ΚΥΑ 52800/2006 των Υφυ− πουργών Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας − Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β΄ 1443), η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου
38 του ν. 2810/2000, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παρ. 17 του άρθρου 18 του ν. 3147/2003 και την παρ. 19 του ιδίου ως άνω άρθρου 18 του ν. 3147/2003, καταργείται από 14.2.2012.
15. Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ), Κεντρι− κές Συνεταιριστικές Ενώσεις (ΚΕΣΕ) και Κοινοπραξίες Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (ΚΑΣΟ), οι οποίες έχουν ήδη μετατραπεί σε Αγροτικούς Συνεται− ρισμούς (ΑΣ), μπορούν μέσα σε τρεις (3) μήνες από τη δημοσίευση της παρούσας διάταξης να διενεργήσουν εκ νέου οποιαδήποτε πράξη είτε παρέλειψαν να διενερ− γήσουν είτε διενήργησαν πλημμελώς, η οποία αφορά στη διαδικασία συγχωνεύσεως ή και μετατροπής τους. Οι πράξεις αυτές θα πρέπει να εγκριθούν από τη γενική συνέλευση του νέου αγροτικού συνεταιρισμού, ο οποίος προήλθε από τη συγχώνευση ή και μετατροπή. Η διάτα− ξη αφορά και όλες τις υποθέσεις, οι οποίες εκκρεμούν ενώπιον των Δικαστηρίων και αφορούν στους λόγους αυτούς».
16. Η ΠΑΣΕΓΕΣ θα πρέπει να ολοκληρώσει τις διαδι− κασίες εκλογής των οργάνων της μέχρι 31.10.2014 οπότε λήγει και η θητεία των οργάνων διοικήσεώς της.

17. Ασφαλισμένοι οι οποίοι μέχρι 31.7.2007 είχαν ασφα λιστικό δεσμό με το ταμείο ΤΣΕΑΠΓΣΟ για απασχολή− σεις τους από 1−8−2007 και μετά σε Συνεταιριστικές Οργανώσεις θα ασφαλίζονται και θα συνταξιοδοτούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του ταμείου ΤΣΕΑΠΓΣΟ.

Demetres
Για την αντιγραφή
Παπακωνσταντίνου Δημήτριος
Γεωπόνος Μελετητής
(6977239 066)
E-mail: ecogrev@gmail.com

ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ
Επιχειρησιακά Προγράμματα – Διαχείριση Επιδοτούμενων Έργων
123 Α -LEΑDER PLUS- ΝΕΟΙ ΓΕΩΡΓΟΙ – ΣΧΕΔΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ
Σύνταξη & υποβολή φακέλου Επενδυτικών Προτάσεων –Επίβλεψη Υλοποίησης
Τ. 6977.239.066 e-mail: ecogrev@gmail.com www.askjim.gr