Η μεσαία τάξη βγαίνει στους δρόμους /του Philip Stephens

Kατά 1 δισ. άτομα θα αυξηθεί η μεσαία τάξη και θα φτάσει τα 3 δισ. μέχρι το 2020. Αυτοί οι πολίτες θα είναι πιο απαιτητικοί από τους κυβερνώντες. Θα ζητούν αλλαγές όπως γίνεται τώρα σε Τουρκία και Βραζιλία. Ποιοι πολιτικοί θα επιβιώσουν. Continue reading

Το ΓΕΩΤΕΕ να στηρίξει ξεκάθαρα ! Το ασυμβίβαστο της συνταγογράφησης και των πράσινων γεωργικών συμβουλών απο τους εμπόρους ΦΠΠ!

Κοινή επιστολή προς ΓΕΩΤΕΕ σχετικά με την θέσπιση ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της δραστικής ουσίας των γεωργικών φαρμάκων στο υπό κατάθεση πολυνομοσχέδιο του ΥΠΑΑΤ Continue reading

Ο τρίτος πόλος και τα κρίσιμα ερωτήματα που καλείται να απαντήσει.

Νέα πολιτική γεωγραφία/ Του Νίκου Ξυδάκη

Το μαύρο στις οθόνες της ΕΡΤ ήταν ενδογενές ατύχημα, το οποίο, ανεξαρτήτως της αρχικής στόχευσης, εντέλει εκτροχίασε την τρικομματική συνεργασία και γέννησε μια ασθενή κυβέρνηση. Πέραν του εσπευσμένου κυβερνητικού ανασχηματισμού, το ατύχημα ΕΡΤ φαίνεται ότι θα είναι αφετηρία βαθύτερων πολιτικών εξελίξεων. Η αποσκίρτηση της ΔΗΜΑΡ σημαίνει την απαρχή ριζικών διαφορισμών στην κομματική γεωγραφία και, περαιτέρω, στην πολιτική ψυχογεωγραφία. Continue reading

Δελτίο αναγκών σε νερό άρδευσης των καλλιεργειών απο Χανιά .

Για την ενημέρωση των αγροτών και την σωστή άρδευση των καλλιεργειών το Ινστιτούτο Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων εξέδωσε το ‘Δελτίο αναγκών σε νερό άρδευσης των καλλιεργειών’. Στο δελτίο αναφέρονται οι ανάγκες σε νερό των κυριοτέρων καλλιεργειών (ελιά, εσπεριδοειδή και αβοκάντο) για την εβδομάδα 17-23/6/2013 (κ.μ. ανά στρέμμα) στις διάφορες περιοχές του Ν. Χανίων. Η εκτίμηση των αναγκών γίνεται με τα κλιματικά δεδομένα της προηγούμενης εβδομάδας και το φυτικό συντελεστή της καλλιέργειας, ενώ ο αριθμός δόσεων καθορίζεται από το τύπο του εδάφους.

Οι ανάγκες άρδευσης στο σύνολο των εξεταζόμενων περιοχών κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα. Επισημαίνεται ότι οι προτεινόμενες ανάγκες είναι ενδεικτικές και δεν αντικαθιστούν τις ανάγκες που εκτιμούνται σε συγκεκριμένους αγρούς με πραγματικά στοιχεία (σύσταση εδάφους, μικροκλίμα της περιοχής, κλπ). Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο χρήσης της πληροφορίας του δελτίου οι αγρότες μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 28210-83442 και 28210-83443 τις εργάσιμες ώρες.

Δελτίο Άρδευσης

Πρόσκληση για Σεμινάριο στην Αιανή -Κοζάνης » Ιπποφαές »

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΙΠΠΟΦΑΕΣ

Κατά την «1η Πανελλήνια συνάντηση καλλιεργητών ιπποφαούς» (Αιανή Κοζάνης, 21.04.13), οι παραγωγοί καταλήξαμε σε δυο βασικά βήματα στα οποία πρέπει άμεσα να προχωρήσουμε ώστε να αναπτυχθεί η καλλιέργεια του ιπποφαούς στην Ελλάδα:

1) Την οργάνωση μας μέσω συνεργατικών-συνεταιριστικών σχημάτων.

2) Την άμεση απόκτηση τεχνογνωσίας, καθώς η υποστήριξη που υπάρχει στη χώρα μας σε επιστημονικό επίπεδο είναι εξαιρετικά περιορισμένη. Το γεγονός αυτό επηρεάζει δυσμενώς την προσπάθεια μας για ουσιαστική ανάπτυξη της καλλιέργειας, βάσει της μεγάλης δυναμικής της.

Στα πλαίσια της δεύτερης λοιπόν διαπίστωσης, απευθύναμε κάλεσμα στον καθηγητή κο Alexandru Vulpe, ο οποίος έχει 30ετη επιστημονική και πρακτική εμπειρία στη συγκεκριμένη καλλιέργεια, ώστε να επισκεφθεί τη χώρα μας για να μας μεταφέρει την τεχνογνωσία του και να απαντήσει στις απορίες και τα ερωτήματά μας. Θα είναι μια μοναδική ευκαιρία να μάθουμε από κάποιον έμπειρο του χώρου.

Τη διοργάνωση έχει αναλάβει η Ομάδα Καλλιεργητών Δυτικής Μακεδονίας, το «Ιπποφαές PLUS» και η «Agromarket Hellas». Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 7 Ιουλίου 2013 και ώρα 10:00 πμ στο πολιτιστικό κέντρο του δήμου Αιανής (Κοζάνη), καθώς και σε κτήμα ιπποφαούς της περιοχής το οποίο θα βρίσκεται σε καρποφορία.

Πληροφορίες για το πρόγραμμα και τη διαδικασία δήλωσης συμμετοχής.

Το πρόγραμμα
10:00: Εγγραφή
10:30-11:30: Η Καλλιέργεια του ιπποφαούς – Ποικιλίες, ασθένειες, φροντίδες, λίπανση, συγκομιδή κλπ
12:00-13:30: Επίσκεψη, σε κτήμα ιπποφαούς με καρποφορία, όπου θα συζητήσουμε αναλυτικά για: τρόπους συγκομιδής, τρόπους κλαδέματος, προβλήματα, καλλιεργητικές φροντίδες κλπ
14:00-15:30: Διάλειμμα-γεύμα-συζήτηση
15:30-16:30: Μεταποίηση, προώθηση, εμπορική διάθεση
16:30-18:00: Ερωτήσεις, απορίες, συζήτηση
18:00-18:30: Οι τελευταίες εξελίξεις στο θέμα οργάνωσης των παραγωγών – πάνελ συντονιστών (Β. Τζέλος, Σ. Κολοβός, Δ. Κιτσικόπουλος)
19:00: Λήξη σεμιναρίου
Θα υπάρχει μετάφραση στα Ελληνικά

Δήλωση Συμμετοχής & Κόστος Συμμετοχής
Το συγκεκριμένο σεμινάριο αποτελεί μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία καλλιεργητών και υποψήφιων καλλιεργητών και έχει αυστηρά μη-κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Αποκλειστικός στόχος είναι η κάλυψη των εξόδων.
Δήλωση συμμετοχής: Για δήλωση συμμετοχής επικοινωνήστε στα τηλέφωνα 69895887171, 6973957010 ή στο email info@ippofaesplus.com. Εν συνεχεία θα απαιτηθεί η κατάθεση του κόστους συμμετοχής, η οποία ανέρχεται στα 10 ευρώ, σε τραπεζικό λογαριασμό.

Σημείωση 1η: Υπάρχει μέγιστος αριθμός 50 θέσεων και ως εκ τούτου θα συμμετέχουν οι 50 πρώτοι που θα δηλώσουν συμμετοχή.
Σημείωση 2η: Για την παρακολούθηση του σεμιναρίου θα πρέπει να έχετε μαζί σας την απόδειξη της κατάθεσης!

Καταργείται το δικαίωμα ελεύθερης πρόσβασης στη γεωχωρική πληροφορία;

Δελτίο τύπου Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

Καταργείται ο Οργανισμός Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας (ΟΚΧΕ), το αντίστοιχο δηλαδή της ΕΛΣΤΑΤ για το σύνολο των εθνικών γεωχωρικών δεδομένων από όλα τα υπουργεία!

Ο τεράστιος πλούτος των δεδομένων που είναι κρίσιμα για τον εθνικό σχεδιασμό, την εθνική οικονομία και ανάπτυξη, την ασφάλεια και βέβαια την προστασία και βιώσιμη διαχείριση τού περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων μεταβιβάζονται στο νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου «Κτηματολόγιο ΑΕ». Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων (πρ. συν. 205/25.04.2012), η Κυβέρνηση θέτει σε διαδικασία πλήρους ιδιωτικοποίησης την Κτηματολόγιο ΑΕ.

Η περιβαλλοντική οργάνωση WWF Ελλάς χαρακτηρίζει απαράδεκτη την απόσυρση του Δημοσίου από την κυριότητα και διάθεση προς την κοινωνία της γεωχωρικής πληροφορίας (της οποίας τη συλλογή έχουν ήδη πληρώσει οι φορολογούμενοι), καθώς:

1. Η γνώση του χώρου είναι αγαθό που διατίθεται δωρεάν: Με βάση την κοινοτική νομοθεσία (οδηγία INSPIRE 2007/2/ΕΚ), η γεωχωρική πληροφορία αποτελεί δημόσιο αγαθό και διατίθεται στο κοινό δωρεάν. Μια επιχείρηση ιδιωτικού δικαίου, από την οποία μάλιστα το Δημόσιο έχει ανακοινώσει ότι αποσύρεται, δεν δεσμεύεται από την υποχρέωση δωρεάν διάθεσης αυτής της πληροφορίας.

2. Καταργεί το δικαίωμα πρόσβασης του κοινού σε πληροφορία: Με βάση την κοινοτική νομοθεσία (οδηγία 2003/4/ΕΚ), τα γεωχωρικά δεδομένα αποτελούν περιβαλλοντική πληροφορία, την οποία οι δημόσιοι φορείς υποχρεούνται να διαθέτουν απρόσκοπτα στο κοινό. Η υποχρέωση αυτή δεν δεσμεύει τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, όπως εν προκειμένω η Κτηματολόγιο ΑΕ.

3. Η γεωχωρική πληροφορία αποτελεί ευθύνη του Δημοσίου στα κράτη μέλη της ΕΕ: Σε επίπεδο κρατών μελών της ΕΕ, ο συντονισμός, η διαχείριση και η διάθεση προς κάθε ενδιαφερόμενο της γεωχωρικής πληροφορίας που καλύπτεται από την Οδηγία INSPIRE αποτελεί ευθύνη φορέων του δημόσιου τομέα (βλ. σημείωση). Η Ελλάδα γιατί αποποιείται αυτή τη σημαντική ευθύνη;

Με δεδομένο ότι η κατάργηση του εθνικού φορέα γεωχωρικής πληροφορίας και η εκχώρηση αυτής της εξουσίας σε ιδιωτικό φορέα δεν αποτελεί επιταγή του Μνημονίου, η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά και συνολικά την Κυβέρνηση. Βαραίνει όμως και προσωπικά τον Υπουργό ΠΕΚΑ Ευάγγελο Λιβιεράτο, ο οποίος ίσως ξεχνάει ότι είναι πολιτικά υπεύθυνος για τη σωστή τήρηση της εθνικής και κοινοτικής περιβαλλοντικής νομοθεσίας.

Αποτελεί απαράδεκτη οπισθοδρόμηση το γεγονός ότι αντί το κράτος να ενισχύει τη διαφάνεια και τη διάχυση στην κοινωνία της σημαντικής γνώσης για τον χώρο και τον φυσικό πλούτο της χώρας, η Κυβέρνηση επιλέγει τον σκοτεινό δρόμο της διάλυσης σημαντικών κόμβων πληροφορίας, όπως ο ΟΚΧΕ.

Σε μια εποχή γενικευμένης κρίσης, αναδεικνύεται ο σημαντικός ρόλος μιας ισχυρής κοινωνίας πολιτών και περιβαλλοντικών οργανώσεων, όπως το WWF Ελλάς, που διαθέτουν με διαφάνεια σε κάθε ενδιαφερόμενο πολύτιμα εργαλεία γνώσης για την πραγματική φυσική κληρονομιά της χώρας. Σε σχέση με τη γεωχωρική πληροφορία, ιδιαίτερη πλέον σημασία αποκτά το ανοιχτά διαθέσιμο εργαλείο γεωχωρικής γνώσης ΟΙΚΟΣΚΟΠΙΟ, το οποίο ήδη χρησιμοποιούν πολλές δημόσιες υπηρεσίες, καθώς προσφέρει σημαντική πληροφορία που μερικώς καλύπτει την έλλειψη σχετικής πληροφορίας.

Το WWF Ελλάς καλεί τους βουλευτές να κατακρίνουν και να καταψηφίσουν συνολικά το απαράδεκτο σχέδιο νόμου «Συμπλήρωση των διατάξεων περί Εθνικού Κτηματολογίου και άλλες ρυθμίσεις» που κατέθεσε το ΥΠΕΚΑ και συζητείται αυτές τις μέρες στη Βουλή.

Περισσότερες πληροφορίες:

Θεοδότα Νάντσου, συντονίστρια πολιτικής WWF Ελλάς, τηλ: 210 33 14 893, tnantsou@wwf.gr

Ιάσονας Κάντας, υπεύθυνος τύπου WWF Ελλάς, κιν: 697 185 9632, i.kantas@wwf.gr

Σημειώσεις προς συντάκτες

1. Στην ΕΕ, ο συντονισμός, η διαχείριση και η διάθεση προς κάθε ενδιαφερόμενο της γεωχωρικής πληροφορίας που καλύπτεται από την Οδηγία INSPIRE αποτελεί ευθύνη φορέων του δημόσιου τομέα. Ενδεικτικά, στη Γερμανία την αρμοδιότητα διαχείρισης της γεωχωρικής πληροφορίας έχουν οι οργανισμοί Geo Data Infrastructure Germany (GDI-DE) και η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Χαρτογραφίας και Γεωδεσίας· στην Ολλανδία, σχετικές αρμοδιότητες έχουν η Υπηρεσία Κτηματολογίου και Καταγραφής Γης, η Kadaster και η Geonovum· στη Νορβηγία, την αρμοδιότητα έχει η Νορβηγική Αρχή Χαρτογράφησης· στο Βέλγιο, αρμοδιότητα έχει το Εθνικό Γεωγραφικό Ινστιτούτο· στη Δανία, την αρμοδιότητα έχει η GEUS (De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland).

2. Σύμφωνα με καταγγελία του Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΠΕΧΩΔΕ (20 Μαΐου 2013), η Κτηματολόγιο ΑΕ «κρατούσε κλειστά επί σειρά ετών» σημαντικά δεδομένα, ακόμα και από τις υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ.

3. Το Οικοσκόπιο του WWF Ελλάς είναι μια συγκεντρωτική απεικόνιση πληροφοριών για τον ελληνικό χώρο και το περιβάλλον. Στόχος του είναι να προσφέρει σε κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη ή φορέα άμεση, έγκυρη και κατανοητή πληροφορία για το περιβάλλον της χώρας μας. Όσα απεικονίζονται στο Οικοσκόπιο αποτελούν είτε επίσημα δεδομένα των φορέων της πολιτείας, είτε στοιχεία που έχουν προκύψει από την ανάλυση δημοσιευμένων επιστημονικών εργασιών και αναφορών ή δεδομένα που αποτελούν το προϊόν εργασιών και δράσεων του WWF Ελλάς. Το Οικοσκόπιο και όλες οι βάσεις δεδομένων και οι εφαρμογές που συμπεριλαμβάνει συγχρηματοδοτήθηκαν από τα κοινωφελή ιδρύματα Ι.Σ. Λάτση, Α.Γ. Λεβέντη, Μποδοσάκη και MAVA Fondation pour la Nature, καθώς και από τις εισφορές των υποστηρικτών της οργάνωσης

www.wwf.gr

Εκδήλωση για την Ομοσπονδιακή Ευρώπη .

Εκδήλωση για την Ομοσπονδιακή Ευρώπη απο την Πολιτική Κίνηση ThinkP
1) Εισαγωγή – παρουσίαση thinkΠ:
2) Ομιλία Τριφύλλη:
3) Ομιλία Durant:

4) Ομιλία Μαραβέγια:
5) Ομιλία Χόπλαρου:

6) Ομιλία Γκουρτσογιάννη:

7) Παρεμβάσεις – ερωτήσεις:
8) Απαντήσεις ομιλητών:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
της κίνησης πολιτικής οικολογίας ThinkΠ

Η πολλαπλή κρίση, οικονομική, κοινωνική, οικολογική και πολιτιστική, έχει διογκώσει το αντιευρωπαϊκό ρεύμα. Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, μεταξύ αυτών και το κοινό νόμισμα, από σύμβολα δημοκρατίας, ειρήνης, αλληλεγγύης και ευημερίας, έχουν καταντήσει να σημαίνουν αυθαιρεσία, αγκύλωση, ανασφάλεια. Η θεωρούμενη ως κοινή Ευρωπαϊκή πολιτική καθορίζεται κυρίως από τα παζάρια μεταξύ των εθνικών κυβερνήσεων και τα κοντόφθαλμα συμφέροντά τους.

Στην χώρα μας και σε ολόκληρη την Ευρώπη ισχυροποιούνται οι ευρωσκεπτικιστικές, οι λαϊκιστικές, έως και οι ανοιχτά φασιστικές τάσεις.

Πιστεύουμε ότι η για να ξεπεραστεί η κρίση η απάντηση είναι όχι λιγότερη αλλά περισσότερη Ευρώπη. Χρειάζεται να γίνουν τολμηρά βήματα προς την οικονομική και πολιτική ολοκλήρωση, προς την κατεύθυνση μιας Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας. Επιπλέον, στον παγκόσμιο στίβο, χωρίς ενιαίο ευρωπαϊκό πρόσωπο, η πολιτική δύναμη του κάθε μεμονωμένου ευρωπαϊκού κράτους, ακόμα και του πιο ισχυρού, θα είναι πολύ σύντομα αμελητέα.

Θέλοντας να συμβάλουμε ενεργά σε αυτή την συζήτηση, οργανώσαμε δημόσια εκδήλωση με θέμα
Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΗ ΕΥΡΩΠΗ
την Πέμπτη 6 Ιουνίου 7.30 μμ.
Στην αίθουσα του Δικηγορικού Συλλόγου Ακαδημίας 60
Ομιλητές :
Isabelle Durant, αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ευρωβουλευτής των Πρασίνων/ΕΕΣ και μέλος της ομάδας Spinelli
Ναπολέων Μαραβέγιας, καθηγητής Ευρωπαϊκής Οικονομίας & Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τ. υπουργός
Ρένα Χόπλαρου, μέλος της Πρωτοβουλίας στην Κύπρο «Μένουμε Ευρώπη»
Αντώνης Τριφύλλης, πρώην διευθυντής στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Μελίττα Γκουρτσογιάννη μέλος του thinkΠ
συντονίζει ο Αλέξανδρος Αποστόλου, μέλος του thinkΠ
θέματα προσέγγισης :
-η έννοια μιας ευρωπαϊκής ομοσπονδίας, και γιατί οι Πράσινοι υποστηρίζουν την πολιτική ολοκλήρωση της Ευρώπης. Ποια είναι η ομάδα Spinelli και τι επιδιώκει.
-οι επιπτώσεις μιας τέτοιας εξέλιξης σε διάφορους τομείς της οικονομίας, στο περιβάλλον, στη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, καθώς και στις εθνικές και τοπικές πολιτιστικές ταυτότητες σε Ελλάδα, Κύπρο και Ευρώπη.
-η πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωζώνης και ποιες αδυναμίες θα μπορούσαν ενδεχομένως να ξεπεραστούν με μια ομοσπονδιακή ένωση.

Πολυνομοσχέδιο για κτηνοτροφία -τρόφιμα -δημόσια υγεία και πίνακας προστίμων για μη συμμορφώσεις .

Με το παρόν νομοσχέδιο επιχειρείται η ρύθμιση συγκεκριμένων θεμάτων και εκκρεμοτήτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που σκοπό έχουν, μέσα από τη βελτίωση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου να επιλυθούν προβλήματα που εντοπίσθηκαν κατά την εφαρμογή του, καθώς και την αποτελεσματικότερη παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες.

ως εξής:
Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4056/2012 (Α΄52) (κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις άρθρα 50, 51, 52)
Άρθρο 50
Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4056/2012 «Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία και τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις και άλλες διατάξεις» (Α΄52)

1. Το άρθρο 2 του ν. 4056/2012, τροποποιείται ως εξής:

α) Στο τέλος της υποπερίπτωσης αα της περίπτωσης β της παρ. 1, η φράση «για τις οποίες απαιτείται πιστοποιητικό τήρησης του τύπου κατασκευής από την αρμόδια Πολεοδομία» αντικαθίσταται από τη φράση «για τις οποίες απαιτείται θεωρημένη έγκριση του τύπου κατασκευής από την αρμόδια Πολεοδομία.».

β) Στο τέλος της υποπερίπτωσης ββ της περίπτωσης β της παρ. 1, η φράση «για τις οποίες απαιτείται πιστοποιητικό τήρησης των προτύπων κατασκευής από την αρμόδια Πολεοδομία» αντικαθίσταται από τη φράση «για τις οποίες απαιτείται θεωρημένη έγκριση των προτύπων κατασκευής από την αρμόδια Πολεοδομία.».

2. Το άρθρο 5 του ν. 4056/2012, τροποποιείται ως εξής:

α) Η παρ. 6 αντικαθίσταται ως εξής:
«6. Οι αποστάσεις των χώρων που αναφέρονται στο Παράρτημα του άρθρου 20 από εκτροφεία θηραμάτων, των οποίων τα εκτρεφόμενα ζώα αποτελούν αντικείμενο ελεγχόμενου κυνηγιού, όπως λαγοί, αγριόχοιροι, αγριοπρόβατα, αγριοκάτσικα, ελαφοειδή, φασιανοί, ορτύκια, μπεκάτσες και γουνοφόρα ζώα και από εκτροφεία λοιπών ειδών άγριας πανίδας, εγχώριας ή εισαγόμενης, όπως σαλιγκάρια, κροκόδειλοι, χελώνες και φίδια, καθορίζονται κατά περίπτωση, κατά την κρίση της ΑΑΑ, μετά από γνωμοδότηση της επιτροπής σταυλισμού, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η δημόσια υγεία και να μην επηρεάζεται δυσμενώς το περιβάλλον.».

β) Το τρίτο εδάφιο της παρ. 10 αντικαθίσταται ως εξής:
«Οι επιχειρήσεις αυτές πρέπει να λειτουργούν υπό τον ίδιο με την κτηνοτροφική εγκατάσταση φορέα και μεταβιβάζονται συνολικά/ενιαία.».

γ) Η παρ. 11, αντικαθίσταται ως εξής:
«11. Φορείς κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων επιτρέπεται να διαθέτουν ιδιοπαραχθέντα γαλακτοκομικά προϊόντα και εντός των λαϊκών αγορών, τηρουμένων, κατά τη μεταφορά και τη διαδικασία πώλησης αυτών, των ισχυουσών υγειονομικών και αγορανομικών διατάξεων, καθώς και των διατάξεων του ισχύοντος κάθε φορά Κώδικα Ποτών και Τροφίμων και αφού εφοδιαστούν προηγουμένως με την απαραίτητη άδεια, βάσει των κειμένων διατάξεων περί διάθεσης προϊόντων στις λαϊκές αγορές.».
3. Το άρθρο 6 του ν. 4056/2012, τροποποιείται ως εξής:
α) Μετά την παρ. 2 προστίθεται νέα παράγραφος 2α, η οποία έχει ως εξής:
«2α. Τα δικαιολογητικά για την έγκριση ή πιστοποίηση των προϋποθέσεων του παρόντος άρθρου εκδίδονται κατά προτεραιότητα από τις, κατά περίπτωση, αρμόδιες αρχές.» .

β) Το πρώτο εδάφιο της περίπτωση β της παρ. 3, αντικαθίσταται ως εξής:
«β) Δήλωση του μελετητή και του φορέα της εγκατάστασης για την ανάληψη των προβλεπόμενων ΠΠΔ, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 8 του ν. 4014/2001.» .

γ) Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 3, αντικαθίστανται ως εξής:
«Εντός τριών (3) ημερών και εφόσον ο φάκελος περιέχει τα ανωτέρω στοιχεία εκδίδεται άδεια προέγκρισης εγκατάστασης, η οποία έχει την ισχύ άδειας εγκατάστασης μέχρι την έκδοση της τελευταίας και όχι πλέον των τριών (3) μηνών ή των έξι (6) μηνών, αν πρόκειται για κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 46 του ν. 998/1979 (Α΄289), όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά. Για τον έλεγχο τήρησης των ανωτέρω προϋποθέσεων, η αρμόδια επιτροπή σταυλισμού, μετά από επιτόπιο έλεγχο, συντάσσει σχετικό πρακτικό, εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση του φακέλου.
Εντός της ανωτέρω προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών και σε κάθε περίπτωση μέχρι την ολοκλήρωση των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, πιστοποιήσεων ή εγκρίσεων, εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, το οποίο δεν υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες ή τους έξι (6) μήνες, αν πρόκειται για κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 46 του ν. 998/1979 (Α΄289), όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά, η ΑΑΑ εκδίδει την άδεια εγκατάστασης, εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις της παρ. 1. Αν διαπιστωθεί οποιαδήποτε παράλειψη ή παρέκκλιση από την ισχύουσα νομοθεσία ή από το περιεχόμενο των δικαιολογητικών του φακέλου, η ΑΑΑ καλεί τον ενδιαφερόμενο να αποκαταστήσει ή να συμπληρώσει τις διαπιστωθείσες ελλείψεις, εντός των ως άνω προθεσμιών. Σε περίπτωση άπρακτης παρόδου της προθεσμίας ή ελλιπούς συμμόρφωσης ή μη τήρησης των προϋποθέσεων της παρ. 1 η αίτηση απορρίπτεται και σφραγίζονται οι τυχόν εγκαταστάσεις.» .

δ) Η υποπερίπτωση αα της περίπτωσης β της παρ. 4, αντικαθίσταται ως εξής:
«αα) Για κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις της κατηγορίας Α του ν. 4014/2011, βεβαίωση κατάθεσης στην αρμόδια περιβαλλοντική αρχή Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), σύμφωνα με τα άρθρα 2 έως 4 του πιο πάνω νόμου.».

ε) Το πρώτο εδάφιο της περίπτ. γ της παρ. 4, το οποίο αρχίζει με τη φράση «Υπεύθυνη δήλωση» και τελειώνει με τη φράση «σχετικά με:», αντικαθίσταται ως εξής:
«γ) Υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986, στην οποία ο ενδιαφερόμενος φορέας και ο μηχανικός ή ο γεωτεχνικός δηλώνουν ότι τα δηλούμενα στοιχεία της εκμετάλλευσης είναι αληθή και ότι η εκμετάλλευση λειτουργεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις σχετικά με: ».

στ) Τα δύο τελευταία εδάφια της παρ. 4, αντικαθίστανται ως εξής:
«Η άδεια προέγκρισης εγκατάστασης εκδίδεται εντός τριών (3) ημερών, εφόσον ο φάκελος περιέχει τα ανωτέρω στοιχεία. Η άδεια προέγκρισης εγκατάστασης έχει την ισχύ άδειας εγκατάστασης μέχρι την έκδοση της τελευταίας και όχι πλέον των τριών (3) μηνών ή των έξι (6) μηνών, αν πρόκειται για κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 46 του ν. 998/1979 (Α΄289), όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά.».

ζ) Οι περιπτώσεις β, γ και δ της παρ. 5 αντικαθίστανται σε μία περίπτωση β ως εξής:
«β) Η επιτόπια διαπίστωση της συνδρομής των νόμιμων προϋποθέσεων λειτουργίας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης γίνεται με αυτοψία και σύνταξη σχετικού πρακτικού από την αρμόδια επιτροπή σταυλισμού, εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κατάθεση της αίτησης για άδεια εγκατάστασης. Εντός της ανωτέρω προθεσμίας και σε κάθε περίπτωση μέχρι την ολοκλήρωση των απαιτούμενων, κατά περίπτωση, πιστοποιήσεων ή εγκρίσεων, εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος, το οποίο δεν υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες ή τους έξι (6) μήνες, αν πρόκειται για κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 46 του ν. 998/1979, όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά, η ΑΑΑ εκδίδει την άδεια εγκατάστασης, εφόσον διαπιστωθεί η τήρηση των νόμιμων προϋποθέσεων λειτουργίας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης και η ορθότητα των στοιχείων που δηλώνει ο ενδιαφερόμενος φορέας και ο μηχανικός ή γεωτεχνικός, κατά το στάδιο της χορήγησης άδειας προέγκρισης εγκατάστασης. Αν διαπιστωθεί οποιαδήποτε παράλειψη ή παρέκκλιση από την ισχύουσα νομοθεσία ή από το περιεχόμενο των δικαιολογητικών του φακέλου, η ΑΑΑ καλεί τον ενδιαφερόμενο να αποκαταστήσει ή να συμπληρώσει τις διαπιστωθείσες ελλείψεις, εντός των ως άνω προθεσμιών. Σε περίπτωση άπρακτης παρόδου της προθεσμίας ή ελλιπούς συμμόρφωσης ή μη τήρησης των προϋποθέσεων της παρ. 1 η αίτηση απορρίπτεται και σφραγίζονται οι τυχόν εγκαταστάσεις.» .

η) Το πρώτο εδάφιο της παρ. 7 αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Μετά την αδειοδότηση, ο φορέας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης μπορεί να δηλώσει στη Γενική Διεύθυνση Ζωικής Παραγωγής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αν επιθυμεί να συνεργαστεί με τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ της χώρας, προκειμένου να δέχεται φοιτητές γεωτεχνικών τμημάτων ή σχολών για την πρακτική άσκησή τους.».

4. Η παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4056/2012, αντικαθίσταται ως εξής:
«2. α) Μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου στην ΑΑΑ, συνοδευόμενη από τα σχετικά αποδεικτικά έγγραφα, η τροποποιημένη ή μεταβιβαζόμενη άδεια χορηγείται:
αα) εντός τριών (3) εργασίμων ημερών, όταν η αρχική άδεια έχει εκδοθεί στα πλαίσια του παρόντος νόμου ή
ββ) εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών, μετά από αυτοψία της αρμόδιας επιτροπής σταυλισμού, όταν η αρχική άδεια έχει εκδοθεί στα πλαίσια προγενέστερου νομικού πλαισίου.
β) Προϋπόθεση για την τροποποίηση ή τη μεταβίβαση άδειας είναι να μην έχει επέλθει αύξηση της δυναμικότητας ή επέκταση ή μεταφορά ή αλλαγή του είδους της κτηνοτροφικής εγκατάστασης ή ουσιώδης τροποποίηση των υγειονομικών όρων λειτουργίας της. Η συνδρομή των παραπάνω προϋποθέσεων βεβαιώνεται με υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος, σύμφωνα με το ν.1599/1986. Σε κάθε περίπτωση, η επιτροπή σταυλισμού μπορεί να ελέγξει την ορθότητα των όσων δηλώνονται.» .

5. Η παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 4056/2012, αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Μετά από απόφαση του αρμοδίου για το έκτακτο γεγονός Υπουργού, διακόπτεται η λειτουργία της κτηνοτροφικής εγκατάστασης από τα όργανα της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, με τη συνδρομή των αστυνομικών αρχών ή από τις ίδιες τις αστυνομικές αρχές, με τη σφράγιση του παραγωγικού εξοπλισμού της εγκατάστασης ή σε περίπτωση αποθήκης ή επικινδύνων εγκαταστάσεων με τη σφράγιση αυτών, χωρίς προηγούμενη ακρόαση των εκπροσώπων της επιχείρησης, για ορισμένο χρόνο, που μπορεί να παραταθεί για όσο διάστημα διαρκεί το έκτακτο και απρόβλεπτο γεγονός που επέβαλε τη σφράγιση.».

6. Το άρθρο 10 του ν. 4056/2012, αντικαθίσταται ως εξής:
« Άρθρο 10
Διοικητικές κυρώσεις και μέτρα

1. Σε όσες κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις διαπιστώνεται, μετά από αυτοψία, παράβαση οποτεδήποτε γενόμενη, των διατάξεων του παρόντος νόμου και των κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση αυτού ή παράλειψη τήρησης των όρων και περιορισμών που καθορίζονται με τις αποφάσεις της ΑΑΑ, με απόφαση της ΑΑΑ, μετά από εισήγηση της επιτροπής σταυλισμού, επιβάλλονται σε βάρος του φορέα της κτηνοτροφικής εγκατάστασης οι παρακάτω κυρώσεις:
α) Ανάκληση της άδειας εγκατάστασης και διακοπή της λειτουργίας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης, όταν διαπιστώνονται παραβάσεις από τις αρμόδιες αρχές για τις οποίες υπάρχει αντικειμενική αδυναμία άρσης τους. Η ανάκληση της άδειας εγκατάστασης είναι οριστική και:
αα) ολική, στις περιπτώσεις που οι παραβάσεις αφορούν στο σύνολο των υποδομών της κτηνοτροφικής εγκατάστασης ή σε τμήμα των υποδομών τόσο ουσιώδες που επηρεάζεται αποφασιστικά η νόμιμη λειτουργία μονάδας. Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών, που προβλέπονται στις παρ. 5 και 6 και την επιβεβαίωση της αντικειμενικής αδυναμίας άρσης τους διακόπτεται η λειτουργία της εγκατάστασης.
ββ) μερική, στις περιπτώσεις που οι παραβάσεις αφορούν σε τμήμα των υποδομών της κτηνοτροφικής εγκατάστασης χωρίς να επηρεάζεται ουσιαστικά η λειτουργία της ώστε το εναπομείναν τμήμα να δύναται να λειτουργήσει αυτοτελώς και να πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις. Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών που προβλέπονται στις παρ. 5 και 6 και την επιβεβαίωση της αντικειμενικής αδυναμίας άρσης τους διακόπτεται η λειτουργία της εγκατάστασης.
Στις ανωτέρω υποπεριπτώσεις αα και ββ η κύρωση επιβάλλεται κατά την κρίση της ΑΑΑ μετά από εισήγηση της επιτροπής σταυλισμού.
β) Τα πρόστιμα επιβάλλονται, ανάλογα με τη φύση της παράβασης, το μέγεθος των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και την κατάταξή τους σε κατηγορίες ως προς την περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλούν, ως εξής:
αα) πρόστιμο, από πεντακόσια (500) ευρώ έως δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ, σε βάρος του/των υπογράφοντα/υπογράφοντων τις απαιτούμενες υπεύθυνες δηλώσεις του ν. 1599/1986, για την αδειοδότηση ή για την τροποποίηση ή μεταβίβαση άδειας κτηνοτροφικής εγκατάστασης, εφόσον κατά τον έλεγχο των απαιτούμενων δικαιολογητικών διαπιστωθεί ότι το περιεχόμενό τους είναι ψευδές ή ανακριβές. Τα παραπάνω πρόστιμα επιβάλλονται πέραν των οποιωνδήποτε ποινικών κυρώσεων που προβλέπονται από τις διατάξεις του ν. 1599/1986.
ββ) πρόστιμο, από πεντακόσια (500) ευρώ έως δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ, σε βάρος του φορέα της κτηνοτροφικής εγκατάστασης, εφόσον κατά τη λειτουργία των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων καταγραφούν παραβάσεις που δεν επισύρουν τη διακοπή της λειτουργίας των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και είναι δυνατή η άρση τους με την εκτέλεση βελτιωτικών εργασιών.
γγ) πρόστιμο, από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ έως είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ, σε βάρος του φορέα της κτηνοτροφικής εγκατάστασης, εφόσον κατά τη λειτουργία των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων καταγραφούν παραβάσεις που προκαλούν εκτεταμένη βλάβη στο περιβάλλον, θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία και δεν είναι δυνατόν να αρθούν με την εκτέλεση βελτιωτικών εργασιών οπότε και διακόπτεται η λειτουργία της εγκατάστασης.
2. Οι κυρώσεις των περιπτώσεων α και β της παρ. 1 επιβάλλονται ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης, τη συχνότητα, την υποτροπή, την προκαλούμενη περιβαλλοντική και υγειονομική επιβάρυνση.
3. Η απόφαση της ΑΑΑ για επιβολή προστίμου γίνεται οριστική, ανέκκλητη και εκτελεστή μετά την απόρριψη της ειδικής διοικητικής ένστασης του άρθρου 11, την μη εμπρόθεσμη ή τη μη άσκησή της.
4. Τα πρόστιμα καταβάλλονται εντός προθεσμίας ενός (1) μηνός από την οριστική και ανέκκλητη επιβολή τους. Μετά την παρέλευση της εν λόγω προθεσμίας αυτά διπλασιάζονται και διακόπτεται άμεσα η λειτουργία της κτηνοτροφικής εγκατάστασης ακόμη και εάν δεν είχε επιβληθεί η σχετική κύρωση στην αρχική απόφαση επιβολής κυρώσεων.
5. Μετά τη διαπίστωση των παραβάσεων και πριν από την επιβολή των κυρώσεων που προβλέπονται στα πλαίσια του παρόντος νόμου και των κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση αυτού, η ΑΑΑ, μετά από εισήγηση της επιτροπής σταυλισμού, καλεί εγγράφως σε ακρόαση, με αποδεικτικό επίδοσης, από όργανο της ΑΑΑ, το φορέα της κτηνοτροφικής εγκατάστασης ή το νόμιμο εκπρόσωπό του ή τον /τους υπογράφοντα/υπογράφοντες τις υπεύθυνες δηλώσεις του ν. 1599/1986, προκειμένου να καταθέσει υπόμνημα με τις απόψεις του, το οποίο μπορεί να αναπτύξει και προφορικά, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από την ημέρα επίδοσης σε αυτόν, του σχετικού εγγράφου.
6. Η επιτροπή σταυλισμού αφού λάβει υπόψη τις απόψεις του ενδιαφερόμενου και εφόσον κρίνει ότι:
α) είναι εφικτή η αποκατάσταση της νόμιμης λειτουργίας των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων με την εκτέλεση βελτιωτικών εργασιών και ότι η συνέχιση της λειτουργίας τους υπό τις ίδιες συνθήκες, δεν απειλεί άμεσα τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον, εισηγείται στην ΑΑΑ την έκδοση σχετικής απόφασης, στην οποία καθορίζονται επακριβώς οι απαιτούμενες βελτιώσεις και η προθεσμία εντός της οποίας πρέπει να υλοποιηθούν. Η προθεσμία αυτή, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες. Ωστόσο, παρέχεται άπαξ, δυνατότητα παράτασής της, σε περιπτώσεις που καταγράφονται καθυστερήσεις στην υλοποίηση των απαιτούμενων βελτιωτικών εργασιών, εξαιτίας εξωγενών παραγόντων, που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα του ενδιαφερόμενου και η οποία δεν μπορεί να ξεπερνά το ήμισυ της παραπάνω προθεσμίας.
β) δεν είναι εφικτή η άρση των διαπιστωθεισών παραβάσεων και ότι η συνέχιση της λειτουργίας των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων απειλεί άμεσα τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον, εισηγείται στην ΑΑΑ την έκδοση απόφασης επιβολής κυρώσεων, όπως αυτές περιγράφονται στην παρ 1.
7. Στις περιπτώσεις που επιβληθεί η κύρωση της διακοπής της λειτουργίας της εγκατάστασης, στη σχετική απόφαση τίθεται ορισμένη προθεσμία απομάκρυνσης του ζωικού κεφαλαίου που τυχόν υπάρχει σε αυτή. Η προθεσμία για την απομάκρυνση του ζωικού κεφαλαίου ορίζεται μέχρι τρεις (3) μήνες με δυνατότητα παράτασης μέχρι ένα (1) μήνα επιπλέον σε πλήρως αιτιολογημένες περιπτώσεις και όχι λόγω υπαιτιότητας του φορέα της κτηνοτροφικής εγκατάστασης. Η απομάκρυνση του ζωικού κεφαλαίου γίνεται εντός της ορισθείσας προθεσμίας με την αποκλειστική ευθύνη και δαπάνη του φορέα της κτηνοτροφικής εγκατάστασης. Εάν μετά την παρέλευση της σχετικής προθεσμίας και της παράτασης αυτής ο φορέας δεν έχει απομακρύνει από τη μονάδα το ζωικό κεφάλαιο, τότε τα ζώα θεωρούνται ως ανεπιτήρητα και η διαχείρισή τους γίνεται ανάλογα με τις διατάξεις του άρθρου 17. Η διακοπή της λειτουργίας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης πραγματοποιείται με επίσπευση του προϊσταμένου της ΑΑΑ μετά την απομάκρυνση του ζωικού κεφαλαίου, η οποία διενεργείται από τα συνεργεία περισυλλογής ανεπιτήρητων ζωών της παρ. 4 του άρθρου 17, υπό την εποπτεία της επιτροπής σταυλισμού, με τη συνδρομή των αστυνομικών αρχών. Η ΑΑΑ, μετά την απομάκρυνση του ζωικού κεφαλαίου και αφού ενημερώσει το φορέα της κτηνοτροφικής εγκατάστασης, ζητά τη διακοπή παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στη συγκεκριμένη εγκατάσταση από τον διαχειριστή του δικτύου ή του συστήματος ηλεκτροδότησης, ο οποίος υποχρεούται να προβεί στη ζητούμενη διακοπή εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από τη σχετική ειδοποίηση. Μετά και τη διακοπή της ηλεκτροδότησης της κτηνοτροφικής εγκατάστασης σφραγίζει, παρουσία της αστυνομικής αρχής και του φορέα της κτηνοτροφικής εγκατάστασης ή του νομίμου εκπροσώπου του, τον παραγωγικό εξοπλισμό της, την αποθήκη και τις επικίνδυνες εγκαταστάσεις και συντάσσει σχετικό πρωτόκολλο.
8. Οι πιο πάνω αναφερόμενες διοικητικές κυρώσεις και πρόστιμα επιβάλλονται πέραν των οποιωνδήποτε ποινικών, αστικών ή άλλων κυρώσεων που προβλέπονται από άλλες διατάξεις. Τα πρόστιμα αποτελούν πόρο της οικείας Περιφέρειας και εισπράττονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.).
9. Λεπτομέρειες εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος άρθρου ορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού. Με όμοια απόφαση μπορεί να αναπροσαρμόζεται το ύψος των προστίμων που προβλέπονται στο νόμο αυτό.» .

7. Το άρθρο 11 του ν. 4056/2012, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Άρθρο 11
Δυνατότητα ένστασης

1. Κατά των αποφάσεων της ΑΑΑ με τις οποίες:
α) χορηγούνται άδειες προέγκρισης εγκατάστασης ή άδειες εγκατάστασης,
β) απορρίπτονται αιτήσεις για χορήγηση, τροποποίηση ή μεταβίβαση αδειών εγκατάστασης,
γ) επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις και πρόστιμα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10,
χωρεί ειδική διοικητική ένσταση.
2. Η προθεσμία για την υποβολή των ενστάσεων ορίζεται σε ένα (1) μήνα από την επίδοση, με δημόσιο όργανο προς τον ενδιαφερόμενο της προσβαλλόμενης απόφασης ή αφότου αυτός αποδεδειγμένα έλαβε πλήρη γνώση αυτής.
3. Οι ειδικές διοικητικές ενστάσεις κατατίθενται από τον ενδιαφερόμενο ή το νόμιμο εκπρόσωπό του, επί αποδείξει, στην ΑΑΑ που εξέδωσε την προσβαλλόμενη απόφαση, η οποία και υποχρεούται να αποστείλει πλήρη φάκελο με όλα τα σχετικά έγγραφα στη Διεύθυνση Εισροών Ζωικής Παραγωγής εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών από τη κατάθεση της ένστασης.
4. Για την εξέταση των ενστάσεων συνιστάται στη Γενική Διεύθυνση Ζωικής Παραγωγής τριμελής Επιτροπή ενστάσεων, η οποία αποτελείται από τον προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Ζωικής Παραγωγής, ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του, τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Εισροών Ζωικής Παραγωγής, και τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Νομοπαρασκευαστικού Έργου και Νομικών Υποθέσεων, ως μέλη, με τους αναπληρωτές τους. Χρέη γραμματέα ασκεί διοικητικός υπάλληλος της Διεύθυνσης Εισροών Ζωικής Παραγωγής.
5. Με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων συγκροτείται η Επιτροπή ενστάσεων και ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες λειτουργίας της.
6. Η Επιτροπή ενστάσεων εξετάζει τη νομιμότητα της κάθε απόφασης, εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από τη λήψη του φακέλου από την ΑΑΑ και εισηγείται αιτιολογημένα την αποδοχή ή την απόρριψή της στον Γενικό Γραμματέα για την έκδοση σχετικής απόφασης.
7. Η απόφαση του Γενικού Γραμματέα είναι οριστική, ανέκκλητη και εκτελεστή, κοινοποιείται, επί αποδείξει στον ενδιαφερόμενο, στη διεύθυνση που έχει δηλώσει στην αίτηση που υπέβαλλε για τη χορήγηση άδειας εγκατάστασης, και στην ΑΑΑ, η οποία πρέπει να μεριμνήσει για τις περαιτέρω ενέργειες, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 10.».

8. Το άρθρο 14 τροποποιείται ως εξής:

α) Στο τέλος της παρ. 1 προστίθεται νέο εδάφιο, ως εξής:
«Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου δεν εφαρμόζονται σε κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, στις οποίες έχουν καταγραφεί από τις αρμόδιες αρχές πρόδηλες παραβάσεις της συναφούς και παράλληλης σχετικής νομοθεσίας, για τις οποίες υπάρχει αντικειμενική αδυναμία άρσης των παρατυπιών.».

β) Η παρ. 9 αντικαθίσταται, ως εξής:
«9. Πριν τον προβλεπόμενο έλεγχο για την έκδοση της οριστικής άδειας εγκατάστασης, στις περιπτώσεις υποβολής από τον ενδιαφερόμενο φορέα ανακριβών δηλώσεων και στοιχείων κατά τη διαδικασία έκδοσης αυτής, οι εργασίες που πραγματοποιούνται, εκτελούνται αποκλειστικά με ευθύνη του ενδιαφερόμενου φορέα και βαρύνουν αποκλειστικά τον ίδιο. Η διοίκηση δε δεσμεύεται για τη χορήγηση της άδειας εγκατάστασης ακόμη και εάν έχει χορηγηθεί άδεια προέγκρισης εγκατάστασης.».

9. Στο τέλος του άρθρου15 προστίθεται νέα παράγραφος 5, ως εξής:
«5. Με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μπορεί να ρυθμίζονται ειδικά θέματα και τεχνικές λεπτομέρειες για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου και ιδίως του άρθρου 6 και 7.».

Άρθρο 51
Κτίσματα και κτιριακές εγκαταστάσεις κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων

1. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορεί να εξαιρούνται από την κατεδάφιση, χωρίς την επιβολή προστίμου, αυθαίρετα κτίσματα ή κτιριακές εγκαταστάσεις κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, που έχουν ανεγερθεί μέχρι την 20-3-2003, εφόσον πληρούν τους υγειονομικούς και περιβαλλοντικούς όρους που καθορίζονται από τη συναφή κείμενη νομοθεσία, εφόσον εκδοθεί για τις μονάδες αυτές Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, όπου απαιτείται, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011 (Α΄209) και εφόσον δεν αντίκειται στις χρήσεις γης στην περιοχή που είναι εγκατεστημένες.

2. Κατά παρέκκλιση του ν. 4014/2011, εντός δύο (2) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης είναι δυνατόν να εξαιρούνται από την κατεδάφιση, χωρίς την επιβολή προστίμου, αυθαίρετα κτίσματα ή κτιριακές εγκαταστάσεις κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, που δεν υπέβαλλαν σχετικές αιτήσεις στα πλαίσια του ν. 3399/2005 (Α΄89) ή που έχουν ανεγερθεί μετά την 20-3-2003 και μέχρι την 12-3-2012, εφόσον πληρούν τους υγειονομικούς και περιβαλλοντικούς όρους που καθορίζονται από τη συναφή κείμενη νομοθεσία, εφόσον εκδοθεί για τις μονάδες αυτές Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων, όπου απαιτείται, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011 και εφόσον δεν αντίκειται στις χρήσεις γης στην περιοχή που είναι εγκατεστημένες. Στις περιπτώσεις που καταγράφονται καθυστερήσεις στη συγκέντρωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών εξαιτίας παραγόντων που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα του ενδιαφερόμενου παρέχεται άπαξ, η δυνατότητα παράτασης της εν λόγω προθεσμίας, η οποία δεν μπορεί να ξεπερνά το ήμισυ της αρχικής.

3. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, η διαδικασία καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή των παρ. 1 και 2.

4. α) Αιτήσεις ενδιαφερόμενων φορέων, που υπεβλήθησαν στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειακών Ενοτήτων εμπρόθεσμα, ήτοι μέχρι 30-6-2012, στα πλαίσια του ν. 3399/2005 και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην αριθ. 244203/16-1-2006 (Β΄75) κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως τροποποιήθηκε με τις αριθ. 331652/27-12-2006 (Β΄1887), 348849/31-12-2007 (Β’ 1), 336351/23-11-2009 (Β’ 2402), 306657/27-12-2010 (Β΄2191) και 339/2/3-1-2012 (Β’ 53) όμοιες αποφάσεις, εξετάζονται σύμφωνα με την παρ. 1.
β) Πράξεις εξαίρεσης από την κατεδάφιση κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, οι οποίες εκδόθηκαν μετά την 30-6-2012 και αφορούν αιτήσεις ενδιαφερόμενων φορέων, που υπεβλήθησαν στις Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των οικείων Περιφερειακών Ενοτήτων εμπρόθεσμα, ήτοι μέχρι 30-6-2012, είναι νόμιμες.

Άρθρο 52
Τροποποίηση διατάξεων του ν. 998/1979 «Περί προστασίας των δασών και των δασικών εν γένει εκτάσεων της Χώρας» (Α΄ 289).

1. Στο άρθρο 46 του ν. 998/1979, οι παράγραφοι 5, 5α, 5β και 5γ, όπως η παρ. 5 αντικαταστάθηκε και οι παρ. 5α, 5β και 5γ προστέθηκαν με το άρθρο 13 του νόμου 4056/2012 (Α΄ 52), αντικαθίστανται και προστίθενται νέες παράγραφοι 5δ και 5ε, ως εξής:

«5.Επιτρέπεται η εγκατάσταση σε δασικές εκτάσεις και δημόσιες χορτολιβαδικές εκτάσεις και, στην περίπτωση μη ύπαρξης τέτοιων στην περιοχή ενδιαφέροντος, εντός δασών, κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4056/2012 (Α΄52), μελισσοκομείων, εκτροφείων θηραμάτων, ιχθυοτροφείων, εκτροφείων γουνοφόρων και επισκέψιμων κτηνοτροφικών μονάδων εκτροφής απειλουμένων με εξαφάνιση αυτοχθόνων φυλών αγροτικών ζώων, με σκοπό τη διάσωση, διάδοση, προβολή και παραδοσιακή διαχείριση του προαναφερθέντος ζωικού κεφαλαίου και των προϊόντων του.

5α. Για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων των περιπτώσεων β και γ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4056/2012 επιτρέπεται η κατασκευή των αναγκαίων συνοδευτικών τους έργων, όπως δίκτυο μεταφοράς ύδατος, διάνοιξη γεωτρήσεων επί τη βάσει των κειμένων περί διοικήσεως και διαχειρίσεως των υπογείων ή ρεόντων υδάτων διατάξεων, έργων οδοποιίας πρόσβασης και έργων σύνδεσης με τα κοινωφελή δίκτυα, κατ’ εφαρμογή της σχετικής περί αυτών νομοθεσίας.

5β. Με εξαίρεση τα μελισσοκομεία, απαγορεύεται η εγκατάσταση των μονάδων της παρ. 5 σε εκτάσεις των περιπτώσεων β και δ της παρ. 1 και των περιπτώσεων α, δ και ε της παρ. 2 του άρθρου 4. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η εγκατάσταση των ως άνω μονάδων σε δίκτυα και περιοχές που προστατεύονται από τις διατάξεις του κοινοτικού δικτύου, εφόσον αυτή προβλέπεται από τα σχέδια διαχείρισής τους, άλλως, κατόπιν εγκεκριμένης περιβαλλοντικής μελέτης.

5γ. Για τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, ο προϊστάμενος του αρμόδιου Δασαρχείου ή της αρμόδιας Διεύθυνσης Δασών, εάν δεν υφίσταται Δασαρχείο σε επίπεδο νομού, χορηγεί άδεια εγκατάστασης/χρήσης κτηνοτροφικής εγκατάστασης, μετά τη θετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Σταυλισμού και τη σύμφωνη επί αυτής γνώμη της Αρχής Αδειοδότησης του ν. 4056/2012 για την πλήρωση των προϋποθέσεων του άρθρου 6 του ιδίου ως άνω νόμου, για χρονικό διάστημα δεκαπέντε (15) ετών, που δύναται να παραταθεί μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και εφόσον εξακολουθούν να πληρούνται οι προϋποθέσεις, όπως τέθηκαν με την αρχική αδειοδότηση.

5δ. Στην άδεια εγκατάστασης/χρήσης κτηνοτροφικής εγκατάστασης της παραγράφου 5γ, καθορίζεται το αντάλλαγμα χρήσης της παρ. 12 του άρθρου 45 και ορίζονται υποχρεωτικά τα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να ληφθούν, οι υποχρεώσεις του κατόχου της άδειας και οι συνέπειες μη τήρησης αυτών, που συνεπάγονται την ανάκληση της άδειας. Οι άδειες εγκατάστασης/χρήσης κτηνοτροφικής μονάδας δεν θεμελιώνουν κανένα άλλο δικαίωμα επί των εκτάσεων που διατίθενται για το συγκεκριμένο σκοπό, πλην της αποκλειστικής χρήσης τους γι’ αυτόν.

5ε. Στην περίπτωση που γίνει ανάκληση της άδειας από την αρμόδια Αδειοδοτούσα Αρχή, οι εγκαταστάσεις περιέρχονται στο δημόσιο, εφόσον η έκταση είναι δημόσια, άλλως στον ιδιοκτήτη της έκτασης.» .

2. Το άρθρο 46α του ν. 998/79, όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 29 του ν. 4061/2012, τροποποιείται ως ακολούθως:
α) Το πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 46α, αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Οι κάτοχοι των δημόσιων εκτάσεων της παραγράφου 1 υποβάλουν αίτημα εξαγοράς στο αρμόδιο Δασαρχείο ή στην αρμόδια Διεύθυνση Δασών, εάν δεν υφίσταται Δασαρχείο.»
β) Στο τέλος της παρ. 9 του άρθρου 46α, προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής:
«Τυχόν αλλαγή της γεωργικής χρήσης, μετά τη χορήγηση του ανωτέρω τίτλου εκ μέρους του αρχικού ή του εκάστοτε κυρίου της έκτασης, συνεπάγεται την αυτοδίκαιη ακυρότητα του σχετικού τίτλου κυριότητας, ως προς το τμήμα που άλλαξε χρήση και την υπαγωγή του τμήματος αυτού στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας».

3. Κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, πτηνοτροφεία, μελισσοκομεία, εκτροφεία θηραμάτων, ιχθυοτροφεία, εκτροφεία γουνοφόρων ή άλλες συναφείς κτηνοτροφικές μονάδες που εγκαταστάθηκαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου χωρίς άδεια της δασικής υπηρεσίας σε δάση, δασικές εκτάσεις και δημόσιες χορτολιβαδικές εκτάσεις, συνεχίζουν τη λειτουργία τους για μια τριετία από την έναρξη ισχύος του παρόντος, εντός της οποίας οφείλουν να λάβουν την έγκριση περιβαλλοντικών όρων ή βεβαίωση απαλλαγής από περιβαλλοντική αδειοδότηση, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, καθώς και τη θεωρημένη έγκριση του τύπου ή των προτύπων κατασκευής από την αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία ή την άδεια δόμησης, όπου αυτό απαιτείται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4056/2012, όπως αυτό ισχύει. Κατά τη διάρκεια της ανωτέρω προθεσμίας αναστέλλεται η ισχύς των διοικητικών πράξεων αποβολής, επιβολής προστίμων, κατεδάφισης, κήρυξής τους ως αναδασωτέων, που τυχόν έχουν εκδοθεί, και εφόσον εκδοθούν όλες οι απαιτούμενες διοικητικές πράξεις και εγκρίσεις, οι πράξεις αυτές ανακαλούνται από τη δασική υπηρεσία. Η συνέχιση της λειτουργίας των ανωτέρω εγκαταστάσεων απαγορεύεται στις περιπτώσεις που εκδοθεί, πλήρως αιτιολογημένη πράξη του προϊσταμένου του αρμόδιου Δασαρχείου ή της αρμόδιας Διεύθυνσης Δασών, εάν δεν υφίσταται Δασαρχείο σε επίπεδο νομού, στην οποία διαπιστώνονται συνεχείς επεκτάσεις των ανωτέρω εγκαταστάσεων, κοπή ή εκχέρσωση δασικής βλάστησης, καθώς και κατασκευή κτηριακών εγκαταστάσεων, που δεν σχετίζονται με τη λειτουργία τους.

Παπακωνσταντίνου Δημήτριος
Γεωπόνος Μελετητής : Αδειοδότηση Κτηνοτροφικών μονάδων -Σύμβουλος HACCP και Συστημάτων ιχνηλασιμότητας : Εξειδίκευση σε Σφαγεία -Μονάδες ζωοτροφών
www.askjim.gr , e-mail: ecogrev{a}gmail.com T. 6977239066