Ανοιχτή επιστολή των γεωτεχνικών προς την Επίτροπο Μ. Δαμανάκη ενόψει ψηφοφορίας για αναθεώρηση της νομοθεσίας για την εμπορία σπόρων

(30/4/2013 14:33)

Κρίσιμη χαρακτηρίζει το ΓΕΩΤΕΕ την ψηφοφορία της 6ης Μαΐου σχετικά με την αναθεώρηση της Νομοθεσίας για την εμπορία σπόρων, σε επιστολή τους προς την Ελληνίδα Επίτροπο Μαρία Δαμανάκη.

Οι γεωτεχνικοί αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι «η Ευρωπαϊκή νομοθεσία ως υφίσταται και ως προτείνεται να εξελιχθεί, θεωρούμε πως ουσιαστικά υποβοηθά τη Βιομηχανία να ανταγωνιστεί αθέμιτα τους σπόρους των γεωργών. Ένα επικίνδυνο ολιγοπώλιο δείχνει να έχει δημιουργηθεί εξαλείφοντας τις δυνατότητες επιλογής με άμεσο επομένως κίνδυνο για την διατροφική επάρκεια, την ελευθερία επιλογής και εντέλει τη Δημοκρατία».

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή:

Κα Δαμανάκη

Σας αποστέλλουμε την παρακάτω επιστολή που αφορά στη νομοθεσία εμπορίας φυτογενετικού υλικού και την σχετική πρόταση της Γενικής Επιτροπής Υγείας & Καταναλωτών (DG SANCO) που θα τεθεί σε ψηφοφορία στην επικείμενη Συνάντηση των Επιτρόπων στις 6 Μαΐου 2013.
Οι παρακάτω οργανώσεις, δίκτυα, σύλλογοι, ομάδες παραγωγών και Δήμοι που συνυπογράφουν θεωρούμε ότι η πρόταση για την νομοθεσία από πλευρά της DG SANCO προσβάλλει βασικά δικαιώματα του αγροτικού κόσμου και αποτελεί κίνδυνο για την γεωργική βιοποικιλότητα και την γεωργική παράδοση της Ελλάδας. Άλλωστε, το περασμένο Δεκέμβριο ζητήσαμε για το θέμα αυτό ευρεία δημόσια διαβούλευση από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, αίτημα στο οποίο, δυστυχώς, δεν ανταποκρίθηκε.
Σας ζητούμε λοιπόν να καταψηφίσετε την πρόταση που θα τεθεί σε ψηφοφορία στην συνάντηση των Επιτρόπων στις 6 Μαΐου για τους λόγους που διεξοδικά αναλύουμε ακολούθως:

Η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και οι διακρίσεις ενάντια στους σπόρους που παράγονται και διατηρούνται από τους γεωργούς

Μέχρι σήμερα οι σπόροι παράγονται παγκοσμίως, κυρίως από τους γεωργούς, από τη βιομηχανία σπόρων, αλλά και από δημόσια ινστιτούτα και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή νομοθεσία, ενώ θα έπρεπε να υποστηρίζει την διάδοση όλων των ειδών σπόρων (εξαιρώντας τους γενετικά τροποποιημένους), στηρίζει συστηματικά τους σπόρους της Βιομηχανίας ενώ ταυτόχρονα επιβάλει παράλογες απαιτήσεις στους παραδοσιακούς και σύγχρονους σπόρους που παράγουν οι γεωργοί, περιορίζοντας την εμπορική τους κυκλοφορία. Οι σπόροι των γεωργών ανήκουν στη σφαίρα της δημόσιας ιδιοκτησίας και αποτελούν Κοινά Αγαθά. Αντίθετα, οι σπόροι της Βιομηχανίας καλύπτονται από περιορισμούς πνευματικών δικαιωμάτων ή ακόμα και πατέντες βιομηχανικού τύπου.

Τα σχετικά ερωτήματα που προκύπτουν είναι:

Γιατί η ευρωπαϊκή νομοθεσία κάνει διακρίσεις ενάντια σε αυτού του είδους Κοινά Αγαθά;
Γιατί, έχοντας υπόψη το ανεπίσημο προσχέδιο πρότασης που δημοσιοποιήθηκε πριν μερικούς μήνες, το νέο νομοσχέδιο που πρόκειται να κατατεθεί στα πλαίσια της αναθεώρησης της ισχύουσας νομοθεσίας αναμένεται να επιβάλλει αυξημένους περιορισμούς και υποχρεώσεις (π.χ. πιστοποίησης και εγγραφής) για τους σπόρους και τις παραδοσιακές ποικιλίες που παράγει και χρησιμοποιεί ο απλός γεωργός;
Γιατί στο μηχανισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιτρέπεται σε στελέχη της βιομηχανίας σπόρων να καταρτίζουν το νέο νομοσχέδιο (η αναμενόμενη πρόταση της DG SANCO έχει συνταχθεί κυρίως από την Κα Isabelle Clement-Nissou, υπάλληλο του γαλλικού «λόμπι» της βιομηχανίας σπόρων GNIS); Θεωρούμε ότι αυτό το γεγονός αποτελεί ένα ολοφάνερο φαινόμενο επιβολής συμφερόντων.
Είναι αναμενόμενο η Βιομηχανία σπόρων να ενδιαφέρεται να αυξήσει το μερίδιο της στην αγορά εξοντώνοντας την εμπορική κυκλοφορία των Κοινών Αγαθών -των παραδοσιακών ποικιλιών και όλων των σπόρων των γεωργών. Ωστόσο, είναι δυνατόν να είναι αυτός ο ρόλος της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και γενικότερα ο ρόλος των πολιτικών που την υπερψηφίζουν, συμπεριλαμβανομένης και εσάς;

Οι λόγοι που η Ευρωπαϊκή νομοθεσία θα έπρεπε να στηρίζει τις τοπικές και ιδιοπαραγώμενες ποικιλίες είναι πολλαπλοί:

Οι σπόροι των γεωργών έχουν ευρύτατη γενετική βάση. Δηλαδή κάθε σπόρος περιλαμβάνει πολύ περισσότερα γονίδια από αυτά που έχουν οι ποικιλίες της βιομηχανίας. Επομένως είναι προσαρμόσιμοι στις κλιματικές αλλαγές, εξελίσσονται σε ισορροπία με τυχόν ασθένειες και αναπτύσσουν γονίδια αντίστασης, ιδιότητες που τα καταστούν πολύτιμα για την γεωργική βιοποικιλότητα και επομένως για την μελλοντική μας διατροφική επάρκεια και ασφάλεια.

Οι σπόροι των γεωργών, επιπλέον, είναι πολύτιμοι για την δημιουργία νέων ποικιλιών από τη βιομηχανία. Εάν όμως οι παραδοσιακές ποικιλίες δεν καλλιεργούνται, κινδυνεύουν να εξαφανισθούν, και μαζί με αυτές να χαθεί ο γενετικός πλούτος της χώρας μας αλλά και η πολύτιμη γνώση και παράδοση της γεωργίας. Οι Τράπεζες σπόρων είναι χρήσιμες, ωστόσο χωρίς την καλλιέργεια των παραδοσιακών ποικιλιών στον αγρό, ουσιαστικά δεν επαρκούν.

Αποδεδειγμένα, επίσης, οι σπόροι των γεωργών είναι κατάλληλοι για μια ήπια μορφή γεωργίας, χαμηλών εισροών, σε οικογενειακό, τοπικό αλλά και εθνικό επίπεδο. Η Ευρωπαϊκή νομοθεσία μπορεί να στερήσει τους πολίτες από το δικαίωμα επιλογής μοντέλου γεωργίας, αλλά και μοντέλου διατροφής, κάτι που αντίκειται στην ευρωπαϊκές αξίες της ελευθερίας επιλογής.
Στους παραπάνω λόγους εντάσσεται και το γεγονός ότι τις τελευταίες δεκαετίες έχουμε δει την υπερβολική συγκέντρωση δύναμης της Βιομηχανίας σπόρων. Δέκα μόνον πολυεθνικές εταιρίες καλύπτουν ήδη το 73% της παγκόσμιας εμπορικής κυκλοφορίας σπόρων της βιομηχανίας. Οι μεγάλες αγροχημικές εταιρίες εξαγοράζουν συνεχώς μικρές και μεσαίες εταιρίες παραγωγής σπόρων επιβάλλοντας έτσι μια εντατικής μορφής, χημική γεωργία χωρίς περιθώρια επιλογής για όσους καλλιεργητές επιλέγουν ήπιου τύπου πολυλειτουργικά συστήματα γεωργίας.

Η Ευρωπαϊκή νομοθεσία ως υφίσταται και ως προτείνεται να εξελιχθεί, θεωρούμε πως ουσιαστικά υποβοηθά τη Βιομηχανία να ανταγωνιστεί αθέμιτα τους σπόρους των γεωργών. Ένα επικίνδυνο ολιγοπώλιο δείχνει να έχει δημιουργηθεί εξαλείφοντας τις δυνατότητες επιλογής με άμεσο επομένως κίνδυνο για την διατροφική επάρκεια, την ελευθερία επιλογής και εντέλει τη Δημοκρατία.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ, σήμερα καλλιεργείται μόνον το 10% των παραδοσιακών ποικιλιών που βρίσκονταν υπό καλλιέργεια πριν 100 χρόνια. Αυτό το γεγονός είναι καταστροφικό για τη βιοποικιλότητα, δηλαδή για τη συνέχεια της ζωής. Με τη σωστή αναθεώρηση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας θεωρούμε ότι μπορούμε να σώσουμε αυτό το υπόλοιπο 10%.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα όφειλε να είναι από τους πρώτους που θα σταματήσουν αυτή την άδικη και εγκληματική για την γεωργία και τους καλλιεργητές πολιτική. Θεωρούμε πολιτικά και προσωπικά υπεύθυνους τα μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για τη συνεχή μείωση της γεωργικής βιοποικιλότητας και τη ουσιαστική διάβρωση της Δημοκρατίας που συντελείται.

Κα Δαμανάκη,

Μπορείτε να συμβάλλετε στην αποτροπή της επικείμενης νομοθεσίας, καταψηφίζοντας το νέο νομοσχέδιο για την εμπορία των σπόρων που πρόκειται να υποβάλλει η DG SANCO. Η ευκαιρία να αλλάξει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία προάγοντας την ελεύθερη κυκλοφορία των σπόρων των γεωργών και διασφαλίζοντας τον τεράστιο γεωργικό πλούτο χωρών όπως η Ελλάδα, είναι ακριβώς τώρα.
Σε κάθε περίπτωση, εμείς, όλοι, θα είμαστε εδώ να προασπίσουμε αυτές τις αξίες
Πηγή: Αγρότυπος

Ξεκίνησε το ΕΤΕΑΝ ! Εύγε στον ΥΠΑΝΥΠ κ.Χατζηδάκη

ΕΤΕΑΝ: Φθηνό χρήμα για τις ΜμΕ
της Αλεξάνδρας Γκίτση
Ξεκινά σήμερα, μετά από τέσσερις μήνες καθυστέρηση, το πρόγραμμα Επιχειρηματική Επανεκκίνηση, το οποίο προσφέρει στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις κεφάλαιο κίνησης και επενδυτικά δάνεια με επιδοτούμενο επιτόκιο 50%.

Συγκεκριμένα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μπορούν να λάβουν δάνειο για κεφάλαιο κίνησης 4ετούς διάρκειας έως 300.000 ευρώ και δάνειο για επενδύσεις 5ετούς-10ετούς διάρκειας έως 800.000 ευρώ με επιτόκιο 4,5%.

Το νέο ταμείο έχει «προίκα» 550 εκατ. ευρώ, η οποία προέρχεται από τη συνεπένδυση μεταξύ του ΕΤΕΑΝ (Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης) και τραπεζών και διαμορφώνεται στο 1:1. Δηλαδή 275 εκατ. ευρώ από τη συμμετοχή της ΕΤΕΑΝ, με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και εθνικών πόρων και άλλα 275 εκατ. ευρώ από τις 14 τράπεζες που θα συμμετάσχουν.

Όπως είπε το πρωί της Τρίτης ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, «από σήμερα μπορούν οι ΜμΕ είτε υπάρχουσες είτε νέες επιχειρήσεις να απευθυνθούν σε 14 τράπεζες προκειμένου να αξιοποιήσουν αυτό το πρόγραμμα, που είναι το πιο φιλικό πρόγραμμα που υπάρχει για τις ΜμΕ».

Όπως αναφέρθηκε, οι επιχειρήσεις που θα αξιοποιήσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα πρέπει να έχουν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, ενώ θα μπορούν να ενταχθούν και όσες έχουν υπαχθεί και σε άλλα προγράμματα αλλά και στον επενδυτικό νόμο.
Πηγή : http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/774579/Article.aspx

Ερώτημα κτηνοτρόφων

Γεια σας.
Είμαστε τρεις κτηνοτρόφοι, αδέρφια, και θέλουμε να φτιάξουμε μια ομάδα κτηνοτρόφων, γίνεται αυτό;
Ή θα πρέπει να είμαστε πάνω από 20 κτηνοτρόφοι, όπως έχω ακούσει.

Απάντηση

Για Ομάδα Παραγωγών με βάση το ν.4015/2011 περι Αγρ.Συν/σμών χρειάζονται 20 μέλη και ελάχιστο κεφάλαιο 30.000 Ευρώ . Δηλαδή Η Ομάδα Παραγωγών θα έχει Νομικό Πρόσωπο τον ΑΣ του ν.4015 και πρέπει να εγγραφεί στο Μητρώο του ΥΠΑΑΤ για να χρηματοδοτεί τα Επιχειρηματικά της Σχέδια.

Σαφώς μπορείτε με 3 άτομα μέλη να δημιουργήστε
1. Εκμετάλλευση συνεργασίας (απο συγχώνευση υφιστάμενων )
2.Συστεγαζόμενη γεωργική εκμετάλλευση) (κοινές εγκαταστάσεις στο ίδιο αγροτεμάχιο 3. Κοινή Οικογενειακή γεωργική εκμετάλλευση (για συζύγους αρχηγούς ) ,
4. Εταιρεία εμπορικού δικαίου .ΟΕ,ΕΠΕ,ΕΕ ή και ΑΕ
που ειναι επιλέξιμες για ένταξη στο Μέτρο 121(Σχέδια Βελτίωσης ) μέχρι 500.000 Ευρώ περιπου .
Δημητρης Παπακωνσταντίνου (6977239066)

Δεν γίνεται να αντεχεις την κρίση και να σε κλείνει το ΤΕΒΕ !

Ρυθμίσεις γκιλοτίνα για τους ελεύθερους επαγγελματίες: Οι οφειλές στο ΤΕΒΕ/ΟΑΕΕ όμως δεν είναι ούτε εισφοροδιαφυγή ούτε φοροδιαφυγή…
Η εισφορά-σκάνδαλο

στο ΤΕΒΕ και οι αντισυνταγματικές διώξεις

από το Ημερολόγιο κρίσης ενός ελεύθερου επαγγελματία Continue reading

Πώς φορολογούνται τα «μπλοκάκια» το 2013

Στις περισσότερες περιπτώσεις των ελεύθερων επαγγελματιών ο φόρος θα είναι αυξημένος από 280 έως και 2.900 ευρώ, κυρίως λόγω της φορολόγησης από το πρώτο ευρώ και της αύξησης του τέλους επιτηδεύματος.
Ωστόσο, υπάρχουν και «παραθυράκια» που επιτρέπουν υπό προϋποθέσεις τη φορολόγηση τους με την κλίμακα των μισθωτών ή αν έχουν εισόδημα κάτω των 5.000 ευρώ και αμοίβονται με ΑΠΔ να γλυτώνουν το τέλος επιτηδεύματος.
Αναλυτικότερα, προβλέπονται τα εξής: Continue reading

Νέα Μανωλάδα: Η ανοχή μας όργωσε το χωράφι που αλωνίζει τώρα η Χ.Α

………………………………………………………………………
Ολα αυτά τα μαφιόζικα συμβάντα κανονικά έπρεπε να κινητοποιήσουν τις αστυνομικές και δικαστικές αρχές. Το γεγονός ότι επαναλαμβάνονται όλο και πιο συχνά σημαίνει ότι οι δικαστικές και αστυνομικές αρχές δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Η ανομία συνεχίζεται και διογκώνεται στην περιοχή διότι το κράτος δεν μπορεί ή τα όργανά του αμελούν να επιβάλουν τη νομιμότητα. Δεν είναι ένα το συμβάν για να υπάρχει το ελαφρυντικό της εκπλήξεως. Ορθότερο είναι να μιλήσουμε για συμμορίες «επιστατών» που σπέρνουν τον τρόμο. Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, ο πρόεδρος του Αρείου Πάγου περιμένουν να υπάρξουν νεκροί για να ψάξουν αν υπάρχει κάτι σάπιο στο βασίλειο της Ηλείας;

Κακά τα ψέματα! Φαινόμενα ρατσισμού, ακραίας εκμετάλλευσης ή άλλων άνομων πρακτικών υπάρχουν παντού στον κόσμο. Μια κοινωνία δεν κρίνεται από αυτά. Κρίνεται, όμως, από την αντίδραση της στα συγκεκριμένα φαινόμενα. Αν τα στοχάζεται ή αν τα προσπερνά ελαφρά τη καρδία. Αν ανησυχεί ή αν επαναπαύεται με το ρωμαίικο «έλα μωρέ…». Continue reading

Μια σημαντική ψηφοφορία για την κλιματική πολιτική χάθηκε στο Ευρωκοινοβουλιο .

1. ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ
Τρίτη, 16 Απριλίου 2013

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο απέρριψε σήμερα την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναδιάρθρωση του μηχανισμού εμπορίας ρύπων (ΣΕΔΕ) στερώντας από την ΕΕ το βασικότερο εργαλείο κλιματικής πολιτικής και από τις εθνικές κυβερνήσεις μια πηγή εσόδων της τάξης δισεκατομμυρίων ευρώ.
Σε δεινή θέση και η ελληνική αγορά ενέργειας που χάνει έσοδα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Το σημερινό ψήφισμα ήταν μία νίκη για τη ρυπογόνο βιομηχανία που αντιτίθεται σφοδρά στην αρχή ‘ο ρυπαίνων πληρώνει’ . Οι ευρωβουλευτές του Λαϊκού Κόμματος (EPP) πρωτοστάτησαν στην καταψήφιση της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Μαζί τους συντάχθηκαν οι Έλληνες ευρωβουλευτές του Λαϊκού Κόμματος, συνεπικουρούμενοι από την αρνητική θέση της ελληνικής κυβέρνησης και τη στάση της πλειοψηφίας των Ελλήνων Σοσιαλδημοκρατών ευρωβουλευτών (S & D), οι οποίοι επέλεξαν την αποχή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αποτέλεσμα κρίθηκε με διαφορά 19 ψήφων επί συνόλου 754 ευρωβουλευτών.

Όσοι επέλεξαν με την ανεύθυνη στάση τους την κατάρρευση του μηχανισμού, προφανώς αγνοούν τις συνέπειες για την Ελλάδα και την Ευρώπη:
•Απώλεια 300-800 εκ. ευρώ για τη χώρα μας ως το 2015, και πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ σε ορίζοντα δεκαετίας.
•Διόγκωση του ελλείμματος του Λειτουργού Αγοράς Ενέργειας (ΛΑΓΗΕ), θέτοντας προ ολικής κατάρρευσης ολόκληρη την αγορά ενέργειας της χώρας.
Εγκλωβισμός της Ευρώπης για πολλές δεκαετίες σε ένα μη-βιώσιμο και πανάκριβο για τους καταναλωτές ενεργειακό μοντέλο, το οποίο θα στηρίζεται σε ρυπογόνες και παρωχημένες τεχνολογίες υψηλής έντασης άνθρακα (όπως οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο τον άνθρακα).
Σοβαρές επιπτώσεις στη δημόσια υγεία από την αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
•Κατάρρευση της κλιματικής πολιτικής της Ευρώπης.

Ήδη, μετά την ψηφοφορία, η τιμή του άνθρακα έχει καταποντιστεί στο ιστορικό χαμηλό των 2,63 ευρώ ανά τόνο! Πλέον απαιτείται η άμεση λήψη αποφάσεων σε εθνικό επίπεδο προκειμένου να υιοθετηθούν κλιματικές πολιτικές για τον περιορισμό των ρυπογόνων επενδύσεων.

«Δυστυχώς οι Έλληνες ευρωβουλευτές και η ελληνική κυβέρνηση σε μία στιγμή ιστορικής ανευθυνότητας, στοιχήθηκαν απροκάλυπτα πίσω από το ευρωπαϊκό βιομηχανικό λόμπι, καταφέρνοντας ένα καίριο χτύπημα στην κλιματική πολιτική της Ευρώπης.

Τις δε συνέπειες θα τις πληρώνουν για πολλές δεκαετίες οι σημερινές και επόμενες γενιές Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών», ανέφερε ο Τάκης Γρηγορίου, υπεύθυνος για θέματα ενέργειας και κλιματικών αλλαγών στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace.

«Η απόρριψη της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συνεπάγεται χαμένα έσοδα για την Ελλάδα αλλά και μια χαμένη δεκαετία ευρωπαϊκών κλιματικών πολιτικών. Πλέον δεν δικαιολογείται η χορήγηση δωρεάν δικαιωμάτων στις ενεργοβόρες βιομηχανίες, ενώ η ελληνική κυβέρνηση καλείται να λάβει εναλλακτικά μέτρα που θα εγγυηθούν την επίτευξη του στόχου μείωσης των εκπομπών στη χώρα μας, αλλά και την κάλυψη των ελλειμμάτων του ΛΑΓΗΕ», συμπλήρωσε ο Μιχάλης Προδρόμου, υπέυθυνος ενεργειακής πολιτικής του WWF Ελλάς.

Δείτε πώς ψήφισαν οι Έλληνες ευρωβουλευτές (με ‘Κατά’ όσοι απέρριψαν την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και ‘Υπέρ’ όσοι την στήριξαν).

1. Θόδωρος Σκυλακάκης («Συμμαχία Φιλελευθέρων και Δημοκρατών») : Κατά

2. Νικόλαος Σαλαβράκος («Ευρώπη ελευθερίας και δημοκρατίας»): Κατά

3. Νίκη Τζαβέλα («Ευρώπη ελευθερίας και δημοκρατίας»): Κατά

4. Χαράλαμπος Αγγουράκης («Ευρωπαϊκή Ενωτική Αριστερά/Αριστερά των Πρασίνων των Βορείων Χωρών»): Κατά

5. Γεώργιος Κουμουτσάκος («Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα»): Κατά

6. Ρόδη Κράτσα-Τσαγκαροπούλου («Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα»): Κατά

7. Γεώργιος Παπανικολάου («Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα»): Κατά

8. Κωνσταντίνος Πουπάκης («Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα»): Κατά

9. Ιωάννης Τσουκαλάς («Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα»): Κατά

10. Μαριέττα Γιαννάκου («Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα»): Κατά

11. Σπύρος Δανέλλης («Συμμαχία των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών»): Αποχή

12. Χρυσούλα Παλιαδέλη («Συμμαχία των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών»): Αποχή

13. Γεώργιος Σταυρακάκης («Συμμαχία των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών»): Αποχή

14. Άννυ Ποδηματά («Συμμαχία των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών»): Αποχή

15. Μαρία Ελένη Κοππά («Συμμαχία των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών»): Αποχή

16. Συλβάνα Ράπτη («Συμμαχία των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών»): Αποχή

17. Νικόλαος Χουντής («Ευρωπαϊκή Ενωτική Αριστεράς/Αριστερά των Πρασίνων των Βορείων Χωρών»): Υπέρ
18. Δημήτριος Δρούτσας («Συμμαχία των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών»): Υπέρ
19. Κρίτων Αρσένης («Συμμαχία των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών»): Υπέρ

20. Νίκος Χρυσόγελος («Ομάδα των Πρασίνων»): Υπέρ

2.ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ

Η μεγάλη γκάφα με την ψηφοφορία για το εμπόριο ρύπων

Apr 17, 2013

Χθες το Ευρωκοινοβούλιο χάθηκε μία ψηφοφορία για τη διάσωση του συστήματος εμπορίας ρύπων, ενός εργαλείου που υποχρεώνει τη βιομηχανία στην Ευρώπη να πληρώνει για τη ρύπανση που προκαλεί. Τα χρήματα αυτά επιστρέφουν στις εθνικές κυβερνήσεις, οι οποίες μπορούν να τα κατευθύνουν σε αναπτυξιακές (επενδύσεις σε ΑΠΕ και εξοικόνομηση ενέργειας) και κοινωνικές πολιτικές (προστασία των ασθενέστερων).
Περισσότερα για την άποψή που υποστηρίζω εδώ.

Υπάρχουν βέβαια Ευρωβουλευτές (κυρίως συντηρητικοί) που ψήφισαν αρνητικά γιατί ισχυρίζονται ότι θα έπληττε τη βιομηχανία. Διαφωνώ, αλλά κατανοώ. Συντηρητικοί ευρωβουλευτές είναι, τα συμφέροντα της βιομηχανίας θα στήριζαν. Ποιον να στήριζαν δηλαδή; Τον πολίτη; Περισσότερα για αυτή τη θέση εδώ.

Υπάρχει όμως και ένας Ευρωβουλευτής που ψήφισε το bail out της βιομηχανίας και ισχυρίζεται ότι το έκανε για το καλό των καταναλωτών!

Μπορείτε να τον δείτε εδώ. (δείτε από το 3’47″ και μετά)

Πρόκειται για προπαγάνδα του χειρίστου είδους. Και επειδή ο Γιώργος Παπαδάκης δεν μπορεί να βγάλει άκρη, όπως παραδέχεται (μπορεί όμως να το κιτρινίσει άνετα και να λαϊκίσει για πλάκα), θα την κάνω εγώ τη δουλειά.

Τι δεν καταλαβαίνει/γνωρίζει/λέει ο Ευρωβουλευτής;
1.Το ειδικό τέλος μείωσης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (ΕΤΜΕΑΡ) που βρίσκεται στο λογαριασμό της ΔΕΗ (δείτε το video στο 3’58″) αυξάνεται όσο μεγαλώνει το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ (λειτουργός της αγοράς ενέργειας). Τα έσοδα από το εμπόριο ρύπων στην Ελλάδα, πηγαίνουν στον ΛΑΓΗΕ, άρα το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας σημαίνει λιγότερα έσοδα (δηλαδή μεγαλύτερο έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ) και άρα μεγαλύτερο κόστος για τους καταναλωτές (αύξηση και όχι μείωση του ΕΤΜΕΑΡ)
2.Το ΕΤΜΕΑΡ δεν έχει σχέση με το εμπόριο ρύπων. Το γεγονός ότι ΕΤΜΕΑΡ σημαίνει Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων είναι μία ατυχής σύμπτωση. Για την ακρίβεια η μόνη σχέση που έχουν είναι ότι όσο χαμηλότερος ο τόνος του άνθρακα στο εμπόριο ρύπων, τόσο υψηλότερο το ΕΤΜΕΑΡ. (βλ σημείο 1)
3.Η αύξηση φέτος σε τρεις δόσεις στους λογαριασμούς της ΔΕΗ οφείλεται κυρίως σε άλλους λόγους από το εμπόριο ρύπων. Οι βασικοί λόγοι είναι η απελευθέρωση των τιμολογίων (επιταγή της Τρόικα κυρίως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή) και τα αυξημένα κόστη εξαιτίας της εξάρτησης της ΔΕΗ από τα ορυκτά καύσιμα. Τόσο η απελευθέρωση των τιμολογίων, όσο και η εμμονή στα ορυκτά καύσιμα αποτελούν πάγια αιτήματα των ομοϊδεατών συναδέλφων του εν λόγω φιλελεύθερου Ευρωβουλευτή, άρα όλα τα υπόλοιπα είναι για εσωτερική κατανάλωση.
4.Τα έσοδα από το εμπόριο ρύπων αποτελούν εθνικούς πόρους της κυβέρνησης για επενδύσεις και κοινωνική πολιτική. Όσο λιγότερα έσοδα, τόσο λιγότερες δυνατότητες.

Και τι θα κάνουμε με το πιεστικό ερώτημα του κ. Παπαδάκη; Θα πάρουμε πίσω τα λεφτά μας από τη ΔΕΗ;

Όχι, γιατί απλούστατα η απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου φέρνει τη ΔΕΗ και τους πιο καταναλωτές σε πιο δυσμενή θέση.

Να το πω αλλιώς: από εκεί που είχαμε την ευκαιρία να υποχρεώσουμε την πιο ρυπογόνο βιομηχανία να πληρώνει για την περιβαλλοντική ζημιά που προκαλεί (και τα λεφτά αυτά να πιάνουν πραγματικά τόπο και να γυρίζουν πίσω στον κόσμο με τη μορφή επενδύσεων και κοινωνικών πολιτικών), με την ψήφο τους οι Ευρωβουλευτές έδωσαν στη βιομηχανία ‘get out of jail free’ κάρτα. Αυτή την κάρτα θα την πληρώσουμε εμείς.

Υπάρχει όμως και κάτι άλλο στην εκπομπή του κ. Παπαδάκη

Για να είμαι σωστός, όντως υπάρχει μία πιθανότητα οι καταναλωτές να πληρώσουν χαμηλότερο ΕΤΜΕΑΡ στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, αλλά δεν έχει σχέση με την ψηφοφορία του Ευρωκοινοβουλίου. Είναι αυτό που προσπαθεί να πει ο έρμος ο Αντιπρόεδρος της ΡΑΕ, αλλά τον σταυρώνουν λαϊκιστικά (11’50″).

Στο νομοσχέδιο που κατέθεσε το ΥΠΕΚΑ που σφάζει τις ΑΠΕ, υπάρχει και μία καλή ρύθμιση που θα μειώσει το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ αν και όταν εφαρμοστεί. Αυτή η ρύθμιση επί της ουσίας υποχρεώνει τους Προμηθευτές ενέργειας (δηλαδή τη ΔΕΗ) να αγοράζει το ρεύμα από τους υπόλοιπους παραγωγούς σε τιμές πιο κοντά στο πραγματικό τους κόστος και έτσι να αποδίδει (πληρώνει) ένα μέρος από τα χρήματα που έβαζε μέχρι σήμερα έβαζε άδικα στην τσέπη. (δείτε το σημείο 3, το οποίο με αυτή τη ρύθμιση διορθώνεται μερικώς).

Έχω ξαναπεί ότι δεν με ενδιαφέρουν οι προσωπικές αντιπαραθέσεις, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ τόση διαστρέβλωση της πραγματικότητας, την ώρα που κρίνονται ζητήματα που αφορούν το μέλλον των καταναλωτών, της αγοράς ενέργειας και της κλιματική πολιτικής της Ευρώπης.

Ελπίζω ότι αργά ή γρήγορα θα τη διορθώσει την αναστάτωση που δημιούργησε με ένα απαράδεκτα παραπλανητικό δελτίο τύπου, αν και δεν είμαι αισιόδοξος.

Το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε σε αυτή τη χώρα είναι περισσότερη παραπληροφόρηση.

Πηγη: oikolopaidia

3. ΑΠΟΔΕΛΤΙΩΣΗ
Σχόλια και απάντηση του Ευρωβουλευτή Σκυλακάκη -Μέλος της ΚΕ της ΔΡΑΣΗΣ

Εκδήλωση των Οικολόγων Πράσινων στα Γρεβενά για τους Συν/σμούς Νέας Γενιάς και Κοινωνική Οικονομία .

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ

Τρίτη 23 Απριλίου, 12:00, αίθουσα εκδηλώσεων Αντιπεριφέρεια Γρεβενών

Συνέντευξη Τύπου θα δώσουν οι Οικολόγοι Πράσινοι την Τρίτη 23 Απριλίου 2013, στις 12:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Αντιπεριφέρειας Γρεβενών με θέμα την επανεκκίνηση του κόμματος, την Κοινωνική Οικονομία και την αγροτική οικονομία. Continue reading

Task Force:να βρεθεί διαδικασία για τη νομιμοποίηση, έναντι οικονομικού ανταλλάγματος, καταπατήσεων και αυθαιρέτων σε δημόσιες δασικές εκτάσεις.

dasosΤην άμεση εξεύρεση ενός μηχανισμού διαχείρισης, ενδεχομένως και νομιμοποίησης, των καταπατήσεων δασών και δασικών εκτάσεων, αλλά και των αυθαιρέτων σε δάση ζητεί η Task Force.

Μάλιστα επισημαίνει ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος η εκπόνηση των δασικών χαρτών να βρεθεί εκτός χρονοδιαγράμματος.

Όσον αφορά το Κτηματολόγιο, εκτιμά ότι υπό τις παρούσες συνθήκες η Ελλάδα πρέπει να περιορίσει τις προσδοκίες της και να εκπονήσει ένα Κτηματολόγιο «για τα απολύτως βασικά». Πάντως σε αποδοχή πρότασης της Task Force, προετοιμάζεται τροπολογία για τη «σύνδεση» των στοιχείων του Κτηματολογίου και όσων δηλώνονται στις φορολογικές δηλώσεις, με σκοπό τον εντοπισμό ασυμφωνιών.

Η συνεργασία της Task Force (ειδικών από την Ολλανδία, τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ισπανία) με την Κτηματολόγιο Α.Ε. ξεκίνησε στα τέλη του προηγούμενου έτους και θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του 2013 με μία ή δύο συναντήσεις κάθε μήνα. Οπως προκύπτει από τις αναφορές (mission reports) που έχουν γίνει μέχρι στιγμής από την Task Force:

1. Δασικοί χάρτες. Εκφράζεται ο φόβος ότι η κατάρτιση δασικών χαρτών θα βρεθεί εκτός χρονοδιαγράμματος. «Η διαδικασία κατάρτισης είναι ανεπαρκής και η καθυστέρηση των εγκρίσεων από τις δασικές υπηρεσίες καθιστά αδύνατο να είναι οι δασικοί χάρτες έγκαιρα έτοιμοι», αναφέρει μία από τις εκθέσεις του Φεβρουαρίου.

Αξιοσημείωτο πάντως είναι ότι η Task Force ζητεί να βρεθεί διαδικασία για τη νομιμοποίηση, έναντι οικονομικού ανταλλάγματος, καταπατήσεων και αυθαιρέτων σε δημόσιες δασικές εκτάσεις. Μάλιστα ζητεί να εξεταστεί το ενδεχόμενο αναθεώρησης του Συντάγματος σε αυτήν την κατεύθυνση, αίτημα βέβαια που δεν είναι εφικτό καθώς θα βρεθούν «στον αέρα» οι μέχρι σήμερα εκπονημένοι δασικοί χάρτες (σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, το ΥΠΕΚΑ ετοιμάζει και νέα τροποποίηση της δασικής νομοθεσίας, πάντα στην κατεύθυνση της χαλάρωσης των περιορισμών).

Τι προτείνεται; Να οργανωθεί η παράκαμψη των δασικών υπηρεσιών (ήδη δρομολογείται μέσω σχεδίου νόμου για το Κτηματολόγιο), να οριστεί ένας τρόπος υπολογισμού αποζημίωσης για τις περιπτώσεις που οι αποφάσεις των δασικών υπηρεσιών έρχονται σε σύγκρουση με αποφάσεις άλλων δημοσίων αρχών και να αναδιοργανωθεί συνολικά η διαδικασία χαρτογράφησης των δασών. Η Task Force θεωρεί παράλογο το αίτημα των δασικών υπηρεσιών για ενίσχυση σε προσωπικό, εκτιμώντας ότι «η πρόσληψη και εκπαίδευση νέων στελεχών θα προκαλέσει επιπρόσθετη καθυστέρηση».

2. Κτηματολόγιο. Η Task Force θεωρεί ότι οι ελληνικές αρχές πρέπει να αρκεστούν σε ένα πιο «περιορισμένο» Κτηματολόγιο (minimum cadastre), όχι ως προς την κάλυψή του (η οποία οφείλει εξ ορισμού να είναι πανεθνική), αλλά ως προς τα στοιχεία που θα περιλαμβάνει. Για παράδειγμα, στην Ισπανία το Κτηματολόγιο περιλαμβάνει και οικονομικά στοιχεία όπως οι αντικειμενικές αξίες. Για την Ελλάδα θεωρείται απαραίτητο σε αυτή τη φάση το Κτηματολόγιο να προσφέρει μόνο τη σύνδεση μεταξύ ιδιοκτησίας και γης. Ωστόσο θεωρείται κρίσιμης σημασίας η σύνδεση των στοιχείων του Κτηματολογίου με εκείνα που δηλώνονται στις φορολογικές δηλώσεις, προκειμένου να εντοπιστούν περιουσίες που έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο, αλλά όχι στο Ε9. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», στο σχέδιο νόμου για το Κτηματολόγιο θα συμπεριληφθεί σχετική τροπολογία.

Όσον αφορά τις τεχνικές παρατηρήσεις, η Task Force έχει αρκετές προτάσεις. Μεταξύ άλλων:

– Να γίνει υποχρεωτική η επαναχρησιμοποίηση δεδομένων που υπάρχουν διασκορπισμένα σε διάφορες δημόσιες αρχές, όπως δημοτολόγια, πράξεις αναδασμού κ.ά.

– Να ελαχιστοποιηθούν τα στοιχεία που καταχωρίζονται.

– Να υπάρχει η μέγιστη δυνατή δημοσιοποίηση στοιχείων, ώστε να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια.

Η επόμενη επίσκεψη της Task Force για το Κτηματολόγιο έχει προγραμματιστεί για τις 20 Απριλίου.
Περισσότερα

Κατάρτιση 10.000 ανέργων πρωτογενούς τομέα

arbeitsloseΠροχωράει η διαδικασία για την ανάδειξη του ανάδοχου για το πρόγραμμα «Αναβάθμιση επαγγελματικών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού μέσω κατάρτισης στον πρωτογενή τομέα» του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, το οποίο χρηματοδοτείται από το «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων». Το πρόγραμμα απευθύνεται σε 10.000 ανέργους ή και αγρότες πολύ χαμηλού εισοδήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου μεταξύ των αναδόχων είναι: Continue reading