Αλληλεγγύη και συρτάκι

Αρθρο  της Μελίτας  στο ΒΗΜΑ 24/2/12

http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=445326&h1=true

Αλληλεγγύη και συρτάκι

Και ξαφνικά οι Έλληνες, από κεί που ήταν οι αποδιοπομπαίοι τράγοι, έγιναν τα αγαπημένα παιδιά της Ευρώπης κι ένα κύμα συμπαράστασης ξεχύθηκε παντού, μέχρι την μακρυνή Αυστραλία ! Τι διαδηλώσεις, τι δηλώσεις “Είμαστε όλοι Έλληνες!”,…Τα ελληνικά μέσα δεν προφταίνουν να αναμεταδίδουν.

Ας σταθούμε όμως στα χαρακτηριστικά αυτής της συμπαράστασης: οι εκδηλώσεις, τα συνθήματα, οι εικόνες, εκτός από τον αριστερισμό παλαιάς κοπής ανάμεικτο με νεώτερα στοιχεία ακτιβισμού (“occupy”,”indignados” κλπ.), παραπέμπουν σε μια μορφή “οριενταλισμού”, όπως με τόση ενάργεια τον έχει περιγράψει ο Εντουάρντ Σαΐντ και πολύ σωστά επισημαίνει και ο Γ.Σιακαντάρης: “Η καημένη η Ελλάδα, που έδωσε τα φώτα του πολιτισμού, βάλλεται και ταπεινώνεται χωρίς να φταίει”.

Φαίνεται ότι οι Ευρωπαίοι φίλοι μας λατρεύουν ακόμα την εικόνα του “Ζορμπά” ως ενσάρκωση του ελληνικού λαού, αντί να μας βλέπουν ως ενήλικα μέλη της ευρωπαϊκής οικογένειας, με όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι διαδηλωτές κάτω από τον πύργο του Άϊφελ χόρεψαν το συρτάκι, χορό που επινόησε ο κινηματογράφος και καθιέρωσε ο τουρισμός, χορό κατά τα άλλα ανύπαρκτο στη δημοτική μας παράδοση. Αναπαραγωγή στερεοτύπων εύπεπτων για κατανάλωση στο εξωτερικό – όπως θα λέγαμε παραφράζοντας “bon pour l’ Occident”

Πιθανόν αυτό το κύμα συμπαράστασης να έπαιξε κάποιο θετικό ρόλο ως πίεση για τις αποφάσεις του Eurogroup,ωστόσο στο εσωτερικό της χώρας νομίζω ότι ενθάρρυνε ακόμα περισσότερο τον λαϊκισμό, τον εθνικισμό και την εχθρότητα προς τους ευρωπαϊκούς θεσμούς.

Τα ελληνικά μέσα εκμεταλλεύτηκαν και υπερέβαλαν στο έπακρο αυτές τις εκδηλώσεις. Κάποιες όμως πιο νηφάλιες και ισορροπημένες εκφράσεις συμπαράστασης κατά κανόνα λογοκρίθηκαν: Π.χ. από το λόγο που εκφώνησε ο Ντανύ Κον-Μπεντίτ, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών στις 9/2 κράτησαν μόνο την κριτική του στους Ευρωπαίους ηγέτες και στη σκληρότητα των μέτρων. Η αυστηρή κριτική του για τη διαφθορά στην Ελλάδα, τη φοροδιαφυγή, τις πελατειακές σχέσεις, τα υπέρμετρα εξοπλιστικά έξοδα, την ελλειπή φορολόγηση της Εκκλησίας, είτε παραλέιφτηκε εντελώς, είτε ελαχιστοποιήθηκε (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων). Την ίδια τύχη είχαν και οι δηλώσεις του Μάρτιν Σουλτς και άλλων. Με αυτή την μονόπλευρη έμφαση, αν δεν τους ήξερε κανείς θα τους περνούσε για ευροσκεπτικιστές!

Αυτοί που μας υπερασπίζονται στην Ευρώπη, είναι οι υπερασπιστές της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης, οι υπέρμαχοι της ευρωπαϊκής ενοποίησης σε μια δίκαιη και ευημερούσα Ομοσπονδία. Πρέπει όμως να είναι πολύ προσεχτικοί, να παίρνουν υπ’ όψη τους σοβαρά το κυρίαρχο κλίμα στην Ελλάδα, και να μην δίνουν τροφή στον λαϊκισμό και στον εθνικισμό, ούτε εδώ, ούτε σε καμία άλλη χώρα της Ε.Ε.- γιατί αυτά τα πράγματα είναι κολλητικά.

Από τη δική μας πλευρά όταν θέλουμε αλληλεγγύη, πρέπει και να δείχνουμε- το λέει η ίδια η λέξη. Πότε και σε ποιούς άλλους λαούς τα τελευταία χρόνια δείξαμε πολιτική αλληλεγγύη ως έθνος, ως κοινωνία, ως Πολιτεία;

   -Στους Βόσνιους, όταν έπεσαν θύματα εθνοκάθαρσης και γενοκτονίας; Αντίθετα υποστηρίξαμε τους σφαγείς τους. Έστω και εκ των υστέρων ποτέ δεν έγινε ένας νηφάλιος διάλογος για αποτίμηση της τότε στάσης της Ελλάδας. Ποτέ δεν υπήρξε μαζικό αίτημα να ερευνηθούν οι κατηγορίες για συμμετοχή Ελλήνων εθελοντών στη σφαγή της Σρεμπρένιτσα και να επιληφθεί η δικαιοσύνη.

   -Στους Αμερικάνους για την 11 Σεπτέμβρη;-”Καλά να πάθουν!” ήταν η συχνή αυθόρμητη αντίδραση!

   -Στο λαό της Πρώην κλπ.Μακεδονίας; Αντί να συμπαρασταθούμε τότε στο φτωχό γείτονα και μάλιστα ως πιο ώριμη Δημοκρατία να τους βοήθήσουμε να ξεπεράσουν τις εθνικιστικές τους φαιδρότητες, σπεύσαμε να τους συναγωνιστούμε σε εθνικισμό και να τους αναγορεύσουμε στον υπ.αριθ.1 εχθρό της Ελλάδας!

   -Στην Αραβική Άνοιξη; Ακόμα και σε καιρό οξείας οικονομικής κρίσης, τόση αδιαφορία πάει πολύ. Ούτε μία διαδήλωση συμπαράστασης, ούτε καν για τους Σύρους, δεν οργανώθηκε ούτε από την Αριστερά, ούτε από κανένα άλλο κόμμα ή κοινωνικό φορέα. Η μόνη συμπαράσταση που σημειώθηκε τελευταία είναι προς τους Παλαιστινίους, και ιδίως τη Χαμάς.

(Θυμάμαι την αμέριστη παλλαϊκή συμπαράσταση των Ευρωπαίων προς τον Ελληνικό λαό τον καιρό της χούντας. Τότε που οι Έλληνες φοιτητές ζητούσαν εκλογές, όχι όπως οι σημερινοί που ματαιώνουν εκλογές)

Η πραγματική συμπαράσταση για να ξανασταθούμε στα πόδια μας είναι η βοήθεια για την κατάκτηση της αυτογνωσίας.

Πρόκειται πια για κρίση ταυτότητας, κρίση πολιτισμική. Μαζί με τις υπερφίαλες αυταπάτες μεγαλείου συνυπάρχει και η νοοτροπία του Χατζηαβάτη που επαναλαμβάνει: ”ο καημένος εγώ…” Ο μέσος πολίτης νιώθει μόνο θύμα, καταγγέλλει τη φοροδιαφυγή μόνο των άλλων, την διαφθορά των άλλων, τις συντεχνίες των άλλων, το πελατειακό σύστημα μόνο όταν αφορά τους άλλους. Σε διεθνές επίπεδο πάλι φταίνε όλοι οι άλλοι, η χώρα είναι πειραματόζωο και αθώο θύμα των νεοφιλελεύθερων καπιταλιστών- των βαρβάρων Ευρωπαίων που τους δώσαμε τα φώτα -των Ναζί Γερμανών που μας εκδικούνται για την αντίσταση -της διεθνούς εβραιο-μασονείας- διαλέγετε και παίρνετε. Μόνο οι εξωγήινοι λείπουν.

Να προσθέσουμε ακόμη:

   -τα κηρύγματα μίσους (προδότες, δοσίλογοι, Gauleiter, μη-Έλληνες κλπ.)

   -την πολύ σοβαρή πολιτική βία, νομιμοποιούμενη από τη ρητορική του μίσους, βία ξεσπάει όλο και συχνότερα. Το ανησυχητικό είναι ότι και οι υπόλοιποι διαδηλωτές είτε δεν μπορούν είτε δε θέλουν να απομονώσουν τους φυσικούς αυτουργούς αυτής της βίας.

Δεν είναι άσχετο, ότι εδώ και αρκετό καιρό έχει εμφανιστεί ένα κύμα απόρριψης όχι μόνο κατά συγκεκριμένων ολέθριων επιλογών της πολιτικής τάξης, αλλά και κατά των αντιπροσωπευτικών δημοκρατικών θεσμών γενικά. Λαϊκισμός, εθνικισμός, ξενοφοβία, θεωρίες συνομωσίας, ευπιστία σε παιδαριώδη γιατροσόφια κατά της οικονομικής κρίσης. Μίγμα πολύ εκρηκτικό. Δεν είμαι η μόνη που ανησυχεί για τη Δημοκρατία.

Ευτυχώς υπάρχουν και καλές ειδήσεις. Είναι ελπιδοφόρο ότι παρ΄όλα αυτά υπάρχει το ένστικτο της αυτοσυντήρησης και η μεγάλη πλειοψηφία των συμπολιτών μας θέλουν παραμονή στο ευρώ. Ελπίζω ότι η απόφαση του Eurogroup θα σταθεροποιήσει την κατάσταση και βαθμιαία θα έρθει ηρεμία για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε. Γιατί σε όλη τη χώρα υπάρχουν ένα σωρό άνθρωποι που σκέπτονται, που δεν κάνουν θόρυβο, που εργάζονται με φιλοπονία και σοβαρότητα, ιδιαίτερα νέοι άνθρωποι που δοκιμάζουν καινοτόμες λύσεις στην παραγωγή, στήνουν δίκτυα συνεργασιών, δημιουργούν στις επιστήμες και στις τέχνες. Δεν αντιπροσωπεύονται από συγκεκριμένο κόμμα, είναι διάσπαρτοι παντού, μέσα κι εξω από κόμματα. Αυτή είναι η η Ελλάδα που αξίζει τη συμπαράσταση των υπολοίπων Ελλήνων και των υπολοίπων Ευρωπαίων. Αν βεβαίως θέλουμε να ξεκινήσει και πάλι η ανάπτυξη -που όλοι τώρα επικαλούνται- όχι όμως όπως πριν στηριγμένη στην οικονομική μεγέθυνση της φούσκας, αλλά μια πραγματικά βιώσιμη επιλεκτική ανάπτυξη.

Η Μελίττα Γκουρτσογιάννη είναι Αρχιτέκτων
http://melittag.wordpress.com/

Συζήτηση για το ν/σ Κτηνοτροφίας

Ο  Πρόεδρος  του Συνδέσμου  Ελληνικής Κτηνοτροφίας  κ.Πεβερέτος  για το ν/σ Κτηνοτροφίας στη Βουλή :

 

Μέτρο 113: Πρόωρη συνταξιοδότηση Καπνοπαραγωγών

Στον διαδικτυακό τόπο Διαύγεια δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ με θέμα: «Καθορισμός ενισχύσεων και διαδικασιών στο πλαίσιο εφαρμογής του Μέτρου 113 «Πρόωρη συνταξιοδότηση γεωργών και γεωργικών εργατών (Καπνοπαραγωγών)» του Άξονα 1. Σύμφωνα με όσα αναφέρει το άρθρο 5 «Κριτήρια επιλογής Υποψηφίων» δικαιούχοι του μέτρου είναι όσοι από την 1η Μαΐου του 1948 έως την 1η Μαΐου του 1951 και είχαν ενεργοποιήσει δικαιώματα καπνού το 2009. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι συνολικού προϋπολογισμού 24 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα στην απόφαση αναφέρεται:

Σκοπός

1. Ο σκοπός του μέτρου είναι η ενθάρρυνση των ηλικιωμένων γεωργών, που έχουν ενεργοποιήσει δικαιώματα καπνού στις καπνοπαραγωγικές περιοχές το 2009, να αποχωρήσουν από την ενεργό επαγγελματική δραστηριότητα με στόχους: 1.1. Τη διασφάλιση ενός ελάχιστου οικογενειακού εισοδήματος στον αποχωρούντα. 1.2. Τη διαρθρωτική βελτίωση των εκμεταλλεύσεών τους μέσω: 1.2.I. της εγκατάστασης νέων γεωργών και 1.2.II. της βελτίωσης του μεγέθους τους

2. Δυνάμει του Άρθρου 37 του Ν. 3614/2007 (ΦΕΚ 267/Α΄/2007), ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων θα εκδώσει Απόφαση Λεπτομερειών (εφεξής ΥΑ λεπτομερειών) με την οποία θα καθορίζονται οι απαραίτητες λεπτομέρειες για την εφαρμογή του συνόλου των Άρθρων της παρούσας ΚΥΑ.

Κριτήρια επιλογής Υποψηφίων (Δικαιούχοι του Μέτρου)

Πρόωρη συνταξιοδότηση αρχηγών – γεωργών 1. Δικαιούχοι μπορούν να κριθούν γεωργοί αρχηγοί της οικογενειακής εκμετάλλευσης, εφόσον: 1.1. Είναι γεννηθέντες από την 1η Μαΐου 1948 έως και την 1η Μαΐου 1951. 1.2. Έχουν ενεργοποιήσει εκτατικά δικαιώματα καπνού προερχόμενα από καπνό το έτος 2009. 1.3. Οι άμεσες ενισχύσεις τους μειώνονται από το 2010 σε σχέση με το έτος 2009, σύμφωνα με το άρθρο 135 του Καν. 73/2009. 1.4. Έχουν ασκήσει γεωργική δραστηριότητα τουλάχιστον 10 έτη πριν από το έτος της αποχώρησής τους. 1.5. Μεταβιβάζουν σε διάδοχο, στο πρόσωπο του οποίου συντρέχουν οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στη συνέχεια, την εκμετάλλευσή τους με τουλάχιστον 10ετή μίσθωση ή/και μεταβίβαση νομής και κυριότητας. 1.6. Σταματούν για πάντα την άσκηση της γεωργικής δραστηριότητας για εμπορικούς σκοπούς. 1.7. Εντάσσονται μέχρι και τις 31/12/2015 και κατ’ ανώτατο όριο μέχρι τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους, με βάση την ακριβή ημερομηνία γέννησής τους. 1.8. Δεν έχουν εγκριθεί για ενίσχυση από οποιοδήποτε άλλο Μέτρο του ΠΑΑ 2007 – 2013 που σαν προϋπόθεση επιλεξιμότητας απαιτεί γεωργική δραστηριότητα μετά την ένταξη σε αυτό. 1.9. Δικαιούνται τη στήριξη που προβλέπεται στο Άρθρο 135 του Κεφ. 4 του Καν. (ΕΚ) 73/19.01.2009. 1.10. Είναι ασφαλισμένοι στον κλάδο κύριας ασφάλισης του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (Ο.Γ.Α.) σύμφωνα με τον Ν. 2458/97. 1.11. Είναι αρχηγοί της οικογενειακής εκμετάλλευσης κ.α.

Δείτε εδώ αναλυτικά την απόφαση όπως δημοσιεύθηκε στην Διαύγεια

OKE:Για το νομοσχέδιο κτηνοτροφίας

Κατά τη συνεδρίαση της ΟΚΕ, την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου, προκειμένου να διαμορφώσει την εισήγησή της προς την Ολομέλεια επί του Σχεδίου Νόμου «Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία και τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις» που εστάλη από το ΥΠΑΑΤ, απεφάνθη ότι με το νέο ν/σ καταπολεμάται σε μεγάλο βαθμό η γραφειοκρατία και επιλύονται ορισμένα από τα χρόνια προβλήματα του κτηνοτροφικού τομέα.
Να σημειωθεί ότι η Ο.Κ.Ε. αξιολογεί ότι το Σχέδιο Νόμου κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, ενώ το κείμενο της Γνώμης της αναμένεται να επικυρωθεί από την Ολομέλεια της Ο.Κ.Ε.
Πιο αναλυτικά, τώρα, η Ο.Κ.Ε. αξιολογεί ότι το Σχέδιο Νόμου κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς διαπιστώνεται ότι με την απλοποίηση των διαδικασιών για την έκδοση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των κτηνοτροφικών μονάδων και τη μεταφορά των διαδικασιών αυτών σε περιφερειακό επίπεδο, καταπολεμάται σε μεγάλο βαθμό η γραφειοκρατία και επιλύονται ορισμένα από τα χρόνια προβλήματα του κτηνοτροφικού τομέα.

 Βέβαια, επισημαίνεται ότι το Σχέδιο Νόμου θα έπρεπε να εντάσσεται σε έναν Ολοκληρωμένο Σχεδιασμό για την Ανάπτυξη και τον Εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Κτηνοτροφίας.

Στη συνέχεια, οι βασικές παρατηρήσεις της Ο.Κ.Ε. επικεντρώνονται, μεταξύ άλλων, στα ακόλουθα:
Θετικά αξιολογείται η διάταξη, σύμφωνα με την οποία αδειοδοτούσα αρχή είναι η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της οικίας Περιφερειακής Ενότητας.
Θετικά αξιολογείται, επίσης, η ρύθμιση σύμφωνα με την οποία επιτρέπεται στους συστεγασμένους κτηνοτρόφους να συμμετέχουν αυτοτελώς ή ομαδικά σε αναπτυξιακά προγράμματα του κλάδου.
Αρνητικά αξιολογείται το γεγονός ότι για άλλη μια φορά σε Σχέδιο Νόμου δεν προβλέπεται ή ακυρώνεται η συμμετοχή εκπροσώπων των κοινωνικών και παραγωγικών φορέων σε Συμβούλια και Επιτροπές.

Επισημαίνεται ότι στην Επιτροπή Σταυλισμού είναι κρίσιμη η συμμετοχή εκπροσώπου των κτηνοτρόφων, αλλά και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Όσον αφορά τα κριτήρια αδειοδότησης των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων η Ο.Κ.Ε. θεωρεί ότι θα έπρεπε να συνυπολογίζεται, εκτός των χιλιομετρικών αποστάσεων, και η δυνατότητα εφαρμογής ενός συστήματος μέτρησης συγκεκριμένων ρύπων, ώστε να αξιολογείται ο βαθμός επιβάρυνσης του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος από τη λειτουργία της κτηνοτροφικής μονάδας.   

Τέλος, η Ο.Κ.Ε. επισημαίνει τις καθυστερήσεις που εξακολουθούν να σημειώνονται στην ολοκλήρωση των Σχεδίων Διαχείρισης των περιοχών ΝΑTURA, γεγονός που δημιουργεί δυσκολίες στην αξιοποίησή τους με τρόπο συμβατό με τα ιδιαίτερα φυσικά τους χαρακτηριστικά.

 

ΣΕΚ: Για το νομοσχέδιο κτηνοτροφίας

«Το νομοσχέδιο κινείται προς την κατεύθυνση επίλυσης των γραφειοκρατικών θεμάτων χωρίς ωστόσο να μπαίνει στον πυρήνα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η κτηνοτροφία» επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας, κ. Παναγιώτης Πεβερέτος, με αφορμή την συζήτηση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία και τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις και εκμεταλλεύσεις» στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Αναλυτικότερα, οι απόψεις του ΣΕΚ για το εν λόγω νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως αυτές θα αναπτυχθούν ενώπιον των μελών της Επιτροπής της Βουλής σήμερα, στις 13.30, έχουν ως εξής:

Αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι η κτηνοτροφία, διέρχεται σήμερα μια σοβαρή περίοδο κρίσης. Μεταξύ των χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει είναι και αυτά των αδειοδοτήσεων σταβλικών εγκαταστάσεων που οδήγησαν το 85% των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων να λειτουργούν χωρίς άδεια.

Βασικός σκοπός του σχεδίου νόμου είναι η απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης της γραφειοκρατικής και οικονομικής επιβάρυνσης και του χρόνου τελικά που απαιτείται για τη λήψη της άδειας εγκατάστασης των κτηνοτροφικών μονάδων.

Το νομοσχέδιο γενικότερα κινείται προς την κατεύθυνση επίλυσης των θεμάτων αυτών χωρίς ωστόσο να μπαίνει στον πυρήνα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η κτηνοτροφία.

Πιστεύουμε ότι θα πρέπει κατεπειγόντως να υπάρξει ένα άλλο νομοσχέδιο το οποίο θα δώσει λύσεις στα καυτά και χρονίζοντα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της κτηνοτροφίας. Μεταξύ των προβλημάτων συμπεριλαμβάνονται το υψηλό κόστος των εισροών και ιδιαίτερα των ζωοτροφών και της φορολογίας, οι τιμές πώλησης, τα δάνεια και οι χρηματοδοτήσεις από τις τράπεζες των κτηνοτρόφων, το ιδιοκτησιακό καθεστώς και η χρήση των βοσκοτόπων κ.α

Ιδιαίτερα σε ότι αφορά τους βοσκότοπους, ένα σοβαρό και άλυτο επί 10ετιες ζήτημα απαιτείται η δημιουργία ενός ενιαίου κώδικα για όλους τους βοσκότοπους της χώρας, που θα περιέχει ρυθμιστικές διατάξεις για τη βόσκηση.

 Ο κώδικας αυτός θα δίνει λύση σε θέματα όπως η ίδρυση νέου φορέα χρήσης και διαχείρισης βοσκότοπων με την συμμετοχή σε αυτό κτηνοτρόφου η εκπροσώπου κτηνοτροφικής οργάνωσης, εκπροσώπου της δημοτικής αρχής, του τοπικού διαμερίσματος και ενός λιβαδοπόνου εκπροσώπου της κάθε περιφερικής ενότητας. Επιπλέον θα πρέπει να χαρτογραφηθούν και να οριοθετηθούν ώστε να γίνει γνωστή η βοσκοϊκανότητα αυτών, να σταματήσει να ισχύει το κοινόχρηστο αυτών, να αποδίδονται στον κτηνοτρόφο με μακροχρόνια μίσθωση για να μπορεί να τον βελτιώσει για ίδιον όφελος.

Α) Γενικές παρατηρήσεις επί του νομοσχεδίου

Θετική κρίνεται η διάταξη με την οποία ορίζεται ότι ΑΑΑ είναι η Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της οικίας Περιφερειακής Ενότητας υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει επαρκής στελέχωση επιστημονικού προσωπικού το οποίο θα διασφαλίσει την απρόσκοπτη και έγκαιρη εφαρμογή των διατάξεων του νόμου.

Η σύσταση ευέλικτης τριμελούς επιτροπής σταυλισμού που θα λειτουργεί σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα αποτελεί ένα ουσιαστικό μέτρο απλοποίησης της διαδικασίας αδειοδότησης. Ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι με την κατάργηση της δευτεροβάθμιας επιτροπής δεν υφίσταται ουσιαστικά αρμόδιο όργανο για τη διασφάλιση των νόμιμων δικαιωμάτων του φορέα της κτηνοτροφικής εγκατάστασης. επί προσφυγών του κατά των αποφάσεων της τριμελούς επιτροπής. Για το λόγο αυτό προτείνουμε η επιτροπή να είναι πενταμελής και να συμμετέχει εκπρόσωπος των κτηνοτρόφων καθώς και του οικείου Δήμου.

Πολύ σωστό μέτρο κρίνεται η δημιουργία αυτοτελούς ηλεκτρονικού υπο-μητρώου κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και μονάδων στα πλαίσια του ήδη λειτουργούντος Κτηνιατρικού Μητρώου στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και στον Οργανισμό Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕ-ΠΕ). Θα πρέπει ωστόσο να διασφαλιστούν οι διαδικασίες συνεχούς και απρόσκοπτης ενημέρωσης για την επίτευξη του σκοπού που είναι η ενίσχυση της διαφάνειας.

Όσον αφορά τις περιοχές του δικτύου NATURA οι οποίες σαφώς πρέπει να προστατεύονται χωρίς να αποτελούν ωστόσο περιοχές αποκλεισμού, θετική είναι η διάταξη που αφορά την εγκατάσταση κτηνοτροφικής εγκατάστασης ανεξαρτήτως δυναμικότητας καθώς και την επέκταση υφισταμένων.

Θα πρέπει ωστόσο να αναφερθεί ότι για πολλές από τις περιοχές αυτές δεν έχει υπάρξει ιδιαίτερη πρόοδος ως προς την θέσπιση του νομικού πλαισίου διαχείρισης και συνεπώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν προβλήματα τόσο στη λειτουργία των υφιστάμενων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων όσο και στην εγκατάσταση νέων.

 

Β) Κατ’ άρθρο παρατηρήσεις

Άρθρο 2

Κατάταξη των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων με βάση τα είδη κτηρίων και τη δυναμικότητα τους

Στην παράγραφο 1 σημείο γ να επαλειφθεί η φράση εκτροφών εντατικής μορφής και να διαμορφωθεί ως εξής:

 γ) Κατηγορία τρίτη : Κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις για τις οποίες απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας.

Άρθρο 4

Επιτροπή σταυλισμού

Με την κατάργηση της δευτεροβάθμιας επιτροπής σταυλισμού του άρθρου 13 του νόμου 3955/2011 δεν υπάρχει ουσιαστικά αρμόδιο όργανο για την παροχή γνωμοδοτήσεων επί προσφυγών των ενδιαφερομένων κατά των αποφάσεων της επιτροπής σταυλισμού και προκειμένου να διασφαλιστούν με τον καλύτερο τρόπο τα νόμιμα δικαιώματα του φορέα της κτηνοτροφικής εγκατάστασης.

Προτείνουμε η επιτροπή σταυλισμού να είναι πενταμελής. Έτσι εκτός από το γεωπόνο ή κτηνίατρο, τον ιατρό – υγιεινολόγο ή επόπτη δημόσιας υγείας και τον υπάλληλο των Υπηρεσιών του τομέα Έργων-Χωροταξίας-Περιβάλλοντος της αρμόδιας Περιφερειακής Ενότητας να συμμετέχει ένας εκπρόσωπος της κατά τόπου συνεταιριστικής οργάνωσης, ή του Συνδέσμου Ελληνικής Κτηνοτροφίας, κατά κύριο επάγγελμα κτηνοτρόφος καθώς και ένας εκπρόσωπος του οικείου Δήμου.

Άρθρο 5

Θέσεις ελάχιστη έκταση, ελάχιστες αποστάσεις κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και τρόπος μέτρησης αυτών.

Δεδομένης της έλλειψης γενικού πολεοδομικού σχεδιασμού και ης εκτεταμένης εκτός σχεδίου δόμησης η απαρίθμηση όλων αυτών των περιορισμών της παραγράφου 1 του άρθρου 5 δημιουργούν ασφυκτικό περιβάλλον στη δημιουργία και λειτουργία των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων για αυτό και θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη διάταξη πρέπει να περιορίζεται «Οι κάθε είδους κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, ιδρύονται και λειτουργούν έξω από κατοικημένες περιοχές (πόλεις κωμοπόλεις χωριά οικισμούς)».

Επιπρόσθετα στους πίνακες 1 και 2 του παραρτήματος του άρθρου 18 στους οποίους αναφέρονται οι ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και χώρων ή δραστηριοτήτων που χρήζουν προστασίας κρίνεται σκόπιμο να μειωθούν οι αποστάσεις σε όλη την κλίμακα των κατηγοριών των ισοδύναμων ζώων κατά 50%.

Η παράγραφος 9 να διαμορφωθεί ως ακολούθως:

Επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία επιχειρήσεων επεξεργασίας ζωϊκών προϊόντων, όπως τυροκομεία και αλλαντοποιεία, εντός ή σε όμορο ακίνητο με τις εγκαταστάσεις των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων για την επεξεργασία αποκλειστικά ομοειδών προϊόντων ιδιοπαραγωγής, υπό την προϋπόθεση ότι πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις της εκάστοτε ισχύουσας υγειονομικής ή άλλης νομοθεσίας για τις επιχειρήσεις αυτές και ότι εξασφαλίζονται όλες οι απαραίτητες συνθήκες για την ασφάλεια των παραγόμενων προϊόντων. Οι επιχειρήσεις αυτές πρέπει να λειτουργούν υπό τον ίδιο με την κτηνοτροφική εγκατάσταση φορέα, δεν μεταβιβάζονται σε άλλο φορέα και δεν αλλάζει το ασφαλιστικό καθεστώς.

H παράγραφος 10 να διαμορφωθεί ως ακολούθως:

Φορείς κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων επιτρέπεται να διαθέτουν γαλακτοκομικά προϊόντα και άλλα ζωικά προϊόντα εντός των λαϊκών αγορών, τηρουμένων, κατά τη μεταφορά και τη διαδικασία πώλησης αυτών, των ισχυουσών υγειονομικών διατάξεων και αφού εφοδιαστούν προηγουμένως με την απαραίτητη άδεια, που εκδίδεται από την οικεία Περιφερειακή Ενότητα, βάσει των κειμένων διατάξεων περί διάθεσης προϊόντων στις λαϊκές αγορές.

Άρθρο 6

Διαδικασία χορήγησης άδειας εγκατάστασης κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων

Με δεδομένο ότι οι περιοχές του δικτύου NATURA δεν πρέπει να αποτελούν περιοχές αποκλεισμού, θετική είναι η διάταξη που αφορά την εγκατάσταση κτηνοτροφικής εγκατάστασης ανεξαρτήτως δυναμικότητας καθώς και την επέκταση των υφισταμένων στις εν λόγω περιοχές. Δίνεται έτσι η δυνατότητα σε υφιστάμενες εκμεταλλεύσεις όπως των βοοειδών γαλακτοπαραγωγής καθώς και των οργανωμένων χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων να συνεχίσουν τη λειτουργία τους και επιπλέον να γίνουν άλλες μονάδες δυναμικότητας μεγαλύτερης των 20 ισοδύναμων ζώων.

Ωστόσο εκτιμάται ότι η καθυστέρηση στη θεσμοθέτηση και την έγκριση σχεδίων διαχείρισης πολλών εκ των περιοχών αυτών θα συνεχίσει να δημιουργεί πρόβλημα τόσο στη λειτουργία των υφιστάμενων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων όσο και στην εγκατάσταση νέων.

Άρθρο 13

Κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις σε δάση, δασικές εκτάσεις ή δημοτικές εκτάσεις

Στην παράγραφο 1 του άρθρου 13 να προστεθεί ότι η εγκατάσταση εντός δασών και δασικών εκτάσεων, επιτρέπεται με άδεια του αρμόδιου δασάρχη μετά από εισήγηση της επιτροπής σταυλισμού.

Άρθρο 14:

Μεταβατικές διατάξεις

Θεωρείται σκόπιμο στην παράγραφο 1 «Οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις όλων των κατηγοριών της παρ. 1 του άρθρου 3 του παρόντος, οι οποίες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου λειτουργούν χωρίς άδεια εγκατάστασης, υποχρεούνται …..» να αντικατασταθεί η λέξη υποχρεούνται από τη λέξη λαμβάνουν δεδομένου ότι τυχόν καθυστέρηση μπορεί να μην οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα αλλά του αρμοδίου οργάνου.

Επίσης θα πρέπει να υπάρξει η δυνατότητα μείωσης των απαιτούμενων αποστάσεων σε υφιστάμενες κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις με άδεια λειτουργίας, οι οποίες μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου έχουν αυξήσει τη δυναμικότητά τους πέραν της προβλεπόμενης από την άδεια λειτουργίας, σε ποσοστό μέχρι 40%, όπως ορίζονταν στον νόμο 3698/2008 «ρυθμίσεις θεμάτων κτηνοτροφίας και άλλες διατάξεις».

Ερώτημα : για κατανομή ποσόστωσης απο το εθνικό απόθεμα γάλακτος

ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΕΙΜΑΙ 25 ΧΡΟΝΩΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙ ΔΗΛΩΣΗ ΟΣΔΕ ΠΟΤΕ…….. ΑΓΟΡΑΣΑ ΑΓΕΛΑΔΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΑΣ ΒΟΣΚΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΩ ΝΑ ΜΠΩ ΣΤΟΥΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΑΠΟΘΕΜΑ ΟΤΙ ΔΙΚΑΙΟΥΤΕ ΚΑΘΕ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΣ…

Απάντηση : 

1) Στην Οικεία ΕΑΣ  θα  υποβάλλεις ΟΣΔΕ 2012  μέχρι 15-5-2012  Για φέτος λένε πως θα ξεκινήσουν  απο τον Μάρτιο 2012 οι Αιτήσεις ….!!!!

2) Στην Διευθυνση Αγροτικής Οικονομίας της οικείας  Περιφερειακής Ενότητας -γραφείο κτηνοτροφίας  θα  ενημερωθείς αν είσαι δικαιούχος εθνικού αποθέματος  και τι έγγραφα θα χρειαστεί να προσκομίσεις .

Επικοινώνησε με  Ελληνικό Οργανισμό Γάλακτος και Κρέατος www.elog.gr  αν  τα βρείς δύσκολα .

Ενημερωτικά στη Νεα ΚΑΠ  καταργούνται οι ποσοστώσεις γάλακτος απο το 2014 .

 

Αταλάντη : « Εξελίξεις και Προοπτικές στον Αγροτικό Τομέα»

Ο Δήμαρχος Λοκρών τηρώντας την άποψη περί

εξωστρέφειας των δραστηριοτήτων του Δήμου αλλά

και των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της περιοχής

διοργανώνει ημερίδα με Θέμα:

« Εξελίξεις και Προοπτικές στον Αγροτικό Τομέα»

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την

Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2012 και ώρα 10 πμ

 στην αίθουσα των εκδηλώσεων του Δήμου Λοκρών   στην Αταλάντη. 

Ο Δήμαρχος Λοκρών 

Νικόλαος Ελ. Λιόλιος

Διαβάστε εδω το Πρόγραμμα της Εκδήλωσης : Πρόγραμμα Εκδήλωσης Δήμου Λοκρών.

Ελασσόνα : «Πράσινες προτάσεις για την αγροτική επιχειρηματικότητα»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΑΣΣΟΝΑ
«Πράσινες προτάσεις για την αγροτική επιχειρηματικότητα»

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2012
Ώρα: 17:00
(Αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου Ελασσόνας)

17:00-17:15      Προσέλευση – Χαιρετισμοί

Α΄ Ενότητα : ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συντονιστής : Κούτσικος Κώστας

17:15-17:45«Οι Οικολόγοι Πράσινοι για την αγροτική οικονομία»
(Κοψίδης Μάκης, οικονομολόγος, Επ. Στέλεχος των Ο.Π)

17:45-18.15«Πράσινες λύσεις στη κρίση »
(Κοντούλη Γιάννα – Επικεφαλής εκλογικής εκστρατείας Ο.Π.)

18:15-19:00«Ερωτήσεις – Ελεύθερη συζήτηση »

Β΄ Ενότητα ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Συντονιστής : Κούτσικος Κώστας

19:00-19:20«Επιχειρήστε Βιολογικά »
(Παπακωνσταντίνου Δημ. Γεωπόνος – Θ.Ο. Γεωργίας)

19:20-19:40«Πράσινες προτάσεις για την ύπαιθρο »
(Τσόγκας Τέλης – Γεωπόνος, Επ. Στέλεχος Θ.Ο Γεωργίας)

19:40-20:15«Ερωτήσεις-Ελεύθερη συζήτηση»

Κλείσιμο της Εκδήλωσης από την Επικεφαλής   των Οικολόγων Πράσινων Κοντούλη Γιάννα, Επικεφαλής εκλογικής εκστρατείας Ο.Π.

 

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Σπασίδης Τηλέμαχος : Οργανωτικός υπεύθυνος Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας
Κούτσικος Κων/νος : Συντονιστής της Πολιτικής Κίνησης Οικολόγων Πράσινων Λάρισας
Καραναστάστης Βασίλης Μέλος των Οικολόγων Πράσινων Ελασσόνας
Λιόλιος Δημήτρης Μέλος των Οικολόγων Πράσινων Ελασσόνας
Κοκκινοπλίτης Δημήτρης Μέλος των Οικολόγων Πράσινων Ελασσόνας
Τσίπης Κυριάκος : Επ. Στέλεχος, γραφείου Οικολόγων Πράσινων Θεσσαλίας
Παπακωνσταντίνου Δημήτρης Μέλος της Θεματικής Ομάδας Γεωργίας
Τσόγκας Τέλης Επ. Στέλεχος, της Θεματικής Ομάδας Γεωργίας

Οι Οικολόγοι Πράσινοι στηρίζουμε ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ στην γεωργία και :

Προωθούμε τα Βιολογικά συστήματα παραγωγής και την ιχνηλασιμότητα των βιολογικών προϊόντων.

Επικεντρώνουμε στην αυτάρκεια σε τοπικό και εθνικό επίπεδο με έμφαση στην αντίληψη που θέλει να καταναλώνουμε τοπικά ότι μπορούμε να παράγουμε τοπικά ή σε απόσταση με ημερήσια πρόσβαση.

Αγωνιζόμαστε για την κοινωνική δικαιοσύνη, για την άρση του κοινωνικού αποκλεισμού των μικρών παραγωγών και για την πρόσβαση στην εκπαίδευση και κατάρτιση και σε αναπτυξιακά προγράμματα.

Στηρίζουμε τον πολυλειτουργικό αγρότη, τις αγροτουριστικές δραστηριότητες, τα τοπικά σύμφωνα ποιότητας, με θεσμική κατοχύρωση, μείωση της γραφειοκρατίας στη λήψη των ενισχύσεων χωρίς απώλειες και αποκλεισμούς.

Θεωρούμε σημαντική την ενίσχυση των Συνεταιρισμών Νέας Γενιάς ως εργαλείο για την επανεκτόξευση της αγροτικής οικονομίας μας σε αγορές μέσα από την Συμβολαιακή Γεωργία, που θα κατοχυρώνει εισοδηματικά τους παραγωγούς προϊόντων πιστοποιημένης ποιότητα (Βιολογικών, ΠΟΠ & ΠΓΕ, Ολοκληρωμένης Διαχείρισης AGRO, GLOBALAGAP)

Ενθαρρύνουμε την δημιουργία δικτύων ανάμεσα στους παραγωγούς και του καταναλωτές καθώς επίσης και μικρών τοπικών εφοδιαστικών αλυσίδων τροφίμων ως μια λογική στην οποία θα πρέπει να επενδύσουμε για εξορθολογισμό του συστήματος διανομής και εμπορίας αγροτικών προϊόντων

Στηρίζουμε την διατήρηση της ποικιλομορφίας των παραδοσιακών φυτικών ποικιλιών και ζωικών φυλών, οι οποίες αποτελούν την γενετική μας κληρονομιά, τη βάση της Ελληνικής γεωργίας και κτηνοτροφίας.

Είμαστε αντίθετοι στη χρήση γενετικά τροποποιημένου Πολλαπλασιαστικού Υλικού στη γεωργία και ζητάμε διαφάνεια στην κοινοποίηση επιμολυσμένων παρτίδων σπόρων που μισανοίγουν την πόρτα στα μεταλλαγμένα .

Εκτιμούμε ότι κίνδυνος της γενετικής διάβρωσης απειλεί την ίδια τη βάση του διατροφικού μας πολιτισμού και της διατροφικής ασφάλειας.

Στηρίζουμε την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και προωθούμε τις ενεργειακές καλλιέργειες.

Διεκδικούμε ορθολογική διαχείριση του αρδευτικού νερού και απλοποίηση της νομοθεσίας.
Διεκδικούμε πολιτικές για τους νέους Γεωργούς, τους μικρούς παραγωγούς, τους βοσκοτόπους, τα Δασικά Οικοσυστήματα, την αλιεία, την μεταποίηση και τις καινοτόμες καλλιέργειες.

Ζητάμε η εφαρμογή της ΝΕΑΣ ΚΑΠ μετά το 2013 να γίνει μέσα από έναν εθνικό σχεδιασμό που να μην παράγει αδικίες στην ενεργοποίηση των δικαιωμάτων, να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες και τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα.

 
ΟΙ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΗ ΚΡΙΣΗ

Διαβάστε εδω τα δικαιολογητικά ένταξης  στη Βιολογική Γεωργία  -Φυτική Παραγωγή :

Δικαιολογητικά ένταξης

Ψηφίζεται το ν/σ Κτηνοτροφίας : «Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία και τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις και εκμεταλλεύσεις»

Αύριο, Τρίτη 7 Φεβρουαρίου, ξεκινά στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η συζήτηση του ν/σ «Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία και τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις και εκμεταλλεύσεις», το οποίο θα φέρει αρκετές αλλαγές στον κτηνοτροφικό τομέα.

 Μια σημαντική αλλαγή που έχει συμπεριληφθεί στο ν/σ το οποίο περιμένουν καιρό τώρα οι κτηνοτρόφοι, είναι αυτή που αφορά την μείωση των αποστάσεων αδειοδότησης από περιοχές που μέχρι σήμερα κρίνονταν απαγορευτικές.

Στο νομοσχέδιο αναφέρθηκε την προηγούμενη Παρασκευή στην Βουλή και ο αρμόδιος υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Αστέριος Ροντούλης τονίζοντας:

«Πρώτον, αλλάζει η φιλοσοφία αδειοδότησης. Δηλαδή ενώ μέχρι τώρα η φιλοσοφία ήταν πρώτα ελέγχω και μετά αδειοδοτώ, τώρα αυτό αντιστρέφεται. Πρώτα αδειοδοτώ και μετά ελέγχω ως πολιτεία. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ταχεία, γρήγορη αδειοδότηση μικρού κόστους.
Δεύτερον και πάρα πολύ σημαντικό. Τελειώνουμε με τα πρόστιμα που επεβλήθησαν σε κτηνοτρόφους. Κανένας κτηνοτρόφος δεν θα πληρώσει πρόστιμο, υπό την προϋπόθεση ότι από τη στιγμή που θα περάσει το νομοσχέδιο, μέσα σε τρία χρόνια, στην επόμενη τριετία δηλαδή, θα κάνει τις δέουσες ενέργειες, μέσα στο χρονικό αυτό πλαίσιο, προκειμένου να τακτοποιήσει-νομιμοποιήσει την κτηνοτροφική του εγκατάσταση.
Βεβαίως, να σας πω το εξής που θεωρούμε επίσης πολύ σημαντικό. Δημιουργείται ένα υπομητρώο κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων εντός του επισήμου κτηνιατρικού μητρώου που έχει το ΥΠΑΑΤ, η Διεύθυνση Ζωικής Παραγωγής, ο ΟΠΕΚΕΠΕ, προκειμένου να είναι ένα εργαλείο άσκησης πολιτικής. Δηλαδή η πολιτεία να ξέρει επιτέλους πόσες είναι και σε ποιες περιοχές συγκεντρώνονται οι κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις».
Και κατέληξε: «Άρα πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο δημιουργεί μία υπηρεσία μιας στάσεως (one stop shop) για τον κτηνοτρόφο. Ο κτηνοτρόφος θα πηγαίνει μόνο στη διεύθυνση αγροτικής οικονομίας της οικείας του περιφερειακής ενότητας, θα υποβάλλει ένα φάκελο με τρία-τέσσερα χαρτιά και θα αδειοδοτείται.

 Με αυτό τον τρόπο ο κτηνοτρόφος θα αποφύγει ένα σημαντικό κόστος και θα γλιτώσει πολύτιμο χρόνο αφού δεν θα απαιτείται να περιφέρεται από υπηρεσία σε υπηρεσία».

Ερώτημα ΔΗΜ.ΑΡ: Πότε ξεκινά το Μέτρο για Νέους γεωργούς;

Δεν είναι δυνατή, προς το παρόν, μια 2η προκήρυξη του μέτρου »Εγκατάσταση νέων γεωργών» τόσο λόγω έλλειψης πιστώσεων, όσο και λόγω του ότι η επόμενη Προγραμματική Περίοδος ξεκινά το 2014, ξεκαθαρίζει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Σκανδαλίδης, με έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή.

Όπως αναφέρει ο υπουργός, η συνολική δημόσια δαπάνη του μέτρου 112 »Εγκατάσταση νέων γεωργών» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013 ανέρχεται σε 185 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία αρκούν για να καλύψουν ανειλημμένες υποχρεώσεις της προηγούμενης Προγραμματικής Περιόδου και τις πληρωμές της τρέχουσας Προγραμματικής Περιόδου μέχρι το 2015.

Ο κ. Σκανδαλίδης υπενθυμίζει, εξάλλου, ότι μέσω της τελευταίας προκήρυξης του συγκεκριμένου μέτρου το 2009 εγκρίθηκαν 8.200 περίπου δικαιούχοι νέοι γεωργοί (το σύνολο των αιτούντων που συγκέντρωναν τις απαραίτητες προϋποθέσεις) δεσμεύοντας πόρους ύψους 155 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, με αύξηση του αρχικού ποσού της προκήρυξης των 100 εκατομμυρίων ευρώ κατά 55 εκατομμύρια ευρώ.

Το έγγραφο του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης που είχαν υποβάλλει οι ανεξάρτητοι βουλευτές του κόμματος της Δημοκρατικής Αριστεράς Φώτης Κουβέλης, Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης και Γρηγόρης Ψαριανός με την οποία ζητούσαν να ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα »Εγκατάστασης Νέων Αγροτών» προκειμένου να ενισχυθεί ο αγροτοκτηνοτροφικός τομέας και να σταματήσει η συρρίκνωση του πρωτογενή τομέα στη χώρα μας.

Οι βουλευτές έχουν επισημάνει ότι »ο αγροτοκτηνοτροφικός πληθυσμός σχεδόν στο σύνολό του, αποτελείται από άτομα μεγάλης ηλικίας, οι δε κτηνοτροφικές μονάδες συνεχώς μειώνονται και την ίδια ώρα λόγω της οικονομικής κρίσης υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον από κατοίκους αστικών κέντρων να εγκατασταθούν στην ύπαιθρο και να ασχοληθούν με τη γεωργία και την κτηνοτροφία».

Πηγή : ΠΑΣΕΓΕΣ