Ενστάσεις για το θεσμικό πλαίσιο του αγροτουρισμού

  1. Η αγροτική επιχείρηση είναι κομμάτι της αγροτικής κοινωνίας και της κοινωνικής οικονομίας. Με το νομοσχέδιο επιχειρείται η βίαια υπαγωγή του αγροτουρισμού (που είναι μόνο αγροτουριστικές δραστηριότητες και όχι αυτοτελής επιχείρηση) στο πλαίσιο της οικονομίας της αγοράς και του ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΥΠΑΙΘΡΟΥ, όπου οι αλλοιώσεις θα την κάνουν αγνώριστη και θα λειτουργήσει ως «δούρειος ίππος» για τη πλήρη άλωση της κοινωνικής οικονομίας.
  2. Οι αγροτουριστικές δραστηριότητες είναι τουριστικές υπηρεσίες που προσφέρονται από αγρότες, και όχι όπως αναφέρεται αόριστα στο προτεινόμενο άρθρο 2, παράγραφος 3 «συνδέονται με την αγροτική παραγωγή σε χώρους ενοποιημένους ή μη με αγροτικές εγκαταστάσεις». Δεν μπορούν να εννοηθούν αγροτουριστικές δραστηριότητες έξω από τον χώρο άσκησης του αγροτικού επαγγέλματος. Όλα τα άλλα είναι τουρισμός υπαίθρου από επιχειρηματίες.
  3. Τα κύρια αγροτικά επαγγέλματα είναι η γεωργία, η κτηνοτροφία, η αλιεία και η δασοκομία, και συμπληρωματικά η παραγωγή ενέργειας, η μεταποίηση και εμπορία της παραγωγής, οι ρύποι και ο αγροτουρισμός. Ο διαχωρισμός στο νομοσχέδιο του αγροτουρισμού από τον αλιευτικό τουρισμό, μήπως προδιαθέτει και για κάποιο καινοφανή δασοτουρισμό, ή/& κτηνοτροφικό τουρισμό ή/& άλλα νεφελώδη σχήματα, όπως οινοτουρισμός κλπ?. Ο Αγροτουρισμός πρέπει να είναι ενιαίος και συμπληρωματικός προς όλα τα αγροτικά επαγγέλματα, και επομένως να μην παρουσιάζεται σαν ξεχωριστή επιχείρηση.

Διαβάστε  ολόκληρο το κείμενο του Μιχαηλίδη Δημ. με τις ενστάσεις για τον υπο διαβούλευση  ν/σ  για τον αγροτουρισμό 
Antapokrisi_2011-12-27[1]

Δωρεάν ανάγνωση βιβλίων :Γιατί δικαίωμα στη γνώση πρέπει να έχουν όλοι.

Δικαίωμα στη γνώση πρέπει να έχουνε όλοι!

Η ανάγνωση βιβλίων πρέπει να είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της επιβίωσης μας. Οι λόγοι; Πολλοί. Αυξάνουν την ικανότητα μας στο να εκφράζουμε αυτά που νιώθουμε, μας κάνουν να σκεφτόμαστε καλύτερα, να αναπτύσσουμε την φαντασία μας, μας ηρεμούν όταν είμαστε αγχωμένοι, μας κάνουν πιο ισχυρούς απέναντι στους κάθε λογής εκμεταλλευτές, μας ταξιδεύουν σε διαστάσεις που δεν θα είχαμε την δυνατότητα να πηγαίναμε ποτέ και μας βοηθάνε σε τόσα πολλά άλλα πράγματα… Οι τιμές τους έχουν φτάσει στα ύψη όμως. 25 ευρώ για ένα βιβλίο θεωρείται λογική τιμή! Πόσο λογικό είναι να δουλεύεις όμως μια ολόκληρη ημέρα για να αγοράσεις ένα βιβλίο; Ένα βιβλίο που στην καλύτερη περίπτωση θα διαβαστεί για μια φορά και μετά θα αφεθεί σε ένα ράφι μιας βιβλιοθήκης να φιγουράρει σαν μπιμπελό για χρόνια και στην χειρότερη θα καταχωνιαστεί κάπου μέχρι να αποφασίσει ο ιδιοκτήτης του κάποια στιγμή πως πιάνει τζάμπα χώρο και πρέπει να πεταχτεί;

Και τι άλλες λύσεις υπάρχουν δηλαδή;

http://roadartist.blogspot.com/2011/12/blog-post_12.html

 

Ιχνηλασιμότητα στη φέτα : Μόνο με υποχρεωτική τυποποίηση

Σκέψεις για να πουλιέται η φέτα υποχρεωτικά σε συγκεκριμένες συσκευασίες κάνουν στο ΥπΑΑΤ. Αυτό το μέτρο υποστηρίζουν ότι θα βοηθήσει στην ιχνηλασιμότητα αλλά και στην αναγνωρισιμότητα του προϊόντος. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου, το υπουργείο προτείνει η φέτα να κυκλοφορεί στη λιανική αγορά υποχρεωτικά τυποποιημένη, σε συσκευασίες 100 και 200 γραμμαρίων, μισού κιλού, ενός κιλού και δύο κιλών. Έτσι ο καταναλωτής θα μπορεί να αναγνωρίζει το προϊόν που θα είναι συσκευασμένο και με την ανάγλυφη σφραγίδα θα γίνεται πιο εύκολη η ιχνηλασιμότητα.
Τα στοιχεία του ΥπΑΑΤ αναφέρουν ότι σήμερα η Ελλάδα παράγει 100 χιλιάδες τόνους φέτας. Από αυτούς οι 70 χιλιάδες καταναλώνονται στην εσωτερική αγορά και οι υπόλοιποι εξάγονται. Πρόθεση του υπουργείου είναι να αναλάβει δράσεις που θα έχουν στόχο την αύξηση της παραγωγής. Αυτό σημαίνει αύξηση των κοπαδιών και ενίσχυση του εισοδήματος των κτηνοτρόφων. Όμως οι εκπρόσωποι των κτηνοτρόφων από την πλευρά τους καταγγέλλουν στον ΑγροΤύπο ότι αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα στήριξής τους, αναμένεται να υπάρξει μεγάλη μείωση της παραγωγής αιγοπρόβειου γάλακτος, κάτι που θα δημιουργήσει πρόβλημα στην παραγωγή της φέτας.

«Η φέτα είναι ένα τυρί που τρώγεται στη διάρκεια του φαγητού άρα έχει τεράστιες δυνατότητες για αύξηση των πωλήσεων», αναφέρει στον ΑγροΤύπο ο καθηγητής ΑΠΘ και πρώην πρόεδρος του ΕΛΟΓΑΚ κ. Ανδρέας Γεωργούδης. «Σήμερα η μόνη υποχρέωση που υπάρχει για τη φέτα είναι ότι πρέπει να παράγεται από ελληνικό γάλα. Αυτό όμως δεν αρκεί γιατί έχουμε διαφοροποίηση στην παραγωγή φέτας. Ένα ΠΟΠ προϊόν μπορεί να έχει μια διαφοροποίηση αλλά αν είναι μεγάλη δεν μπορεί να την αναγνωρίσει ο καταναλωτής. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να αποκτήσει κάποια ποιοτικά χαρακτηριστικά η φέτα, τα οποία θα την κάνουν πιο αναγνωρίσιμη στον καταναλωτή».

Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με τον κώδικα Τροφίμων της ελληνικής νομοθεσίας, το τυρί φέτα παράγεται από πρόβειο ή μείγμα πρόβειου και κατσικίσιου γάλακτος στις περιοχές της Μακεδονίας, Θράκης, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Στερεάς, Πελοποννήσου και Λέσβου.

«Η υποχρεωτική συσκευασία της φέτας μας βρίσκει σύμφωνους, αν και εκτιμώ ότι θα είναι αποτελεσματικό μέτρο για το προϊόν που πουλάνε στα σούπερ μάρκετ. Αλλά δεν θα έχει κάποιο αποτέλεσμα για τον καταναλωτή που θα τρώει φέτα σε κάποιο εστιατόριο. Προσωπικά πιστεύω όμως ότι η νοθεία δεν γίνεται στα σούπερ μάρκετ», δήλωσε στον ΑγροΤύπο, ο Μιχάλης Τζιότζιος, πρόεδρος κτηνοτρόφων Θεσσαλίας. Όσον αφορά το θέμα με την αύξηση της ελληνικής παραγωγής φέτας ο κ. Τζιότζιος τονίζει ότι τα χρέη είναι η «θηλιά» που πνίγει τους κτηνοτρόφους και τους υποχρεώνει να μειώνουν την παραγωγή. «Φέτος αναμένεται να μειωθεί η παραγωγή γάλακτος κατά 20 – 30% σε σχέση με την παραγωγή που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό θα γίνει λόγω της έλλειψης ρευστότητας. Ζητάμε να γίνει νέα ρύθμιση στα κτηνοτροφικά δάνεια. Με λόγια δεν γίνεται αύξηση της παραγωγής αλλά χρειάζονται και έργα», τονίζει ο κ. Τζιότζιος.

«Όποτε υπάρχει πρόβλημα ανακοινώνουν μέτρα προστασίας της φέτας», δηλώνει στον ΑγροΤύπο, ο Μιχάλης Τζήμας, εκπρόσωπος κτηνοτρόφων της Ηπείρου και προσθέτει: «Οι έλεγχοι στο ισοζύγιο γάλακτος έχουν «παγώσει». Όταν ξεκίνησε αυτό το μέτρο έγιναν σοβαροί έλεγχοι αλλά μετά αδράνησαν. Στην περιοχή της Ηπείρου η κτηνοτροφία σήμερα κινδυνεύει με διάλυση. Την περίοδο 2010 – 2011 είχαμε στην Ήπειρο μείωση κατά 3.500 τόνους της παραγωγής αιγοπρόβειου γάλακτος. Σε μια περιοχή που είναι καθαρά κτηνοτροφική αυτό το νούμερο είναι πολύ μεγάλο. Τώρα που μειώνονται και οι τιμές στο γάλα, η μείωση της παραγωγής αναμένεται να είναι μεγαλύτερη. Η κτηνοτροφία δίνει πια ένα συμπληρωματικό εισόδημα με το οποίο δεν αρκεί να ζήσει ο παραγωγός. Για τη στήριξη της κτηνοτροφίας προτείνουμε τρία βασικά ζητήματα που είναι:
· το πάγωμα των χρεών των κτηνοτρόφων για τρία χρόνια
· τη χρηματοδότηση για να μπορέσουν οι παραγωγοί να αγοράσουν τις ζωοτροφές που χρειάζονται
· μια τιμή ασφαλείας που θα ορίζει το ΥπΑΑΤ, από την οποία θα ξεκινάει η διαπραγμάτευση της τιμής πώλησης του γάλακτος».

Πηγή: Αγρότυπος  29/12/2011

Γεωργικές Συμβουλές : Απαραίτητες στη Νέα Καπ

Οι προτάσεις της Κομισιόν για τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική που θα ισχύσει μετά το 2013 ενισχύουν το ρόλο του συστήματος παροχής συμβουλών, γεγονός που θα απαιτήσει μεταξύ άλλων και ενδεχόμενη αναδιάρθρωση του υφιστάμενου τρόπου λειτουργίας του εκ μέρους των κρατών μελών.

 

 

Αυτό αναφέρει η Κομισιόν, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ Σπύρου Δανέλλη με την οποία το μέλος της Επιτροπής Γεωργίας ανέδειξε και υπογράμμισε την κρισιμότητα που έχει η διασφάλιση συμβουλευτικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας για τη μεταφορά της γνώσης και την αλλαγή κατεστημένων αντιλήψεων στον τομέα της γεωργίας, ώστε να αντιμετωπισθούν οι σημερινές προκλήσεις.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Ε.Επ.), το σύστημα παροχής συμβουλών θα πρέπει να εξασφαλίζει -κατ’ ελάχιστο- συμβουλές σε σχέση με τις απαιτήσεις των κανονισμών για τη διαχείριση των γεωργικών δραστηριοτήτων ή τις καλές γεωργικές και περιβαλλοντικές συνθήκες που συνιστούν τη βάση της πολλαπλής συμμόρφωσης.

Εκτός από τον κατάλογο των θεμάτων που θα αποτελούν το ελάχιστο  στην παροχή συμβουλών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα καθορίζει τις απαιτήσεις για τα ελάχιστα προσόντα και την ελάχιστη κατάρτιση που θα πρέπει να έχουν οι σύμβουλοι.  Η ευθύνη για την εφαρμογή των ελάχιστων όρων θα ανήκει στο κάθε κράτος μέλος, με δυνατότητα παρέμβασης από την Ε.Επ., εφόσον αυτοί δεν τηρούνται, δεδομένου ότι το σύστημα παροχής συμβουλών θα μπορεί να λάβει χρηματοδότηση από την ΚΑΠ

Πηγή: Agronews

Νέοι Γεωργοί : Πληρωμή της 2ης και 3ης δόσης .

Στην Επίσημη Εφημερίδα της Κυβέρνησης δημοσιεύθηκε η Υπουργική Απόφαση σύμφωνα με την οποία καθορίζονται οι διαδικασίες αλλά και ο τρόπος χορήγησης της 2ης και 3ης δόσης της οικονομικής ενίσχυσης στο πλαίσιο του Μέτρου 112 «Εγκατάσταση νέων γεωργών» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007−2013. Πιο αναλυτικά, η απόφαση αναφέρει ότι για τη χορήγηση της 2ης δόσης στο πλαίσιο του Μέτρου ο δικαιούχος υποβάλλει, εντός καταληκτικής προθεσμίας «τριών ετών από την ημερομηνία ισχύος της ατομικής απόφασης έγκρισης πράξης, φάκελο στην οικεία Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής του τόπου μόνιμης κατοικίας του».

Ενώ για τη χορήγηση της 3ης δόσης ο δικαιούχος υποβάλλει τα ανάλογα έγγραφα «εντός καταληκτικής προθεσμίας πέντε ετών από την ημερομηνία ισχύος της ατομικής απόφασης έγκρισης πράξης.

Για την ταυτόχρονη χορήγηση της 2ης και της 3ης δόσης στα πλαίσια του Μέτρου 112 «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών», ο δικαιούχος υποβάλλει, εντός καταληκτικής προθεσμίας τριών (3) ετών από την ημερομηνία ισχύος της ατομικής απόφασης έγκρισης πράξης, φάκελο 2ης και 3ης δόσης σε δύο (2) αντίγραφα στην οικεία Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής του τόπου μόνιμης κατοικίας του, με τα ακόλουθα:

1. Αίτηση πληρωμής 2ης και 3ης δόσης – ολοκλήρωσης πράξης σύμφωνα με το συνημμένο υπόδειγμα (Παράρτημα I). Το εν λόγω υπόδειγμα δύναται να τροποποιηθεί με σχετική εγκύκλιο του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.

2. Δελτίο Επίτευξης των Δεσμευτικών Στόχων του Επιχειρηματικού Σχεδίου (Παράρτημα ΙΙ).

3. Ειδική Μελέτη κατάδειξης επίτευξης των συμβατικών υποχρεώσεων της πενταετίας που αφορούν στο μέγεθος απαιτήσεων σε εργασία και στο εισόδημα της γεωργικής εκμετάλλευσης του δικαιούχου, σύμφωνα με το συνημμένο υπόδειγμα (Παράρτημα VΙ).

Η Ειδική Μελέτη αφορά στη γεωργική εκμετάλλευση του έτους υποβολής της αίτησης πληρωμής ή του προηγούμενου έτους και συντάσσεται από γεωτεχνικό ή τεχνολόγο γεωπονίας με χρήση των δεικτών εισοδήματος − ΜΑΕ ανά στρέμμα ή κεφαλή ζώου σε επίπεδο χώρας όπως αυτοί αναφέρονται στο Κεφάλαιο 5 του Φακέλου Υποψηφιότητας και Οδηγού Συμπλήρωσης – Αξιολόγησης του Φακέλου Υποψηφιότητας του Μέτρου 112 «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών».

Δείτε εδώ αναλυτικά την απόφαση όπως δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με όλες τις λεπτομέρειες

Δήμος Τρικκάιων:Αγροτικό Λύκειο τώρα !

Μοιάζει να εξελίσσεται σε προσωπικό στοίχημα για τον ίδιο τον δήμαρχο Τρικκαίων κ. Χρήστο Λάππα η ίδρυση και λειτουργία Γεωργικής Σχολής στα Τρίκαλα η οποία θα μπορούσε να πάρει τη μορφή ενός «Αγροτικού Λυκείου» ώστε να προετοιμάζεται κατάλληλα η νέα γενιά καλλιεργητών!

Το θέμα έθεσε εκ νέου στην υπουργό Παιδείας κα Άννα Διαμαντοπούλου ο δήμαρχος στη συνάντηση που είχαν προ ημερών στην Αθήνα. «Στις αρχές του έτους» λέει ο δήμαρχος «θα εξετάσουμε το όλο ζήτημα σε τεχνοκρατικό επίπεδο πια για να καταλήξουμε στις λεπτομέρειες και στον τρόπο εφαρμογής του σχεδίου».

Το πιθανότερο σενάριο σήμερα είναι να ιδρυθεί στο πλαίσιο του επαγγελματικού Λυκείου, ένα Αγροτικό Λύκειο όπου θα υπάρχει ένας επιπλέον χρόνος φοίτησης και οι απόφοιτοι θα έχουν πλήρη κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.

Η Δημοτική Αρχή θεωρεί πως μέσα από αυτή τη διαδικασία θα προκύψει μια νέα γενιά, καταρτισμένων, αγροτών σε μια εποχή που θεωρείται επιβεβλημένη λόγω και της κρίσης η στροφή στον πρωτογενή τομέα παραγωγής.

Θεσμικό πλαίσιο για τον αγροτουρισμό

Υπο διαβούλευση το  θεσμικό πλαίσιο για τον αγροτουρισμό :

Αγροτουρισμός είναι ειδική μορφή Τουρισμού Υπαίθρου  η οποία συνίσταται στο σύνολο των δραστηριοτήτων, που συνδέονται με την αγροτική παραγωγή και το πολιτιστικό περιβάλλον των αγροτικών περιοχών, τις αγροτικές ασχολίες, τα τοπικά προϊόντα, την παραδοσιακή κουζίνα και τοπική γαστρονομία, καθώς και την παροχή υπηρεσιών φιλοξενίας και εστίασης σε χώρους ενοποιημένους ή μη με αγροτικές εγκαταστάσεις.

Επιχείρηση τουρισμού υπαίθρου είναι η επιχείρηση, που ανήκει σε μία τουλάχιστον από τις μορφές ή στους κλάδους του άρθρου 4 του παρόντος.

 Αγροδιατροφικές συμπράξεις είναι αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρίες, οι οποίες ιδρύονται σε επίπεδο περιφερειακής αυτοδιοίκησης, με σκοπό την προώθηση του καλαθιού αγροτικών προϊόντων της περιφέρειας αυτής.
 Καλάθι αγροτικών προϊόντων μιας Περιφέρειας είναι το σύνολο των επιλεγμένων διατροφικών προϊόντων του πρωτογενούς τομέα, συμπεριλαμβανομένων και των προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιεργειών, που η παραγωγή, η εκφόρτωση, η επεξεργασία και η συσκευασία τους πραγματοποιούνται στα γεωγραφικά όρια της αντίστοιχης Περιφέρειας.
Η αρμοδιότητα για την θεσμοθέτηση της διαδικασίας καθορισμού του περιεχομένου καθώς και λήψης αποφάσεων καθορισμού του περιεχομένου του καλαθιού αγροτικών προϊόντων μιας Περιφέρειας ανήκει στο οικείο Περιφερειακό της Συμβούλιο.

 Ειδικό Σήμα Τουρισμού Υπαίθρου είναι σήμα με ειδικό λογότυπο του ΕΟΤ με το οποίο πιστοποιείται ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση πληροί τις ειδικές προϋποθέσεις του παρόντος νόμου και προσφέρει ικανοποιητικό επίπεδο υπηρεσιών

Άρθρο 04: Μορφές επιχειρήσεων Τουρισμού Υπαίθρου

1. Ως επιχειρήσεις Τουρισμού Υπαίθρου, κατά την έννοια του παρόντος νόμου, χαρακτηρίζονται οι ακόλουθες μορφές και κλάδοι επιχειρήσεων:
α) Τουριστικά καταλύματα όλων των μορφών του άρθρου 2, παράγρ. 1 και 2 του ν.2160/93 «Ρυθμίσεις για τον Τουρισμό και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ118.Α.1993), όπως ισχύει, μέγιστης δυναμικότητας σαράντα (40) κλινών. Σε περίπτωση που οι επιχειρήσεις αυτές προσφέρουν, πέραν της διαμονής και σίτιση, είτε πρωινό είτε γεύμα, χρησιμοποιούν και προσφέρουν προς κατανάλωση υποχρεωτικώς προϊόντα που ανήκουν στο καλάθι αγροτικών προϊόντων της παραγράφου 8 του άρθρου 2 του παρόντος νόμου ή που παράγονται στο οικείο αγροτικό νοικοκυριό τουλάχιστον κατά 40%, σε περίπτωση επιχειρήσεων που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 6 του παρόντος νόμου.
β) Εστιατόρια, ταβέρνες και παραδοσιακά καφενεία τα οποία προσφέρουν προϊόντα της ελληνικής ή τοπικής παραδοσιακής κουζίνας ή αναψυκτικά και ποτά. Τα προσφερόμενα εδέσματα με χρήση παραδοσιακών συνταγών χρησιμοποιούν ως πρώτα υλικά, προϊόντα που ανήκουν στο καλάθι αγροτικών προϊόντων της παραγράφου 8 του άρθρου 2 του παρόντος νόμου ή παράγονται στο οικείο αγροτικό νοικοκυριό τουλάχιστον κατά 40%, σε περίπτωση επιχειρήσεων που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 6 του παρόντος νόμου.
γ) Εργαστήρια παραγωγής, έκθεσης και πώλησης παραδοσιακών τοπικών προϊόντων, ήτοι χώροι παραγωγής, έκθεσης και πώλησης τοπικών αγροτικών προϊόντων, τοπικών εδεσμάτων και προϊόντων λαϊκής τέχνης της περιοχής τους.
δ) Επισκέψιμες παραγωγικές μονάδες, όπως οινοποιεία, ελαιοτριβεία, τυροκομεία κ.λ.π.
ε) Επιχειρήσεις Αγροτουρισμού, Αλιευτικού Τουρισμού και Οινοτουρισμού, όπως αυτές ορίζονται στα αντίστοιχα ειδικά κεφάλαια του παρόντος νόμου.
στ) Κάθε άλλη επιχείρηση παροχής υπηρεσιών σε σχέση με τις δραστηριότητες του άρθρου 2 του παρόντος νόμου.
2. Επιχείρηση Τουρισμού Υπαίθρου, προκειμένου να προσφέρει, παραλλήλως με τις κύριες υπηρεσίες και προϊόντα της, και υπηρεσίες διαμονής, διαθέτει επί πλέον τουριστικό κατάλυμα μιας εκ των προβλεπομένων από το άρθρ. 2 παράγρ.1 και 2 του ν.2160/93, όπως ισχύει, μορφών και για το οποίο έχει χορηγηθεί το σχετικό Ειδικό Σήμα Λειτουργίας του ΕΟΤ. Ο ποσοτικός περιορισμός κατά κλίνες της περίπτωσης α της προηγούμενης παραγράφου ισχύει και στην περίπτωση αυτή.
3. Στο μητρώο τουριστικών επιχειρήσεων, που τηρείται από τον ΕΟΤ σύμφωνα με το άρθρο 3 παράγραφος 3 του ν.2160/1993, όπως ισχύει, καταχωρούνται και οι επιχειρήσεις Τουρισμού Υπαίθρου του παρόντος νόμου.

Άρθρο 38: Δικαιολογητικά αδειοδότησης

Δικαιολογητικά αδειοδότησης
1. Για τη χορήγηση της προέγκρισης του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας τουριστικού καταλύματος κατά την έννοια της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν. 2160/1993 (Φ.Ε.Κ. Α’ 118), ο αιτών υποβάλλει στην αρμόδια Υπηρεσία του Ε.Ο.Τ. τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

α. Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1599/1986 (Φ.Ε.Κ. Α’ 75), στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία του αιτούντος φυσικού ή νομικού προσώπου, ο αριθμός φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.) και η Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) στην οποία ανήκει. Για το νομικό πρόσωπο η αίτηση υποβάλλεται από τον κατά περίπτωση νόμιμο εκπρόσωπό του και συνοδεύεται από τα έγγραφα που αποδεικνύουν τη νόμιμη σύσταση και λειτουργία του. Στην ίδια αίτηση για τα κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα υποδεικνύεται ο υπεύθυνος διευθυντής του καταλύματος και για τα μη κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα δηλώνεται η έννομη σχέση του αιτούντος (εμπράγματη ή ενοχική) με το ακίνητο.

β. αντίγραφο ποινικού μητρώου γενικής χρήσης, από το οποίο να προκύπτει ότι ο αιτών δεν έχει καταδικαστεί αμετάκλητα για κακούργημα ή για κάποιο από τα πλημμελήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης, απάτης, εκβίασης, πλαστογραφίας, παραχάραξης, βαριάς σωματικής βλάβης, παράβασης των διατάξεων περί ναρκωτικών ή των διατάξεων που αναφέρονται στα ήθη. Το ανωτέρω δικαιολογητικό αναζητείται υπηρεσιακά εφόσον εκδίδεται από ημεδαπή αρχή. Φυσικά πρόσωπα που έχουν την ιθαγένεια άλλου κράτους-μέλους της Ε.Ε. υποβάλλουν ισοδύναμο έγγραφο που έχει εκδοθεί από αρμόδια δικαστική ή διοικητική αρχή του κράτους-μέλους με το οποίο βεβαιώνεται η μη καταδίκη για τα ανωτέρω αδικήματα. Αν στη χώρα καταγωγής ή προέλευσης δεν προβλέπεται η έκδοση εγγράφου ισοδύναμου προς το απόσπασμα ποινικού μητρώου, τούτο είναι δυνατόν να αντικατασταθεί από ένορκη βεβαίωση ή, για τα κράτη όπου δεν υφίσταται τέτοια, από υπεύθυνη δήλωση, η οποία υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο ενώπιον της αρμόδιας δικαστικής ή διοικητικής αρχής ή κατά περίπτωση ενώπιον συμβολαιογράφου της χώρας καταγωγής ή προέλευσης, οι οποίοι χορηγούν βεβαίωση περί παροχής της ένορκης βεβαίωσης ή της υπεύθυνης δήλωσης. Το αντίγραφο του ποινικού μητρώου γενικής χρήσης, καθώς και τα ανωτέρω έγγραφα δεν είναι δυνατό να υποβληθούν μετά την πάροδο τριών μηνών από την ημερομηνία έκδοσής τους.
γ. Άδεια δόμησης, η οποία εκδίδεται από την υπηρεσία δόμησης του οικείου Ο.Τ.Α. ή άλλη αρμόδια αρχή. Για χώρους που έχουν διατηρηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5 και 6 του ν. 3843/2010 (ΦΕΚ Α’ 62) προσκομίζεται αντίγραφο της αίτησης όπου βεβαιώνεται η περαίωση της διαδικασίας διατήρησης του χώρου σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 6 του ν. 3843/2010. Για κατασκευές ή χρήσεις που έχουν υπαχθεί στις ρυθμίσεις του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 (ΦΕΚ Α’ 209) προσκομίζεται η βεβαίωση της καταχώρησης που προβλέπεται στην παράγραφο 5 του άρθρου 24 του ν. 4014/2011. Για ακίνητα, στα οποία έχουν εκτελεσθεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που υπάγονται στις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του ν. 4014/2011,προσκομίζεται υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη και βεβαίωση μηχανικού, με τις οποίες δηλώνεται και βεβαιώνεται αντίστοιχα ότι οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν γίνει ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις στο ακίνητο εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του ν. 4014./2011.
δ. Πιστοποιητικό πυρασφάλειας για το σύνολο της εγκατάστασης, το οποίο εκδίδεται από την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία. Στο πιστοποιητικό μνημονεύονται όλες οι εγκαταστάσεις και λειτουργίες του τουριστικού καταλύματος, συμπεριλαμβανομένων και α) των τμημάτων που έχουν διατηρηθεί κατά τις διατάξεις των άρθρων 5 και 6 του ν. 3843/2010, και του άρθρου 24 του ν. 4014./2011 και β) των τμημάτων που έχουν τακτοποιηθεί λειτουργικά σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 2160/1993 , των παραγράφων 5 και 6 του άρθρου 21 του ν. 2741/1999 (ΦΕΚ Α’ 199), της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του ν. 2919/2001(ΦΕΚ Α’ 128), της παραγράφου 2 του άρθρου 41 του ν. 3105/2003 (ΦΕΚ Α’ 29) και των άρθρων 1 και 2 του ν. 3766/ 2009 (ΦΕΚ Α’ 102).

ε. Βεβαίωση καλής λειτουργίας του αποχετευτικού συστήματος του καταλύματος ή βεβαίωση σύνδεσης με το αποχετευτικό δίκτυο του δήμου, οι οποίες εκδίδονται από τον οικείο Ο.Τ.Α. Η βεβαίωση καλής λειτουργίας του αποχετευτικού συστήματος μπορεί να αντικαθίσταται με βεβαίωση διπλωματούχου μηχανολόγου μηχανικού ή ηλεκτρολόγου μηχανικού ή χημικού μηχανικού ή μηχανικού αντίστοιχης ειδικότητας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.) με τεκμηρίωση τεχνικών στοιχείων ως προς την επάρκεια των εγκαταστάσεων διάθεσης υγρών αποβλήτων σύμφωνα με την ισχύουσα υγειονομική νομοθεσία και με υπεύθυνη δήλωση του ίδιου μηχανικού και του ιδιοκτήτη του τουριστικού καταλύματος ή του νομίμου εκπροσώπου, αν πρόκειται για νομικό πρόσωπο, ότι πληρούνται οι προδιαγραφές της ισχύουσας νομοθεσίας. Για την περίπτωση αυτή ενημερώνεται το Ηλεκτρονικό Μητρώο του Έργου (Η.Μ.Ε.) και η Ταυτότητα Κτιρίου μετά την έναρξη ισχύος των σχετικών διατάξεων. Η βεβαίωση σύνδεσης με το αποχετευτικό δίκτυο του δήμου μπορεί να αντικαθίσταται από λογαριασμό καταβολής τελών αποχέτευσης.

στ. Υπεύθυνη δήλωση, με την οποία ορίζεται, είτε ο ιδιοκτήτης, σε περίπτωση φυσικού προσώπου, είτε ο νόμιμος εκπρόσωπος ή ένα εκ των μελών της διοίκησης της επιχείρησης, σε περίπτωση νομικού προσώπου, ως υπεύθυνος για την τήρηση των απαιτήσεων των εκάστοτε ισχυουσών υγειονομικών διατάξεων για το σύνολο των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, που λειτουργούν εντός του κύριου τουριστικού καταλύματος.

ζ. Παράβολο υπέρ Ε.Ο.Τ., όπου απαιτείται.

2. Για τα κύρια τουριστικά καταλύματα, υποβάλλονται επιπλέον τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
α. Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.) από την αρμόδια υπηρεσία, όπου απαιτείται.
β. Βεβαίωση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε.) περί ενημερότητας των προς αυτό υποχρεώσεων με αναφορά στη νομική μορφή της επιχείρησης. Η βεβαίωση αυτή αναζητείται υπηρεσιακά.
γ. Υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 του αιτούντος για τον ορισμό διευθυντή, όπου απαιτείται, και υπεύθυνη δήλωση του υποδεικνυόμενου ως διευθυντή ότι αποδέχεται τη θέση του διευθυντή και πληροί όλες τις κατά νόμο προβλεπόμενες προϋποθέσεις για να εκτελεί χρέη διευθυντή σε τουριστικό κατάλυμα της συγκεκριμένης κατηγορίας

Άρθρο 39: Προέγκριση και Ειδικό Σήμα Λειτουργίας

1. Για τη χορήγηση της προέγκρισης του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας (Ε.Σ.Λ.) τουριστικού καταλύματος, ο αιτών υποβάλλει στην αρμόδια υπηρεσία του Ε.Ο.Τ. τα δικαιολογητικά του άρθρου 38.
2. Για τη χορήγηση της προέγκρισης η αρμόδια υπηρεσία διαπιστώνει την πληρότητα των δικαιολογητικών του άρθρου 38. Παρατηρήσεις για ελλείψεις ή λάθη που διαπιστώνονται κατά τον έλεγχο διατυπώνονται αιτιολογημένα επί του φύλλου ελέγχου εντός δέκα (10) ημερών και καλείται εγγράφως ο αιτών προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες συμπληρώσεις ή διορθώσεις εντός τριάντα (30) ημερών από τη σχετική ειδοποίηση.
3. Μετά τη διαπίστωση της πληρότητας των δικαιολογητικών η προέγκριση χορηγείται από την αρμόδια υπηρεσία εντός δέκα (10) ημερών από την ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών. Σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της ανωτέρω προθεσμίας τεκμαίρεται ότι η προέγκριση έχει εκδοθεί σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 14 του ν. 3844/2010 (ΦΕΚ Α’ 63) και ο αιτών μπορεί να ζητήσει σχετική βεβαίωση από την αρμόδια για τη χορήγηση της προέγκρισης αρχή. Η διάρκεια της προέγκρισης παύει αυτοδικαίως με την έκδοση του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας.
4. Η προέγκριση του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας τουριστικού καταλύματος επέχει θέση προέγκρισης για την ίδρυση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος εντός του ίδιου τουριστικού καταλύματος. Για τη χορήγησή της ο αιτών υποβάλει στην αρμόδια υπηρεσία τα δικαιολογητικά που προβλέπονται από την οικεία νομοθεσία κατά τη διαδικασία των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου αυτού. Η προέγκριση του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας επέχει επίσης θέση προέγκρισης για την άδεια λειτουργίας κολυμβητικής δεξαμενής εντός του ίδιου τουριστικού καταλύματος. Για τη χορήγησή της ο αιτών υποβάλει τα δικαιολογητικά του άρθρου 41. Από τη χορήγηση της προέγκρισης και μέχρι την τυχόν ανάκλησή της σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 40 επιτρέπεται η λειτουργία της επιχείρησης.
5. Με τη χορήγηση της προέγκρισης ο φάκελος διαβιβάζεται εντός πέντε (5) ημερών το αργότερο στην αρμόδια υγειονομική υπηρεσία για τον υγειονομικό έλεγχο καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και των κολυμβητικών δεξαμενών που λειτουργούν εντός τουριστικών καταλυμάτων.
6. Η αρμόδια υπηρεσία του Ε.Ο.Τ. και η αρμόδια υγειονομική υπηρεσία οφείλουν εντός πενήντα (50) ημερών από τη χορήγηση της προέγκρισης να έχουν προβεί σε έλεγχο ορθότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών και επιτόπιο έλεγχο στο τουριστικό κατάλυμα. Με απόφαση του Διευθυντή της κατά τόπο αρμόδιας Υπηρεσίας του Ε.Ο.Τ. συστήνεται μικτό κλιμάκιο ελέγχου αποτελούμενο από δύο υπαλλήλους του Ε.Ο.Τ. και έναν υπάλληλο των αρμόδιων υγειονομικών υπηρεσιών για τον επιτόπιο έλεγχο του τουριστικού καταλύματος. Εντός της ίδιας προθεσμίας της παραγράφου 5 ο Ε.Ο.Τ. ζητά από τις αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες να ορίσουν έναν υπάλληλο ως μέλος του μικτού κλιμακίου ελέγχου. Οι αρμόδιες υγειονομικές υπηρεσίες οφείλουν εντός πέντε (5) ημερών από τη λήψη της σχετικής ειδοποίησης του Ε.Ο.Τ. να ορίσουν έναν υπάλληλο ως μέλος του μικτού κλιμακίου ελέγχου. Το μικτό κλιμάκιο ελέγχου οφείλει να ορίσει ημερομηνία για τη διεξαγωγή του επιτόπιου ελέγχου στο τουριστικό κατάλυμα και να τη γνωστοποιήσει στον αιτούντα.
7. Κατά τη διεξαγωγή του επιτόπιου ελέγχου συντάσσεται έκθεση ελέγχου, που υπογράφεται από τα μέλη του κλιμακίου, επί της οποίας αναγράφονται τα πορίσματα του ελέγχου, καθώς και τυχόν παρατηρήσεις ή διαπιστούμενες παραβάσεις.
8. Το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας εκδίδεται από την αρμόδια υπηρεσία του Ε.Ο.Τ. μέσα σε δέκα (10) ημέρες από την ολοκλήρωση της διαδικασίας των παραγράφων 5 και 6 με την επιστροφή του φακέλου από την αρμόδια υγειονομική υπηρεσία στην αρμόδια υπηρεσία του Ε.Ο.Τ. και εφόσον πληρούνται όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των δέκα (10) ημερών τεκμαίρεται ότι το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας έχει εκδοθεί σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 14 του ν. 3844/2010 και ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ζητήσει σχετική βεβαίωση από την αρμόδια για τη χορήγησή του αρχή, η οποία οφείλει να τη χορηγήσει.
9. Το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας είναι αόριστης διάρκειας. Τα δικαιολογητικά, των οποίων η ισχύς λήγει αντικαθίστανται υποχρεωτικά προ της λήξης τους, άλλως το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας ανακαλείται με απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας υπηρεσίας του E.O.T.. Οποιαδήποτε αλλαγή στο φυσικό ή νομικό πρόσωπο που εκμεταλλεύεται το τουριστικό κατάλυμα συνεπάγεται έκδοση νέου Ειδικού Σήματος Λειτουργίας με μόνη την υποβολή των πιο πάνω δικαιολογητικών α και β της παραγράφου 1 και β της παραγράφου 2 του άρθρου 38.
10. Το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας τουριστικού καταλύματος με τα παραρτήματά του επέχει θέση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος του άρθρου 80 του ν.3463/2006 και άδειας λειτουργίας κολυμβητικής δεξαμενής που υπάρχουν εντός του ίδιου τουριστικού καταλύματος, με σχετική μνεία επί του χορηγούμενου σήματος. Η χορήγηση γίνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικές και λοιπές διατάξεις, που διέπουν τις αντίστοιχες άδειες, όπως τροποποιούνται με τις διατάξεις του νόμου αυτού. Ειδικότερα στην περίπτωση των κολυμβητικών δεξαμενών η εν λόγω χορήγηση γίνεται με την προϋπόθεση ότι πληρούνται όλοι οι κατασκευαστικοί όροι που προβλέπονται στην Γ1/443/73 Υγειονομική Διάταξη (Υ.Δ.), όπως ισχύει.

11. Το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας με τα παραρτήματά του για κάθε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος ή κολυμβητική δεξαμενή εντός τουριστικού καταλύματος αναρτάται υποχρεωτικά σε εμφανές σημείο της επιχείρησης. Τα παραρτήματα του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας, που αφορούν σε κάθε επιμέρους κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος ή κολυμβητική δεξαμενή, αναρτώνται υποχρεωτικά σε εμφανές σημείο του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος ή της κολυμβητικής δεξαμενής. Το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας και τα παραρτήματά του αναρτώνται στο διαδίκτυο σύμφωνα με όσα ορίζονται στις διατάξεις του ν. 3861/2010 (ΦΕΚ Α’ 112).
12. Η επιχείρηση, με πράξη της κοινοποιούμενη στις αρμόδιες υγειονομικές και αστυνομικές Αρχές και στον Ε.Ο.Τ. οφείλει να ορίσει είτε τον ιδιοκτήτη σε περίπτωση φυσικού προσώπου, είτε το νόμιμο εκπρόσωπο ή ένα εκ των μελών της διοίκησης ως υπεύθυνο για την τήρηση των απαιτήσεων των εκάστοτε ισχυουσών υγειονομικών διατάξεων για το σύνολο των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που λειτουργούν εντός του τουριστικού καταλύματος, με σχετική μνεία επί του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας και των παραρτημάτων αυτού. Η διάταξη αυτή δεν ισχύει για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που έχουν εκμισθωθεί σε τρίτους.
13. Με απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Ε.Ο.Τ. καθορίζεται υπόδειγμα για τη μορφή και το περιεχόμενο της προέγκρισης του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας, του φύλλου ελέγχου του υποβαλλομένου κάθε φορά φακέλου, της έκθεσης ελέγχου του μικτού κλιμακίου ελέγχου του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας και των παραρτημάτων αυτού. Με όμοια απόφαση κωδικοποιούνται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την αδειοδότηση καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και κολυμβητικών δεξαμενών εντός των εγκαταστάσεων τουριστικού καταλύματος σύμφωνα με τις οικείες υγειονομικές και λοιπές διατάξεις. Ειδικότερα στην περίπτωση των κολυμβητικών δεξαμενών τα απαιτούμενα δικαιολογητικά θα εξασφαλίζουν ότι πληρούνται όλοι οι κατασκευαστικοί όροι που προβλέπονται στην Γ1/443/73 Υ.Δ. και τις σχετικές τροποποιήσεις της.
14. Για κάθε τουριστικό κατάλυμα τηρείται στην αρμόδια υπηρεσία του Ε.Ο.Τ. ενιαίος φάκελος στον οποίο κατατίθενται και τηρούνται όλα τα κατά νόμο απαραίτητα δικαιολογητικά για τη χορήγηση της προέγκρισης του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας και του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας. Στον ίδιο φάκελο κατατίθενται και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την αδειοδότηση των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και των κολυμβητικών δεξαμενών εντός των εγκαταστάσεων του τουριστικού καταλύματος. Δικαιολογητικά που είναι ήδη κατατεθειμένα στον φάκελο δεν αναζητούνται.

Παπακωνσταντίνου Δημητρης
Γεωπόνος Μελετητής-Σύμβουλος Αγροτουρισμού
(6977 239 066)

 

Σε εταιρεία μελετητών η αξιολόγηση 5.000 Σχεδίων Βελτίωσης .

Στην προκήρυξη διαγωνισμού για να προσλάβει εταιρεία μελετητών, που θα αναλάβει την αξιολόγηση περίπου 5.000 αιτήσεων – από τις 7.700 – προχωρά το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Η πολιτική ηγεσία είδε ότι τα χρονοδιαγράμματα δεν «βγαίνουν» ούτε μέχρι το τέλος του 2012, οπότε αποφάσισε να διαθέσει 123.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) για την αξιολόγηση. Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες μπορούν να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής στον διαγωνισμό για την «Ανάδειξη συμβούλου αξιολόγησης των αιτήσεων ενίσχυσης που υπεβλήθησαν στο πλαίσιο της προκήρυξης του Μέτρου 121 του Π.Α.Α. 2007-2013 με τίτλο Εκσυγχρονισμός Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων του Π.Α.Α.» μέχρι τις 9 Ιανουαρίου 2012 στις 3 μ.μ.

 

Το έργο θα διαρκέσει για ένα χρόνο από την υπογραφή της σύμβασης και δικαίωμα συμμετοχής έχουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή Ενώσεις αυτών. Οι προσφορές θα υποβληθούν σε κλειστούς φακέλους στη γραμματεία της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2007-2013», (Λεωφόρος Αθηνών 58, Αθήνα ΤΚ 10441, 3ος όροφος). Οι φάκελοι των προσφορών θα είναι σφραγισμένοι με την σφραγίδα του υποψήφιου αναδόχου.

Ολόκληρη η προκήρυξη

Προκήρυξη για αξιολόγηση Σχεδίων Βελτίωσης

Νέα παράταση για εξαίρεση απο την κατεδάφιση σε κτηνοτροφικές μονάδες

Εξάμηνη παράταση δίνεται για την ένταξη των κτηνοπτηνοτροφικών μονάδων στη διαδικασία εξαίρεσης από την κατεδάφιση αυθαιρέτων κτισμάτων ή κτιριακών εγκαταστάσεών τους με απόφαση που υπέγραψε ο αρμόδιος υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αστέριος Ροντούλης.

Η εξαίρεση αφορά αυθαίρετα κτίσματα ή κτιριακές εγκαταστάσεις κτηνοπτηνοτροφικών μονάδων που έχουν ανεγερθεί μέχρι την 20/03/2003, σε εφαρμογή του άρθρου 4 του Ν.3399/05. Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων ένταξης λήγει την 31/12/2011 και με την εν λόγω παράταση θα λήγει μέχρι την 30/06/2012.

«Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως δήλωσε ο υφυπουργός, ήδη επεξεργάζεται σχέδιο νόμου, το οποίο εντός του προσεχούς διαστήματος θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή των Ελλήνων και αφορά στην απλοποίηση της διαδικασίας έκδοσης άδειας εγκατάστασης των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, στο οποίο περιλαμβάνεται μεταβατική διάταξη που προβλέπει τη ρύθμιση θεμάτων αυθαιρέτων κτιρίων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων. Προκειμένου όμως να αντιμετωπιστούν οι περιπτώσεις φορέων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων που επιθυμούν να ενταχθούν άμεσα στη διαδικασία εξαίρεσης από κατεδάφιση, μέχρι την ψήφιση του ανωτέρω σχεδίου νόμου προωθούμε την ΚΥΑ για την παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων μέχρι την 30/06/2012».

Αναμένεται σύντομα η υπογραφή της συγκεκριμένης Κ.Υ.Α. και από τον συναρμόδιο Αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Νικόλαο Σηφουνάκη, ώστε οι φορείς κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων που επιθυμούν την άμεση ένταξη να μην αντιμετωπίσουν πρόβλημα.

Το ΦΕΚ της παράτασης για γεωτρήσεις

Εκδόθηκε  επιτέλους  χτές το ΦΕΚ της παράτασης των αδειων χρήσης νερου που έπρεπε να έιχε εκδοθεί πριν τις 16-12-2011 .

Το ΦΕΚ 2834/Β/15-12-2011  ειναι διαθέσιμο  απο το www.et.gr       ΚΥΑ 160143/8-12-2011