ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΦΑΚΕΛΟΥ για φωτοβολταικά αγροτών

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ  ΓΙΑ  ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ  ΜΕΧΡΙ 100KW .

1. ΒΕΒΑΙΩΣΗ  για  επαγγελματία αγρότη ———————–από   ΟΠΕΚΕΠΕ

θα χρειαστεί να μας στείλετε   για  ηλεκτρονική  έκδοση  της ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ για λογαριασμό σας , τα πιο κάτω :

q       Το  ΟΣΔΕ  που υποβάλατε  να δείχνει  ΚΥΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΓΕΩΡΓΟΣ  .Μας στέλνετε ένα φ/α που να φαίνεται το ΑΦΜ καθαρά

q       Μας στέλνετε φ/α του  ΒΙΒΛΙΆΡΙΟΥ  ΟΓΑ ενημερωμένο.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.Αν δεν υποβάλατε ΟΣΔΕ  θα κριθείτε  με τα πιο κάτω  έγγραφα  :

q       Αντίγραφο του ετήσιου εκκαθαριστικού σημειώματος φορολογίας εισοδήματος

q       Αντίγραφο της πρώτης σελίδας του βιβλιαρίου ασφάλισης

q       Απόφαση ένταξης στο Πρόγραμμα Νέων Γεωργών (για Νέους Γεωργούς )

2. Απόσπασμα Πινακίδας Γ.Υ.Σ. κλίμακας 1:5.000

με προσαρτημένο τοπογραφικό  διάγραμμα: όπου φαίνονται η θέση εγκατάστασης του σχετικού εξοπλισμού με γεωγραφικές συντεταγμένες στο Ελληνικό σύστημα αναφοράς ΕΓΣΑ87,

στο οποίο θα αποτυπώνονται και οι σταθμοί της ίδιας τεχνολογίας, για τους οποίους έχειεκδοθεί άδεια παραγωγής ή απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Ε.Π.Ο.) ήπροσφορά σύνδεσης σε ακτίνα 150μ. από τις γωνίες του γηπέδου εγκατάστασης του αιτούμενου σταθμού.
Σε 10 φ/α  τα  ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ   ως ανωτέρω ————– ΑΠΟ ΤΟΠΟΓΡΑΦΟ

3. Υπ. Δήλωση  Γεωπόνου με    27/Α ————–από  το Γραφείο μας

 

4.  Υπ. Δήλωση   Αιτούντα   —————————————Ο Αγρότης

5. Τεχνική περιγραφή της εγκατάστασης+ Διάγραμμα –Μηχ/γος (10 φ/α)

6. Τίτλος Ιδιοκτησίας  Αγροτεμαχίου (5 φ/α) ———Συμβολαιογράφος

à γίνεται δεκτό και συμβολαιογραφικό προσύμφωνο μεταβίβασης κυριότητας   
       στον αιτούντα

à σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, συναίνεση των συνιδιοκτητών για τη χρήση
του εδάφους  προκειμένου για την εγκατάσταση σταθμού ηλεκτροπαραγωγής  από Α.Π.Ε.
 7. ΑΙΤΗΣΗ  ΓΙΑ  Δ.Ε.Η ———————————–ΕΝΤΥΠΟ ΑΠΟ ΔΕΗ

8. Προσπέκτους  για Inverter και για  Φωτοβολταικά     

  1. ΑΙΤΗΣΗ στη Δ/νση Αγροτικής Ανάπτυξης  της Νομαρχίας  για τον χαρακτηρισμό του γηπέδου στο οποίο θα εγκατασταθεί ο σταθμός ότι δεν είναι ΓΗ ΥΨΗΛΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ
     (ότι δεν είναι ποτιστικό από  δίκτυο  ή δεν είναι σε αναδασμό ) 

Αν Είναι Γη Υψηλής Παραγωγικότητας   τότε  επικοινωνήστε μαζί μας (6977 239 066 Δημήτρης ) Θέλει  επιπλέον   ΑΙΤΗΣΗ για  χορήγηση άδειας για το επιτρεπτό της εγκατάστασης  σταθμού ηλεκτροπαραγωγής από Α.Π.Ε. σε αγροτική γη υψηλής  παραγωγικότητας,

  1. Αίτηση  για έκδοση Έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής Κλίμακας
    ———–ΣΤΗΝ  ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ
  2. 11.    Υπ. Δήλωση του Γεωπόνου με 27/Α Πτυχίο  
  3. 12.    Υπ. Δήλωση του ΑΓΡΟΤΗ που να δηλώνεται  

     

Στις  οποίες  θα δηλώνεται ότι, ο αιτούμενος σταθμός δεν χωροθετείται σε δάσος ή σε δασική έκταση, σε ρέμα, στον αιγιαλό ή την παραλία, σε καθορισμένο αρχαιολογικό χώρο ή σε περιοχή απολύτου  προστασίας της φύσης.
Αφού λάβουμε την ΕΓΚΡΙΣΗ  μετά υποβάλλουμε ΦΑΚΕΛΟ ΣΤΗΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ έχοντας λάβει Εγκρίσεις  από :

  1. ΑΙΤΗΣΗ  ΣΤΟ ΔΑΣΑΡΧΕΙΟ /ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ
  2. ΑΙΤΗΣΗ  ΣΤΟ ΥΠΕΚΑ /ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ
  3. ΑΙΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ/ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ
  4. ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ  ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ 
  5. ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΖΗΤΗΣΕΙ Η ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ 

 
Αναλαμβάνουμε πλήρη  σύνταξη του φακέλου σας   αλλά η υποβολή στη ΔΕΗ πρέπει να γίνει ιδιοχείρως από τον ΑΓΡΟΤΗ .

Παπακωνσταντίνου  Δημ. –Διαχείριση  Προγραμμάτων Αγροτικού τομέα .

Γεωπόνος Μελετητής  με Πτυχίο 27/Α –περιβαλλοντικά

(6977239066)

Διαβάστε την απόφαση εδώ  ΔΕΗ

Θεσμικό  πλαίσιο ΑΠΕ     ΥΠΕΚΑ

ΑΙΤΗΣΗ  ΓΙΑ ΔΕΗ

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ΑΠΟΔΕΛΤΩΣΗ  30-08-2010

Ανοίγει ο δρόμος για την κατάθεση των αιτήσεων για συμμετοχή στα φωτοβολταϊκά εκ μέρους των αγροτών και των συνεταιρισμών τους, μετά την αποστολή της εγκυκλίου του ΥΠΕΚΑ και της σχετικής ανακοίνωσης από τα κεντρικά της ΔΕΗ, προς τις περιφερειακές υπηρεσίες της.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, οι αιτήσεις των αγροτών θα εξεταστούν κατά προτεραιότητα, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας υποβολής τους.

Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας Ροδόπης

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 27-8-2010

Γιορτή Ντόπιων Προϊόντων-Γεύσεων

& Πολιτισμού στην Κομοτηνή

Η ομάδα πρωτοβουλίας για το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας Ροδόπης (ΤΣΠ) προγραμματίζει για 17 Σεπ 2010 Έκθεση – Γιορτή ντόπιων προϊόντων, γεύσεων και πολιτισμού στην Κομοτηνή.

Για το λόγω αυτό απευθύνει πρόσκληση σε όλους τους φορείς ή άτομα του Ν.Ροδόπης, όπως: αγρότες παραγωγούς ονομαστών τοπικών αγροτικών προϊόντων, μεταποιητές ή παραγωγούς τοπικών προϊόντων (τροφίμων ή τεχνημάτων), φορείς παροχής τοπικών υπηρεσιών (ξενώνες, ταβέρνες, καφενεία, ξεναγούς κλπ), πολιτιστικούς φορείς και συλλόγους , μουσεία, συνεταιρισμούς, δίκτυα, ομάδες, συλλογικές δομές κλπ που έχουν τα χαρακτηριστικά της τοπικής ταυτότητας της Ροδόπης, να έρθουν σε επαφή με την Ομάδα Πρωτοβουλίας προκειμένου να οργανώσουμε καλύτερα την όλη εκδήλωση .

Το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας έχει στόχο ένα συνολικό θετικό αποτέλεσμα, που μπορεί να προκύψει με την αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής, είτε αυτά είναι τοπικά ονομαστά προϊόντα ποιότητας είτε είναι παρεχόμενες υπηρεσίες, δεμένα όλα με την πολιτιστική ταυτότητα του τόπου.

Είναι θεσμός, που στηρίζεται στην αμοιβαία αναγνώριση και σεβασμό, στην σωστή συνεργασία, στην ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών και προ παντός στη θέληση για την επιτυχία.

Η πρόταση της Ομάδας πρωτοβουλίας για το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας Ροδόπης είναι στροφή στα ντόπια και ποιοτικά και ασφαλή και ονομαστά προϊόντα.

Δεν θέλουμε τα ντόπια παραδοσιακά προϊόντα – δεν πρέπει να το επιτρέψουμε , να μπουν στο χωνευτήρι της παγκοσμιοποίησης, που τα ισοπέδωσε όλα. Τα προϊόντα αυτά ανήκουν σε αυτούς που τα δημιούργησαν, στους δικούς μας ανθρώπους. Εμείς έχουμε τη μεγάλη ευθύνη της προστασίας τους, της ανάδειξής και της σωστής διαχείρισής τους .

Οι καταναλωτές είναι καιρός να στραφούν στην τοπική παραγωγή των ασφαλών και ποιοτικών τροφίμων ακόμη και σε απευθείας σύνδεση με τους παραγωγούς, για να έχουν καλύτερο έλεγχο στο τι τρώνε και πολύ καλύτερες τιμές.

Όποιος ενστερνίζεται αυτές τις απόψεις και θέλει να συμβάλλει, μπορεί να έρθει σε επαφή με την Ομάδα Πρωτοβουλίας Για το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας Ροδόπης στα: Τηλ 25310 22121, τηλ 25310 82019, Fax 25310 22121, email kdkom@otenet.gr

Για την ομάδα πρωτοβουλίας, Κώστας Μπούντας, 6974336775

Διατροφικές οδηγίες ενηλίκων

ΔΙΑΙΤΑ  ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

Ομάδα –Α                                                  

ΦΡΟΥΤΑ ΞΙΝΑ (ΥΔΑΤΆΝΘΡΑΚΕΣ)                            
Μήλα, αχλάδια ,ανανάς ,μανταρίνι ,λεμόνι , πορτοκάλι , ακτινίδιο ,γκρειπ φρούτ                

ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ                                                  

Πουλερικά , ψάρια , οστρακοειδή Γάλα , και προιόντα γάλακτος (λαιτ)                   

Αβγά (μέχρι 1 ανα εβδομάδα )                         

ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑΤΩΔΗ ΠΟΤΑ                        

Λευκό κρασί (μετρημένη χρήση)                  

Ομάδα –Β

ΦΡΟΥΤΑ ΓΛΥΚΑ (ΥΔΑΤΆΝΘΡΑΚΕΣ)

Καρπούζι ,πεπόνι , φράουλες , βερύκοκα, σταφύλι , σύκο ,μπανάνα, ροδάκινο

ΑΜΥΛΟ

Μακαρόνια ,ρύζι ,πατάτες , ψωμί , Δημητριακά , (χωρίς πρόσθετα γλυκαντικά ) Όσπρια , (φακές ,ρεβίθια ,φασόλια) Αρακάς , φασολάκια ,καλαμπόκι .

ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑΤΩΔΗ ΠΟΤΑ

Μπύρα ή 1 κρασάκι (μετρημένη χρήση)

ΟΥΔΕΤΕΡΕΣ ΤΡΟΦΕΣ 

(ΛΙΠΑΡΕΣ ΟΥΣΙΕΣ – ΙΝΩΔΕΙΣ ΥΛΕΣ)

Φρέσκο βούτυρο ,ελαιόλαδο ,σογιέλαιο , αμύγδαλα , φουντούκια (χωρίς αλάτι )
σουσάμι ,σουσαμέλαιο

Χόρτα –λαχανικά

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

Συνιστάται περίπατος  15-30 λεπτών

Επισημαίνονται τα εξής :  

  1. Τα γεύματα χωρίζονται  ανα  τετράωρο  και μπορώ να καταναλώνω σε κάθε 4-ωρο τροφές  μόνο από την ΟΜΑΔΑ –Α  ή από την ΟΜΑΔΑ –Β  σε  συνδυασμό με τις ΟΥΔΕΤΕΡΕΣ ΤΡΟΦΕΣ
  2. Δεν μπερδεύουμε ποτέ  τις Ομάδες .
  3. Μπορώ ν αλλάξω ομάδα μετα από ένα  4-ωρο
  4. Δεν τρώμε ενδιάμεσα .
  5. Δεν υπάρχουν όρια στις ποσότητες πρόσληψης από κάθε ομάδα
  6. Στη διάρκεια του 4-ωρου καταναλώνω άφθονο νερό ,σόδα , τόνικ ,καφέ και τσάϊ χωρίς  ζάχαρη  (απολύτως κανένα ποτό λαϊτ)

 

Δημήτρης Παπακωνσταντίνου –Επιστ. Τροφίμων  ΓΠΑ

Η ελληνική χλωρίδα στην σύγχρονη ποίηση

ΥΜΝΟΣ

Σε γνωρίζω από την κόψη του φωτός την τρομερή,

από το θαλασσινό ανέμισμα του δωρικού χιτώνα,

σε γνωρίζω από το γλυπτό του μοσχοφόρου,

κι από το γέρσιμο της Νίκης που πάει να λύσει το σανδάλι της,

σε γνωρίζω από τον φοίνικα της Δήλου κι από το όνομα της Ναυσικάς

από το ποτήρι που ο Εκτορας υψώνει για τη λευτεριά στη ραψωδία Η της   Ιλιάδας,

σε γνωρίζω από τα βιολετί μάτια και το μελί χαμόγελο,

σε γνωρίζω από τον βασιλικό στη γλάστρα του μεσημεριού,

από τη λέξη θάλασσα, από τη γεύση της ελιάς,

από τα σανδάλια του Μελισσινού στην οδό Πανδρόσου,

σε γνωρίζω από τον Μανώλη Γλέζο που σκαρφάλωσε στην Ακρόπολη

και κατέβασε τη σημαία με τη σβάστικα,

από τον Αμφίμαχο που πήγαινε στη μάχη χρυσοστόλιστος σαν κοπελίτσα,

από το ΟΧΙ που γέμισε δάφνες την Πίνδο,

από τον ξωμάχο που βρίσκει ένα μαρμάρινο κεφάλι και το βάζει στη

μασχάλη του σαν κολοκύθα,

σε γνωρίζω από τον καστανά και τον σφουγγαρά,

από τον Κλεόμβροτο που έπεσε από τα τείχη της Αμβρακίας, μόλις

διάβασε τον Φαίδωνα,

από την παρθένο που τραγούδησε σαν κουκουβάγια πάνω από τη στέγη,

από την οδό Λέπσιους 10 της Αλεξάνδρειας, όπου έζησε ο Καβάφης,

σε γνωρίζω από τη Γοργόνα που ρωτάει τον ναυτικό: Ζει ο Βασιλιάς  Αλέξανδρος;

από το φυτό εκείνο με τη μαύρη ρίζα και τα γαλακτόχροα άνθη που οι  θεοί αποκαλούνε μώλυ,

από τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο που έριξε κάτω το σκήπτρο και το στέμμα

και πέθανε σαν απλός στρατιώτης,

από το φως των Μυκηνών, από το μάτι του φυλαχτού,

από την ταβέρνα του Κώστα, όπου υπήρξα ευτυχής,

από τις Σουλιώτισσες που ρίχτηκαν η μια μετά την άλλη  στον γκρεμό,

από το Ζ που είναι χαραγμένο στους τοίχους του Αδη

Οράσιο Καστίγιο (φιλέλληνας ποιητής από Αργεντινή)

 Ο Οράσιο Καστίγιο έγραψε ποίηση, μετέφρασε και μελέτησε έλληνες ποιητές, όπως τον Ελύτη, τον Σεφέρη, τον Ρίτσο, τον Βρεττάκο, τον Βαρβιτσιώτη, τον Σαχτούρη, τον φίλο του, αείμνηστο, Σπύρο Βέργο, αλλά και Καβάφη και επιγράμματα του αρχαίου ποιητή Καλλίμαχου. Το μεταφραστικό του έργο επικεντρώθηκε στην Ελλάδα και ασχολήθηκε μόνο με την ελληνική ποίηση, διαδίδοντας τους έλληνες ποιητές στην Αργεντινή, ενώ θεωρούσε τον εαυτό του Ελληνα.

Πηγή : http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=194135

ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΕΣ –ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΛΩΡΙΔΑ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΟΙΗΣΗ .

Μώλυ :  Θεραπευτικό βότανο της αρχαιότητας (αντιχολινεργικό αντίδοτο ) που αντιμετωπίζει  δηλητηριάσεις από οπιούχα  ή παραισθησιογόνα φυτά

(που θεραπεύει την αντιχολινεργική δηλητηρίαση  από φυτά  της οικογένειας  Solanaceae : Datura stramonium, Atropa belladonna, Hyoscyamus niger)

Ήταν  το αντιχολινεργικό αντίδοτο       στις οπιούχες  ουσίες και στις  εξαρτήσεις .

Το ηρεμιστικό του αρχαίου κόσμου  για τις  «ψυχώσεις»  και όχι μόνο .

Μώλυ   πήρε  ο  Αρης  όταν  «τραυματίσθηκε»  από τον  θνητό Διομήδη ,μόνο που χρειάσθηκε θεός για να το ξεριζώσει

(χρειάστηκε θεϊκή  γνώση –διάβαζε  φαρμακευτική γνώση …για να  τον τραυματίσει)

Το  Μώλυ δίνει η Ελένη για ν απαλύνει την θλίψη της παρέας  που θυμάται τον Οδυσσέα .

Ο Ερμής  δίνει το Μώλυ στον Οδυσσέα για ν αντιμετωπίσει τα μάγια της Κίρκης .

(όπου μάγια –διάβαζε  οπιούχος  χυλός : Κυκεώνας)

►Το μώλυ (από το ρήμα μωλύω= αφανίζω, αδυνατίζω, παραλύω) ήταν το αντίδοτο των λυγρών φαρμάκων (που το έδωσε ο Ερμής στον Οδυσσέα για να αποφύγει την επίδρασή τους).

Είχε μαύρη ρίζα και γαλακτόχροα άνθη, η δε εξόρυξή του ήταν δύσκολη.

Πολλές απόψεις έχουν διατυπωθεί σχετικά με την ταυτότητα του φυτού. Κατά τον Θεόφραστο ένα ανάλογο φυτό με το μώλυ του Ομήρου εφύετο στην Κυλλήνη, αλλά η εκρίζωσή του ήταν εύκολη. Σύμφωνα με τον Sprengel, πρόκειται για το Allium nigrum  (κρόμμυον το μέλαν), όμως αυτό έχει ρόδινα άνθη.

 Το μώλυ περιγράφεται και από τον Διοσκουρίδη, ο οποίος το αναφέρει ως αλεξιφάρμακον.

Ο Πλίνιος εσφαλμένα θεώρησε το μώλυ ως   μανδραγόρα.

Κατά τον Matthiolus ήταν είδος κρομμύου. Άλλοι το θεώρησαν είδος σκόροδου (Λιναίος) ή το ταύτισαν με τον μέλανα ελλέβορο, ο οποίος έχει μαύρη ρίζα, άσπρα άνθη, εξορύσσεται δύσκολα και φύεται στα Ασιατικά παράλια.

Κατά τον καθ. Εμμανουήλ τα μορφολογικά στοιχεία, που περιγράφει ο Όμηρος για το μώλυ προσομοιάζουν με αυτά της Frittilaria ή της Tulipa. Η πιο σωστή άποψη είναι να αναζητηθεί η ταυτότητα του φυτού σε κάποιο αντιχολινεργικό αντίδοτο, οπότε πρέπει να περιέχει αντιχολινεστεράση (πχ. γαλανθαμίνη, που θεραπεύει την αντιχολινεργική δηλητηρίαση από τα αλκαλοειδή του τροπανίου και υπάρχει σε υψηλά ποσοστά στο Galanthus nivalis).

Στα Ομηρικά έπη αναφέρονται αρκετά φυτά, όμως με ατελείς περιγραφές επειδή πιθανότατα ο Όμηρος ήταν τυφλός. Τα «λυγρά ή κακά φάρμακα» ήταν αυτά, που προκαλούσαν αμνησία. Πρόκειται για δρόγες με αντιχολινεργική δράση και εντονότατη ψυχοπληγική επίδραση. ΄Όπως φαίνεται, οι αρχαίοι Έλληνες ήδη από την προκλασσική εποχή γνώριζαν την επίδραση επί του ψυχισμού φυτών με αντιχολινεργικά αλκαλοειδή (πχ. τα Σολανώδη: Datura stramonium, Atropa belladonna, Hyoscyamus niger), τα οποία προκαλούν αμνησία και παραλήρημα.

 Στην ραψωδία κ΄ της Οδύσσειας αναφέρεται ότι η Κίρκη χρησιμοποιούσε λυγρά φάρμακα, τα οποία έριχνε κρυφά σε ένα χυλώδες ρόφημα «τον κυκεώνα» (από Πράμνειο οίνο, κριθάλευρο και τριμμένο τυρί αιγός), στο οποίο προσέθετε και μέλι για να εξαλείψει την πικρή γεύση των φυτών και το προσέφερε στους συντρόφους του Οδυσσέα.

►Νηπενθές .Ένα άλλο φυτό, που αναφέρεται στην δ΄ ραψωδία της Οδύσσειας είναι το νηπενθές, το οποίο αφενός είχε έντονη φαρμακοδυναμική δράση σε συνέργεια με το κρασί και αφετέρου ήταν κατευναστικόν και παυσίλυπον. Περιγράφεται ως φάρμακο, που καταργούσε την συνειδησιακή επαφή προς τα εξωτερικά ερεθίσματα, καθώς και την μνημονική ανάπλαση των γεγονότων, δεν προκαλούσε όμως σύγχυση και ελάττωση της αντιλήψεως των ερεθισμάτων. Επομένως, είχε καταπραϋντική επίδραση επί ορισμένων σχηματισμών του ρινεγκεφαλικού συστήματος, συντελώντας στη μείωση των κατεχολαμινών και της ακετυλοχολίνης και στην αύξηση της σεροτονίνης, προκαλώντας αμνησία.

Η ταυτότητα του φυτού, όπως και για το μώλυ, μέχρι σήμερα δεν είναι σαφώς γνωστή. Ο Θεόφραστος ταυτίζει το νηπενθές του Ομήρου με το χαιρώνειον. Κατά τον  Πλίνιο ήταν το ελένιο (Inula helenium L.). O Πλούταρχος και ο Γαληνός το ταυτίζουν με το βούγλωσσο (Anchusa italica Retz.). Ορισμένοι το ταύτισαν με τον μανδραγόρα, άλλοι με την ινδική κάνναβι και τέλος με το όπιο.

Προς το τέλος της προϊπποκρατικής περιόδου, η θεραπευτική έπαυσε να έχει ερμητικό χαρακτήρα και να ασκείται μόνο από τους ιερείς, αλλά και οι φιλόσοφοι ασχολήθηκαν με την θεραπευτική, οι οποίοι όμως περιέπιπταν σε διάφορες άσκοπες θεωρίες. Έτσι εμφανίσθηκαν οι φιλόσοφοι-ιατροί.

Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο υπήρχαν ιατρικές Σχολές και πριν από την ιπποκρατική περίοδο (Κυρήνης, Ρόδου, Κρότωνα, Κνίδου κ.ά), όπου οι Ασκληπιάδες δίδασκαν μυστικώς στους απογόνους τους την ιατρική, αλλά σταδιακά την μάθαιναν και ξένοι. Η θεραπευτική διδάσκετο, επίσης, από τους περιοδευτές, που ήταν πλανώδιοι θεραπευτές και από τους ιατροσοφιστές, που δεν ήταν ιατροί, αλλά σοφιστές και εκμεταλλευόταν την αμάθεια και την ευπιστία. Ακόμη υπήρχαν οι στρατιωτικοί ιατροί, οι αλειπτές ή μειγματοπώλες, που εμπορεύοντο φάρμακα, δηλητήρια, καλλυντικά κλπ., οι φαρμακείς ή φαρμακίδες, γυναίκες, που ασχολούντο με τη συλλογή βοτάνων, οι μυροπώλες, που πωλούσαν μύρα, αλοιφές, θυμιάματα κλπ και οι μαιές, γυναίκες καταγόμενες συνήθως από τη Φρυγία και την Θεσσαλία, που εκτός των άλλων ασχολούντο με τα εκτρωτικά φάρμακα.

►Ο Ιπποκράτης (460 π. Χ. – 377 ή 356 π. Χ.) έζησε την περίοδο, που μεσουράνησε ο ελληνικός πολιτισμός και χάρις στο έργο του η θεραπευτική απέκτησε δική της υπόσταση ως ανεξάρτητη επιστήμη. Η παρατηρητικότητά του και η κρίση του τον ανέδειξαν στον σπουδαιότερο ιατρό της αρχαιότητας. Με τον όρο Ιπποκρατική Ιατρική δηλώνεται όχι μόνο η ιατρική του Ιπποκράτη, αλλά και των μαθητών και των οπαδών του, που εργάστηκαν εμπνευσμένοι από το παράδειγμα και την διδασκαλία του.

Απομάκρυνε την θεραπευτική από την μαγεία και την δεισιδαιμονία και την στήριξε στην άμεση παρατήρηση και το πείραμα.

Στο έργο του Ιπποκράτη αριθμούνται 336 δρόγες χωρίς περιγραφή, πιθανόν διότι τα θεωρούσε γνωστά από τους ριζοτόμους. .

Για την αντιγραφή : Δημ. Παπακωνσταντίνου –Γεωπόνος  Μέλος των Ο.Π  www.ecogreens.gr

Πηγή : Τα φάρμακα στην αρχαία Ελλάδα.  Ε. Σκαλτσά

Επίκουρη Καθηγήτρια   Τομέας Φαρμακογνωσίας, Τμήμα Φαρμακευτικής, Πανεπιστημιόπολις  Ζωγράφου, Αθήνα, 157 71.

Μετρήστε τις εκπομπές ρύπων .

Βασική προϋπόθεση για τη βελτίωση οποιασδήποτε επιχειρηματικής επίδοσης είναι η δυνατότητα της να μετρηθεί. 

Για να μπορέσετε και εσείς να μετρήσετε και στη συνέχεια να βελτιώσετε τις επιδόσεις της επιχείρησης σας σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων CO2 χρησιμοποιήστε τους υπολογιστές που εμφανίζονται εδώ για τις βασικές εκπομπές ρύπων CO2 των περισσότερων επιχειρήσεων.

Καταγράψτε  τα αποτελέσματα με συστηματικότητα στη διάρκεια του χρόνου και δείτε πόσο και η δικιά σας επιχείρηση συμβάλλει στην παγκόσμια προσπάθεια για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Υπολογίστε το ανθρακικό αποτύπωμα της επιχείρησης σας 

To ΟΣΔΕ στην έκθεση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κ. Λέανδρου Ρακιτζή

Σε μία έκθεση 272 σελίδων, ο κ. Ρακιτζής περιγράφει δεκάδες υποθέσεις κατάχρησης δημοσίου χρήματος στη διάρκεια του περασμένου έτους.

Μεταξύ αυτών, σημαντικό μέ-

ρος καταλαμβάνουν οι υποθέσεις του αγρο-

τοδιατροφικού τομέα.

Φυσικά από την έκθεση του Γενικού Επιθε

ωρητή Δημόσιας Διοίκησης δεν θα μπορού-

σε να λείπει η λειτουργία του περίφημου

ΟΣΔΕ, με τον κ. Ρακιτζή να αναρωτιέται

πωςείναι δυνατόν για την ίδια ακριβώς εργασία

με τις άλλες χρονιές, της συλλογής δηλαδή και

ηλεκτρονικής καταχώρηση των αιτήσεων των

αγροτών για την είσπραξη της ενιαίας κοινο-

τικής ενίσχυσης, το ποσόν το 2009 να δια-

πλασιάστηκε και να έφθασε στα 59,50 ευρώ

ανά αίτηση.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι, «προκύπτουν ενδεί-

ξεις φαινομένων κακοδιοίκησης, με την ανο-

χή ή τη μη ενημέρωση των υπηρεσιών του

αρμοδίου υπουργείου (Αγροτικής Ανάπτυξης

και Τροφίμων) από ένα δευτεροβάθμιο συ-

νεταιριστικό όργανο (ΠΑΣΕΓΕΣ)».

«Σε μια περίοδο παγκόσμιας οικονομικής κρί-

σης, περιορισμού του αγροτικού εισοδήμα-

τος, επιτακτικής ανάγκης στήριξής του από

κρατικούς πόρους, όπως έγινε πρόσφατα με

τη μορφή αποζημιώσεων, ο κατ’ ανάθεση ερ-

γολάβος του έργου συλλογής των αιτήσεων,

που είναι τυπωμένες κεντρικά, προφανώς

από τη βάση πληροφοριών του ΟΠΕΚΕΠΕ

 και

χρειάζονται μόνο την υπογραφή του δικαι

ούχου για να ενεργοποιηθούν, βρίσκει την

ευκαιρία, προφανώς χωρίς κανένα έλεγχο, να

διπλασιάσει την αμοιβή του»,

 αναφέρει ο κ.

Ρακιτζής φωτογραφίζοντας την ΠΑΣΕΓΕΣ και

τις Ενώσεις αγροτικών συνεταιρισμών μέλη

της.

Στην έκθεση τίθενται τα εξής ερωτήματα :

α)Εάν εργασίες τέτοιου μεγέθους πρέπει να ανα-

τίθενται κατόπιν διαγωνισμού, όπως είναι η

πάγια τακτική και απαίτηση της Ευρωπαϊκής

Ένωσης και εάν στη συγκεκριμένη περίπτω-

ση έγινε τέτοιος διαγωνισμός ;

 β) Εάν ο καθορισμός της αμοιβής της ΠΑΣΕΓΕΣ έγινε αυ-

θαιρέτως ή κατόπιν ενημερώσεως του υπουρ-

γείου ή του ΟΠΕΚΕΠΕ ;

 γ) Εάν είναι δυνατόν

η αμοιβή για τη συλλογή των αιτήσεων (οι

οποίες όπως προελέχθη είναι έντυπες από τη

βάση πληροφοριών του ΟΠΕΚΕΠΕ, ίδιες κά-

θε χρόνο, αφού οι επιδοτήσεις έχουν κλει-

δώσει με βάση ένα ιστορικό μέσο όρο), να

προσεγγίζει ή και να ξεπερνάει σε κάποιες

περιπτώσεις το 30%, και σε κάθε περίπτωση

λόγω του αφορολόγητου των αγροτικών επι-

δοτήσεων μήπως τούτο αποτελεί έμμεσο φό-

ρο υπέρ τρίτων ;

Πηγή www.agreco.net

1η Πανθεσσαλική Γιορτή Οικολογικής Γεωργίας και Χειροτεχνίας

Προϊόντα και χειροτεχνήματα, ομιλίες, παιδικές εκδηλώσεις, εργαστήρια, μουσικές βραδιές Βόλος, Πάρκο Αγίου Κωνσταντίνου 27 – 28 – 29 Αυγούστου

Η 1η Πανθεσσαλική Γιορτή Οικολογικής Γεωργίας και Χειροτεχνίας, που πραγματοποιείται στο Βόλο στις 27-28-29 Αυγούστου 2010 (Πάρκο Αγίου Κωνσταντίνου) είναι γέννημα του θεσμού των πανελλαδικών γιορτών που γίνονται εδώ και 17 χρόνια σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Θα βρεθούμε εκεί για να εκθέσουμε και να διαθέσουμε τα προϊόντα μας, να μοιραστούμε γνώσεις και εμπειρίες γύρω από τον οικολογικό τρόπο καλλιέργειας, χτίζοντας κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή χωρίς τη μεσολάβηση τρίτων. Επίσης θα δοθεί η ευκαιρία στους επισκέπτες να γνωρίσουν την οικολογική χειροτεχνία και να εκτιμήσουν τα φυσικά υλικά που χρησιμοποιούνται από τους χειροτέχνες καθώς και τις πρωτότυπες ιδέες τους. Παράλληλα στη γιορτή θα υπάρξουν ομιλίες, προβολές, εργαστήρια, ομάδες δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά και ψυχαγωγία. Γι΄ αυτό σας προσκαλούμε και σας παροτρύνουμε να λάβετε ενεργό ρόλο σε αυτήν. Η οικονομική κοινωνική και οικολογική κρίση που διανύουμε καθιστά την πρόταση της γιορτής για αλληλέγγυο εμπόριο, αυτάρκεια και αυτοδιαχείριση πιο επίκαιρη και αναγκαία από ποτέ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

Παρασκευή 27/08/2010

  • 20.00-21.00 Ντόπιοι σπόροι και διατροφική αυτάρκεια απέναντι στον έλεγχο της τροφής, στη διατροφική κρίση και τα μεταλλαγμένα, ομιλητές: ΑΙΓΙΛΟΠΑΣ, ΚΟΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ
  • 21.00-22.00 Προβολή ντοκυμαντέρ «The Future of Food» (Το Μέλλον της Τροφής)
  • 22.00 Μουσική βραδιά

Σάββατο 28/08/2010

  • 12.00-13.00 Καθαρισμός σπιτιού με φυσικά μέσα, Μαρία Σκαρλή
  • 18.00-19.00 Σπιτικό φαρμακείο με βότανα, Φωτεινή Γεωργούση
  • 19.00-20.00 Παρασκευή φυσικών σκευασμάτων για την καταπολέμηση διάφορων ασθενειών των φυτών, Θεοδόσης Παπαθεοδοσίου
  • 20.00-21.00 Ομιλία με θέμα: Διαχείριση νερών του Πηλίου και Καλλικράτης, Βαγγέλης Γαλανόπουλος
  • 21.00-22.00 Παραδοσιακοί χοροί, Χορευτικός Σύλλογος Ν. Ιωνίας 22.00 Μουσική βραδιά

Κυριακή 29/08/2010

  • 18.00-19.00 Παρουσίαση κατασκευής μικρής ανεμογεννήτριας, Κώστας Λατούφης
  • 19.00-20.00 Ενημέρωση-συζήτηση: Ο ρόλος της διατροφής στην πρόληψη και θεραπεία των ασθενειών, Αναστασία Κοτσαμανίδου, ιατρός ομοιοπαθητικός
  • 19.00-20.00 Δέσιμο κοσμημάτων με σύρμα, Άννα Βοζικάκη
  • 20.00-21.00 Ομιλία με θέμα: Γεωργία, διατροφή και κλιματική αλλαγή, τοπικοποίηση, Κολέμπας Γιώργος

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Παρασκευή 27/08/2010

  • 19.00-20.00 Παραδοσιακά παιχνίδια της Ελλάδας, Κάκια Καλαϊτζίδου, Αργυρώ Χαλκιαδάκη
  • 19.00-20.00 Δημιουργική απασχόληση, Βενετία Βαλσαμοπούλου

Σάββατο 28/08/2010

  • 12.00-13.00 Κατασκευές από ζυμάρι, Κατσιούλη Αναστασία
  • 16.00-17.00 Κατασκευές από ξύλο, Κατερίνα Βασιλειάδου, παιχνίδι με ξύλινα τούβλα (jega), Δημήτρης Βασιλειάδης
  • 19.00-20.00 Αφήγηση παραμυθιού με μουσική, Κατερίνα Καλαϊτζίδου

Κυριακή 29/08/2010

  • 12.00-13.00 Δημιουργίες με πηλό, Μπαλαμπουγιούκη Σοφία
  • 19.00-20.00 Κουκλοθέατρο, ο Λεπτοκαράκης και η Μικρή Νεράιδα, Πηνελόπη Μητσακάκη

Η ανταλλακτική οικονομία επανέρχεται/της Γεωργίας Ευσταθίου

Ένας δάσκαλος αγγλικών παραδίδει δωρεάν μαθήματα στο γιο του υδραυλικού, ο οποίος, από την πλευρά του, επισκευάζει δωρεάν τα υδραυλικά του σπιτιού. Μια αγρότισσα ανταλλάσσει τρία κιλά λεμόνια από τα χωράφια της με δύο κιλά κεράσια από τα χωράφια της γειτόνισσάς της. Μια φοιτήτρια από τη Γερμανία στέλνει σε μια κοπέλα από την Ιταλία ένα πακέτο με προϊόντα από τη χώρα της και εκείνη της επιστρέφει το πακέτο γεμάτο με ιταλικά προϊόντα. Μια μεσήλικη άνεργη αφήνει τα παλιά της ρούχα και διαλέγει καινούρια, δηλαδή… παλιά μιας άλλης γυναίκας, σε ένα παζάρι ανταλλαγής ειδών ρουχισμού.

Καλώς ήλθατε στο διαχρονικό κόσμο της ανταλλακτικής οικονομίας. Η πρωτόγονη μέθοδος της ανταλλαγής αγαθών και υπηρεσιών καταφέρνει και επιβιώνει όσο περίεργο κι αν ακούγεται αυτό στην εποχή της παντοδυναμίας του χρήματος και της παγκοσμιοποίησης. Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα δεν διανοούνται μια σύγχρονη κοινωνία χωρίς την ύπαρξη χρήματος. Ιστορικά, άλλωστε, το χρήμα χρησιμοποιήθηκε από όλες τις κοινωνίες, γιατί επιτελεί αποτελεσματικά δύο σημαντικές λειτουργίες κάθε οικονομίας, δηλαδή τον υπολογισμό της αξίας και την ανταλλαγή αγαθών και υπηρεσιών. Η ανταλλαγή προϊόντων, όμως, χωρίς τη μεσολάβηση του χρήματος έχει τα δικά της πλεονεκτήματα, που ενισχύονται σε περιόδους οικονομικής κρίσης. Η πιο πρόσφατη εμπειρία από χώρες όπως η Αργεντινή έδειξε ότι η ανταλλακτική οικονομία βοήθησε να επιβιώσουν κοινωνίες με ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά ανεργίας, με διογκωμένο δημόσιο χρέος και με τους πολίτες τους να έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις αντοχές τους.

Λέσχες ανταλλαγής προϊόντων

«Μια συνεργασία ανθρώπων για τη δημιουργία εναλλακτικών λύσεων απέναντι σε ένα παγκόσμιο οικονομικό μοντέλο που για πολλούς δεν δουλεύει πια» χαρακτήριζαν στις αρχές της περασμένης δεκαετίας τα Μέσα Ενημέρωσης της Αργεντινής το «κίνημα» της ανταλλακτικής οικονομίας που εξαπλώθηκε σε πολλές χώρες της Λατινικής Αμερικής. Σχεδόν 6 εκατομμύρια άνθρωποι συμμετείχαν το 2003 στο Γενικό Δίκτυο Ανταλλαγής της Αργεντινής, το οποίο δημιουργήθηκε μετά την πτώχευση της χώρας το Δεκέμβριο του 2001. Με περισσότερους από 800 κόμβους, οι λέσχες ανταλλαγής προϊόντων της Αργεντινής έγιναν ένα από τα ισχυρότερα συστήματα σύγχρονης ανταλλακτικής οικονομίας. Το υπουργείο Οικονομίας της Αργεντινής, βλέποντας ότι η κρίση επιδεινώνεται, αποφάσισε να στηρίξει το Γενικό Δίκτυο, παρέχοντας βοήθεια σε θέματα διαδικτυακής τεχνολογίας.

Το σύστημα λειτουργεί με απλό τρόπο και βασίζεται στα πιστωτικά «χαρτάκια», τα οποία αποκτούν τα μέλη των κόμβων-λεσχών με την προσφορά αγαθών ή την παροχή εργασιών. Μόλις, για παράδειγμα, ένας αγρότης «πουλήσει» κάποια ποσότητα από το προϊόν του σε κάποιο μέλος μίας λέσχης, λαμβάνει ένα πιστωτικό χαρτάκι στο οποίο αναγράφεται η αξία της συναλλαγής και με τη σειρά του το χρησιμοποιεί σε όποια λέσχη-κόμβο επιθυμεί για να αγοράσει ένα αγαθό ή μία παροχή υπηρεσίας από κάποιο άλλο μέλος του Δικτύου.

Μια από τις πιο γνωστές λέσχες ανταλλαγής του Μπουένος Άιρες βρίσκεται σε μια αριστοκρατική συνοικία της πόλης. Μανικιουρίστες, ψυχολόγοι, κομμώτριες, μασέρ, γιατροί περιποιούνται τους πελάτες που έχουν στα χέρια τους το πιστωτικό χαρτάκι. Η κοινωνική οικονομολόγος κυρία Ελοΐσα Πριμαβέρα δηλώνει ότι «η ανταλλακτική οικονομία δημιουργεί “κοινωνικό χρήμα” που ενισχύει τις κοινότητες, σε αντίθεση με την απομόνωση που επιφέρει ο παραδοσιακός καταναλωτισμός και είναι ένα εργαλείο για να αντικατασταθεί η λογική της έλλειψης με αυτή της αφθονίας».

Στη Βραζιλία υπάρχει η Τράπεζα Πάλμας, η οποία λειτουργεί στη φαβέλα Παλμέιρας, στην πόλη Φορταλέζα, και παρέχει στους κατοίκους της συνοικίας ένα ιδεατό νόμισμα (το Πάλμα ή Παλμάρες), το οποίο τίθεται σε κυκλοφορία με τη χορήγηση μικροδανείων σε αυτούς χωρίς τόκο. Οι «δανειζόμενοι» μπορούν να συναλλάσσονται τοπικά. Στη Γαλλία δραστηριοποιούνται εκατοντάδες ανταλλακτικά δίκτυα σε τοπικό επίπεδο, όπως τα régies de quartier και το repas. Τα πρώτα αποτελούν ενώσεις που δραστηριοποιούνται σε γειτονιές υποβαθμισμένες και αποσκοπούν στη δημιουργία κοινωνικού δεσμού με προσφορά εργασίας κοινωνικής χρησιμότητας, ενώ το δεύτερο είναι Δίκτυο Ανταλλαγής και Εναλλακτικών Πρακτικών. Παράλληλα είναι η χώρα με τα περισσότερα δίκτυα «απευθείας προμήθειας», κυρίως στον αγροτικό τομέα. Τα νοικοκυριά-μέλη του Δικτύου συνάπτουν συμφωνίες με τους ντόπιους παραγωγούς και για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα προμηθεύονται απευθείας από αυτούς τα γεωργικά προϊόντα σε τιμές που είναι ακόμη και 70% χαμηλότερες από αυτές της αγοράς.

Δίκτυο ανταλλαγής στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, η ανταλλακτική οικονομία υφίσταται και λειτουργεί κυρίως στην επαρχία. Σε χαμηλά βέβαια ποσοστά, η ανταλλαγή αγαθών μεταξύ των πολιτών είναι καθημερινό φαινόμενο στα χωριά, χωρίς οργανωμένα δίκτυα. Στη Δοϊράνη, στα πλαίσια του σχεδίου «Amicus», λειτουργεί ένα σύστημα ανταλλαγής αντικειμένων, τα οποία κάποιοι άνθρωποι δεν χρειάζονται πια, αλλά είναι χρήσιμα για άλλους. Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος «Amicus», η ανταλλακτική αυτή δράση συνεχίστηκε με πρωτοβουλία των εθελοντών.

Στην Πάτρα δημιουργήθηκε πρόσφατα το πρώτο «επίσημο» δίκτυο ανταλλαγής προϊόντων με την ονομασία «Οβολός» (www.ovolos.gr), στο οποίο συμμετέχουν μέχρι στιγμής πάνω από 500 μέλη, νοικοκυριά αλλά και εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, σούπερ μάρκετ, τοπικά ΜΜΕ, φροντιστήρια κ.ά. Ένας οβολός ισοδυναμεί με ένα ευρώ και οι συναλλαγές γίνονται on-line. Το σύστημα της «νέας οικονομίας» εμπνεύστηκε και υλοποίησε σε μη κερδοσκοπική βάση ο Πατρινός επιχειρηματίας Νίκος Μπογονικολός. Με τα «κοινωνικά νομίσματα» διαμορφώνεται η πραγματική αξία των προϊόντων, καθώς δεν υπάρχει το «καπέλο» των μεσαζόντων και οι φορολογικές επιβαρύνσεις. Για το λόγο αυτό, όλα τα αγαθά που «εμπορεύονται» σε τέτοιου είδους ανταλλακτικά συστήματα είναι κατά πολύ φθηνότερα σε σχέση με την τιμή που έχουν στην αγορά.

Τα λεγόμενα LETS είναι τα δίκτυα ανταλλαγών που υπάρχουν στις αγγλοσαξονικές χώρες και λειτουργούν κατά βάση σε συνοικίες, γειτονιές και χωριά. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα τοπικά δίκτυα είναι μέρος ενός μεγαλύτερου δικτύου που απλώνεται σε ολόκληρη τη χώρα και παρέχει τη δυνατότητα σε όλους τους πολίτες-μέλη να συναλλάσσονται μεταξύ τους Όλα τα μέλη έχουν πρόσβαση στον κατάλογο των προσφερόμενων ή ζητούμενων προϊόντων-υπηρεσιών και καθένας επιλέγει τι χρειάζεται και τι θα προσφέρει. Στην πλειονότητα των συστημάτων αυτών οι τιμές καθορίζονται συλλογικά. Σε άλλα ανταλλακτικά συστήματα χρησιμοποιούνται συμβολικές μονάδες, ώστε να καθορίζονται οι τιμές, και σε άλλες «εργατοώρες» με βάση τις οποίες καθορίζεται η αξία του προϊόντος.

Όλες οι συναλλαγές γίνονται κυρίως ηλεκτρονικά, καταγράφονται σε συγκεκριμένο πρόγραμμα και κάθε μέλος μπορεί ακόμη και με ένα τηλεφώνημα να αναφέρει τη συναλλαγή. Στα πιο προχωρημένα ανταλλακτικά δίκτυα στη Μεγάλη Βρετανία, όπου υπάρχουν περισσότερα από 300 LETS, τα μέλη καταγράφουν απευθείας τις συναλλαγές τους στο Διαδίκτυο με τη χρήση κωδικών. Τα «έξοδα διαχείρισης» του Συστήματος πληρώνονται σε άτομα που δεν συμμετέχουν στο σύστημα, για παράδειγμα οι τηλεφωνικοί λογαριασμοί καλύπτονται από τις ετήσιες εισφορές των μελών ή και από ποσοστιαίες χρεώσεις επί της αξίας των συναλλαγών. Στην Ελβετία υπάρχει το Wirtschaftsring (Επιχειρηματικός κύκλος), που είναι στην ουσία ένα πιστωτικό ίδρυμα μέσω του οποίου οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες της χώρας προβαίνουν σε πολυμερές ανταλλακτικό εμπόριο.

Οι τράπεζες χρόνου

Οι τράπεζες χρόνου είναι μια άλλη μορφή ανταλλακτικής οικονομίας, στην οποία ανταλλάσσονται υπηρεσίες. Κάθε μέλος της χρονοτράπεζας μπαίνει στο σύστημα και αποθηκεύει το χρόνο και το είδος της υπηρεσίας που δύναται να προσφέρει. Κάθε ώρα εργασίας, ανεξαρτήτως επαγγέλματος, «αμείβονται» το ίδιο. Για παράδειγμα, η νταντά αμείβεται το ίδιο με το γιατρό. Στους λογαριασμούς του κάθε μέλους καταγράφονται οι ώρες που εργάστηκε και επομένως οι ώρες που του αναλογούν προκειμένου να λάβει κάποια υπηρεσία από άλλο μέλος.

Ενεργές τράπεζες χρόνου υπάρχουν σήμερα σε περισσότερες από 26 χώρες, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Μεγάλη Βρετανία, οι χώρες της Λατινικής Αμερικής, η Ιταλία αλλά και η Ελλάδα. Η τράπεζα χρόνου στη χώρα μας (www.enow.gr) λειτουργεί από το 2005 με πρωτοβουλία του Δικτύου Γυναικών Ευρώπης που βρίσκεται στη Δάφνη και αριθμεί περισσότερα από 250 μέλη. Ο υποψήφιος πελάτης αναγράφει σε μια σχετική λίστα τι θα μπορούσε να κάνει και για πόσο καιρό. Δεν υπάρχει κανένα όριο για τις ώρες προσφοράς ή για το είδος προσφοράς. Στη συνέχεια, ο υποψήφιος αναφέρει τι θα ήθελε να του προσφέρει η τράπεζα. Κάθε 3 ή 6 μήνες γίνεται αξιολόγηση του έργου καθώς μπορεί κάποιος να μην κάνει «καλή δουλειά». Έτσι οι συναλλασσόμενοι αξιολογούνται για να είναι όλοι ευχαριστημένοι από τις εργασίες.

Τα άτομα βοηθούνται και νιώθουν καλύτερα με την προοπτική πως έχουν κάτι ανταλλάξιμο με αξία, δηλαδή το χρόνο τους, και παράλληλα βοηθούνται να επανενταχτούν, εφόσον η εργασία όλων στην τράπεζα αξιολογείται ποιοτικά και αυτό λειτουργεί ως ανταμοιβή αλλά κι ως κίνητρο αναβάθμισης προσόντων. Προσιδιάζει όμως περισσότερο σε άνεργους και ειδικές πληθυσμιακές ομάδες, όπως μετανάστες, πρόσφυγες, μονογονεϊκές οικογένειες, συνταξιούχους, φοιτητές κ.ά.

Ανταλλαγές προϊόντων στο Διαδίκτυο

«Με μεγάλη μου χαρά σας ανακοινώνω την ίδρυση διαδικτυακού συνδέσμου με σκοπό την αμοιβαία ανταλλαγή προϊόντων και υπηρεσιών χωρίς τη μεσολάβηση χρήματος, υπό την ονομασία «Λόγω Τιμής» (http://www.logo-timis.gr)» γράφει στο Διαδίκτυο ο δημιουργός της ιστοσελίδας Γιώργος Κολέμπας, ένας μαθηματικός που πλέον ζει στο Πήλιο και ασχολείται με την οικογεωργία.

«Ναι στην ανταλλαγή προϊόντων» ονομάζεται ένα από τα group που υπάρχουν στο Facebook και έχουν ως θέμα την ανταλλακτική οικονομία. Το xariseTo.gr είναι ένας ιστότοπος τα μέλη του οποίου χαρίζουν αντικείμενα που δεν χρειάζονται πλέον. Με τη σειρά τους μπορούν να πάρουν κάποιο αντικείμενο που χρειάζονται απ’ όσα διατίθενται. Η σελίδα του στο Facebook αριθμεί 7.500 μέλη, ενώ διοργανώνει και «χαριστικά» παζάρια σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας.

Δεκάδες ιστότοποι για ανταλλαγές προϊόντων και υπηρεσιών στην Ελλάδα βρίσκονται αυτή τη στιγμή «υπό κατασκευή». Η αυξανόμενη ένταση της οικονομική κρίσης έχει στρέψει ακόμη και τη νεολαία –αποτελεί το βασικό όγκο χρηστών του Διαδικτύου– σε διάφορες μορφές ανταλλακτικής οικονομίας. Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες λειτουργούν site ανταλλαγής προϊόντων με χιλιάδες μέλη. Το ίδιο συμβαίνει στην Αμερική, την Αυστραλία, την Κίνα και την Ιαπωνία, με πολλούς περισσότερους συμμετέχοντες.

Το www.foodieexchange.ning.com είναι ένα site στο οποίο food blogger από όλο τον κόσμο ανταλλάσσουν μεταξύ τους πακέτα με διατροφικά προϊόντα από τις χώρες τους. Το κάθε πακέτο πρέπει να έχει αξία το λιγότερο 10 δολάρια ή 10 ευρώ και να μην είναι πάνω από 500 γραμμάρια, αλλιώς υπάρχει εξτρά χρέωση.

Η πρώην καθηγήτρια κυρία Χαϊντεμαρίε Σβέρμερ είναι από τις πρώτες που εφάρμοσαν και διέδωσαν τη σύγχρονη ανταλλακτική οικονομία. Ζει χωρίς χρήματα στη Γερμανία εδώ και 16 χρόνια. Έπειτα από αρκετή σκέψη, έφτιαξε το Τauschring (http://www.tauschring.de), ένα μέρος όπου οι άνθρωποι μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες με αντάλλαγμα υλικά αγαθά. Το αποκάλεσε «Gib und Νimm», δηλαδή «Πάρε – Δώσε» (http://projekte.free.de/gibundnimm) και είχε τόσο μεγάλη απήχηση, που της έκαναν αφιέρωμα οι Times

Πηγή : ΕΠΙΚΑΙΡΑ   

Εστάλη απο Δημητρίου Γιώργο – Μέλος των Οικολόγων Πράσινων

ΖΩΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑΣ ΜΕ ΤΑ ΚΤΕΛ

*ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΓΙΑ
MEΤΑΦΟΡΑ ΧΩΡΙΣ ΑΠΑΝΘΡΩΠΕΣ  ΣΥΝΘΗΚΕΣ *
12.8.2010
Πρωτοβουλία για τις συνθήκες μεταφοράς των
ζώων συντροφιάς με τα λεωφορεία
των ΚΤΕΛ, πήραν οι Οικολόγοι Πράσινοι. Με
επιστολή στο Υπουργείο Υποδομών
Μεταφορών και Δικτύων, αλλά και την
Πανελλαδική Ομοσπονδία των ΚΤΕΛ,
επισημαίνουν τις απαράδεκτες συνθήκες κατά
τη μεταφορά ζώων συντροφιάς από
τα ΚΤΕΛ στους χώρους αποσκευών των
λεωφορείων, και ζητούν λύσεις.

Το καλοκαίρι είναι εποχή με αυξημένα ταξίδια,
και σε πολλές περιοχές τα ΚΤΕΛ
αποτελούν το μόνο δημόσιο μεταφορικό μέσο. Οι
ισχύοντες κανόνες μεταφοράς
ζώων συντροφιάς αφήνουν μεγάλα περιθώρια
ασάφειας και δυστυχώς δε
διασφαλίζουν την ασφαλή, αξιοπρεπή και υγιή
μεταφορά τους. Δεν είναι τυχαίο
ότι είχαμε περιστατικά θανάτου ζώων από την
υπερβολική ζέστη που επικρατεί
στους χώρους αυτούς. Αλλά και στις υπόλοιπες
περιπτώσεις, τα ζώα είναι
συναισθανόμενα όντα που βιώνουν τον πόνο, την
ταλαιπωρία και την αγωνία όπως
εμείς.

*Οι Οικολόγοι Πράσινοι ζητούμε λοιπόν:  *

*Να ορισθεί ένα σαφές πλαίσιο μεταφοράς που
δεν θα θέτει σε κίνδυνο την
υγεία και τη ζωή των ζώων και θα διασφαλίζει
την αξιοπρεπή μεταχείριση τους
κατά τη μεταφορά.*

Παράλληλα καλούμε τους πολίτες να αντιδρούν,
να καταγγέλλουν και να
δημοσιοποιούν ανεύθυνες και επικίνδυνες
συμπεριφορές υπαλλήλων και οδηγών
των ΚΤΕΛ και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που,
λόγω έλλειψης
στοιχειώδους αντίληψης και ευαισθησίας,
ταλαιπωρούν και θέτουν σε κίνδυνο τη
ζωή και την ασφάλεια ζώων.**

* *

*ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ – Θεματική Ομάδα
Δικαιωμάτων Ζώων*

Για περισσότερες πληροφορίες:  Ηλίας
Κυριακόπουλος        6932382883

*Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής: *

            Με αφορμή τα τελευταία συνεχόμενα
περιστατικά θανάτων ζώων κατά
τη μεταφορά τους με λεωφορεία των ΚΤΕΛ, όπως
προκύπτει από σχετικά
δημοσιεύματα στον Τύπο, θέλουμε να εκφράσουμε
την εντονότατη αγανάκτηση και
αποδοκιμασία μας για τις απαράδεκτες
συνθήκες μεταφοράς τους, στο χώρο των
αποσκευών, χωρίς οποιουσδήποτε στοιχειώδης
όρους υγιεινής και ασφάλειας, με
συνέπεια το θάνατό τους.

            Δυστυχώς το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο
διακρίνεται από αοριστία
και ασάφεια. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο
15 παράγραφος 1 εδάφιο ιδ του
κανονισμού λειτουργίας των ΚΤΕΛ,
απαγορεύεται η μεταφορά ζώων, εκτός εάν
πρόκειται για  ζώα συνοδείας αναπήρων ή
μικρών κατοικίδιων ζώων, που
μεταφέρονται με κατάλληλα για το σκοπό αυτόν
μέσα.       Δεν διευκρινίζεται,
όμως, εάν η μεταφορά γίνεται στην καμπίνα των
επιβατών ή στο χώρο των
αποσκευών και στην περίπτωση αυτή, υπό ποιες
συνθήκες. Επιπλέον, δεν
ορίζονται προδιαγραφές κατά την μεταφορά
τους (στάση για νερό, ύπαρξη
ειδικού κουτιού κτλ). Οι συνθήκες μεταφοράς
λοιπόν εναπόκεινται στην
ευαισθησία  των οδηγών, την οποία
αποδεικνύεται ότι κάποιοι δε διαθέτουν!

            Δεδομένου ότι α) τα ζώα είναι
συναισθανόμενα όντα που έχουν την
ικανότητα να εκδηλώνουν πόνο, ταλαιπωρία και
αγωνία και β) οι ισχύοντες
κανόνες μεταφοράς ζώων συντροφιάς δεν
εξασφαλίζουν την ασφαλή, αξιοπρεπή και
υγιή μεταφορά τους,  *ΖΗΤΟΥΜΕ *

*Να ορισθεί ένα σαφές πλαίσιο μεταφοράς που
δεν θα θέτει σε κίνδυνο την
υγεία και τη ζωή τους και θα διασφαλίζει την
αξιοπρεπή μεταχείριση τους κατά
τη μεταφορά.*

Τέλος, *ΚΑΛΟΥΜΕ* τους πολίτες να αντιδρούν, να
καταγγέλλουν και να
δημοσιοποιούν ανεύθυνες και επικίνδυνες
συμπεριφορές υπαλλήλων και οδηγών
των ΚΤΕΛ και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που,
λόγω έλλειψης
στοιχειώδους αντίληψης και ευαισθησίας,
ταλαιπωρούν και θέτουν σε κίνδυνο τη
ζωή και τη σωματική ακεραιότητα ζώων.

*ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΖΩΩΝ*

*ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ *

Ενδεικτικά δημοσιεύματα για θανάτους ζώων σε
λεωφορεία:

http://pressingnewsgr.blogspot.com/2010/07/blog-post_862.html

http://troktiko.blogspot.com/2010/07/blog-post_6985.html

Δημόσια Διαβούλευση για το νέο Αναπτυξιακό

Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Χορήγηση ενισχύσεων σε ιδιωτικές επενδύσεις για την προώθηση της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης και την περιφερειακή σύγκλιση και άλλες διατάξεις»

Διαβάστε το προσχέδιο εδω