Αποδράστε στα κύθηρα :Στον ξενώνα και το κτήμα Πορφυρούσα

Ταξίδι στα Κύθηρα!

Η γέννηση της Αφροδίτης στα Κύθηρα σύμφωνα με τη μυθολογία, υπήρξε το γεγονός εκείνο που καθόρισε και την πορεία του νησιού. Οι μύθοι και οι παραδόσεις σε συνδυασμό με την άγρια ομορφιά του τοπίου δίνουν μια μυστηριακή ατμόσφαιρα στο νησί δημιουργώντας στον επισκέπτη ένα ξεχωριστό αίσθημα.
Το απόλυτο Μεσογειακό φως, η πλούσια εναλλαγή των τοπίων καθώς και τα διάσπαρτα μνημεία πολιτισμού δηλώνουν την ιστορικότητα των Κυθήρων, αυτού του τόπου που βρέθηκε σ’ ένα σταυροδρόμι πολιτιστικών επιρροών και ισορρόπησε την ελληνική παράδοση με την επίδραση της Δύσης.

Τα χωριά
Η χώρα του μικρού αυτού νησιού είναι γραφικότατη και πανέμορφη και είναι σίγουρο πως θα σας αφήσει άφωνους. Συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο την αιγαιοπελαγίτικη αρχιτεκτονική, με κρητικά και βενετσιάνικα στοιχεία. Το αποτέλεσμα είναι μάλλον επτανησιακό. Μια νότα ιονίου μέσα στο αιγαίο! Η φορτέτσα, το κάστρο στο ύψωμα της πόλης θα είναι ή αρχή του ταξιδιού σας στο χρόνο!

περισσότερα  εδω  http://www.elais.gr/lifestyle/gefstika-taxidia/2799

«Ελληνική ασθένεια» ή ευρωπαϊκή κρίση; / των Σβεν Γκίγκολντ, Ρεβέκκα Χαρμς, Ράινχαρντ Μπιτικόφερ

«Ελληνική ασθένεια» ή ευρωπαϊκή κρίση; / των Σβεν Γκίγκολντ, Ρεβέκκα Χαρμς, Ράινχαρντ Μπιτικόφερ

«Griechische Krankheit» oder europäische Krise?

© The Greens / European Free Alliance

Μετάφραση: Μελίττα Γκουρτσογιάννη

Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι δραματική και κατεπείγουσα. Τα προβλήματα που προκύπτουν δεν περιορίζονται μόνο στην ίδια την χώρα, αλλά απειλούν και ολόκληρη την ΕΕ και την ευρωζώνη ειδικότερα. Η Πορτογαλία, η Ισπανία, αλλά και η Ιταλία και η Ιρλανδία αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα, αν και όχι τόσο σοβαρά. Δεν μπορούμε να πάρουμε αυτή την κρίση ελαφρά, γιατί θα μπορούσε να οδηγήσει σε οικονομική και πολιτική κατάρρευση της ΕΕ.

Οι λόγοι που υπαγορεύουν άμεση και αποτελεσματική δράση δεν είναι μόνον οικονομικοί, αλλά και καθαρά πολιτικοί. Η διαμάχη γύρω από την αντιμετώπιση της κρίσης έχει αναζωπυρώσει και ενισχύσει εθνικές προκαταλήψεις. Απειλεί να αποδιοργανώσει την ΕΕ. Η ελληνική κυβέρνηση και ιδίως ο αντιπρόεδρος Θεόδωρος Πάγκαλος, αισθάνεται ότι οι ισχυρές χώρες τους άφησαν στην τύχη τους. Σημειώνονται ακόμη και μεμονωμένες εκκλήσεις για μποϊκοτάζ γερμανικών προϊόντων. Οι αναφορές για αποζημιώσεις του Β’ παγκοσμίου πολέμου, τις οποίες η Γερμανία θεωρείται ότι δεν έχει εκπληρώσει, ερεθίζουν την ελληνική κοινή γνώμη, ενώ από την άλλη μεριά η γερμανική κοινή γνώμη τροφοδοτείται με ιστορίες για τις υποτιθέμενες αδιόρθωτες ατασθαλίες των Ελλήνων.

Για μας είναι σαφές ότι τα προβλήματα παραπέμπουν σε λήψη ριζικών μεταρρυθμιστικών μέτρων σε δύο επίπεδα ταυτόχρονα: αφ’ ενός στην Ελλάδα και αφ’ ετέρου σε σχέση με την ανεπαρκή οικονομική και πολιτική ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Θεωρούμε ότι μια επανεθνικοποίηση των λύσεων για την αντιμετώπιση των σημερινών δυσκολιών θα ήταν λύση οπισθοδρομική και μη ρεαλιστική. Επιπλέον θέλουμε να απαντήσουμε σε αυτήν την διπλή πρόκληση με την αποφασιστική δέσμευση για συλλογική εξέλιξη της Ευρώπης, όπου ο ανοιχτός, συλλογικός οικονομικός χώρος έχει εξίσου θέση όσο και η ευρωπαϊκή αλληλεγγύη, καθώς επίσης και η από κοινού προώθηση αξιών όπως η κοινωνική δικαιοσύνη, η προστασία του περιβάλλοντος, η ειρήνη και τα ανθρώπινα δικαιώματα μέσα σε έναν παγκοσμιοποιημένο πλανήτη.
Καμία χώρα δεν πρέπει να αποχωρήσει από τη ζώνη του ευρώ

Κατά την άποψή μας τυχόν αποχώρηση της Ελλάδας από τον ευρωπαϊκό οικονομικό χώρο θα ήταν πολιτικό και οικονομικό λάθος. Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι μια τέτοια επιλογή θα έδινε στην Ελλάδα τη δυνατότητα υποτίμησης του νομίσματός της έναντι του ευρώ και με αυτό θα προκαλούσε βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της έναντι των άλλων κρατών-μελών (εντός και εκτός ευρωζώνης). Ωστόσο, η πραγματική αξία του συνολικού εξωτερικού της χρέους θα ανέβαινε, οπότε θα ήταν πιθανή η πτώχευση του ελληνικού κράτους. Εάν αποκλείσουμε αυτό το σενάριο, τότε πρέπει να εξετάσουμε τα αίτια της κρίσης στη ρίζα τους.

  

Τι επιτρέπει η Συνθήκη

Στο άρθρο 103 της συνθήκης της ΕΕ, υπάρχει πράγματι η ρύθμιση ότι η Ένωση δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη για τα χρέη των μεμονωμένων κρατών-μελών και δεν αναμιγνύεται στην εξόφληση των εν λόγω χρεών. Αυτή είναι η «ρήτρα μη ενίσχυσης», που τόσο συχνά αναφέρεται τις τελευταίες ημέρες.

Ωστόσο, σε πολιτικό επίπεδο αυτή η θέση θα μπορούσε να αμφισβητηθεί, τη στιγμή που έχουν δοθεί κρατικές εγγυήσεις για τη διάσωση ιδιωτικών τραπεζών. Συγκεκριμένα μάλιστα το άρθρο 122 της συνθήκης της ΕΕ που αναφέρεται στο πνεύμα της αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών μελών θα μπορούσε αντιστοίχως να ερμηνευτεί, ότι ανοίγει τη δυνατότητα να θεσπιστούν «συγκεκριμένα μέτρα» σε περίπτωση οικονομικών προβλημάτων. Θα μπορούσε να εφαρμοστεί δοκιμαστικά η χρήση των «κονδυλίων έκτακτης ανάγκης» της «ευρωπαϊκής επιτροπής». Το αποθεματικό αυτό κεφάλαιο προορίζεται πράγματι για την αντιμετώπιση νομισματικών προβλημάτων των κρατών- μελών της ΕΕ που δεν ανήκουν στη ζώνη του ευρώ. Πρόσφατα, η Ουγγαρία και η Λετονία έτυχαν τέτοιας βοήθειας.
Έξοδος από την κρίση με αμοιβαία και υπεύθυνη έκφραση της αλληλεγγύης

Ο πυρήνας των θέσεών μας για να ξεπεραστεί η κρίση στην Ελλάδα και τις άλλες χώρες του ευρώ έχει στόχο την ανάληψη αποφασιστικής δράσης με πνεύμα αμοιβαίας αλληλεγγύης. Στην Αθήνα πρέπει να προωθηθούν οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και αλλαγές. Στις Βρυξέλλες πρέπει και μπορεί να υπάρξει κοινή αντιμετώπιση του προβλήματος.

Βραχυπρόθεσμα, τα μέλη της ευρωζώνης πρέπει να φροντίσουν να πέσει το επιτόκιο για τα δάνεια του ελληνικού κράτους (μείωση του «σπρεντ» έναντι των τόκων των γερμανικών δανείων κατά περίπου 3%), έτσι ώστε να μην στερηθεί η Ελλάδα τη δυνατότητα να ξεπεράσει την κρίση λόγω της συνεχούς κλιμάκωσης των επιτοκίων που πληρώνει για το υψηλό της χρέος. Για το σκοπό αυτό τα ευρωομόλογα θα μπορούσαν να είναι μια δυνατότητα ή, αν δεν πληρούνται οι σχετικές νομικές προϋποθέσεις, να υπάρξουν κοινές εγγυήσεις για τα δάνεια του ελληνικού κράτους.

Ως άμεσο μέτρο θα πρέπει να ανασταλεί το εμπόριο χρηματοπιστωτικών προϊόντων, τα οποία σήμερα χρησιμοποιούνται για μαζική κερδοσκοπία εις βάρος της συνοχής της ζώνης του ευρώ. Εδώ η Γερμανία θα πρέπει να αναλάβει ηγετικό ρόλο.
Η αλληλέγγυα βοήθεια συνοδεύεται από έλεγχο

Η στενή επιτήρηση εκ μέρους της ΕΕ και του «γιούρογκρουπ»  επί των εύλογων ελληνικών δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μέτρων είναι δικαιολογημένη και απαραίτητη. Σε αυτό πρέπει να περιλαμβάνεται και η απειλή κυρώσεων σε περίπτωση παραβιάσεων (π.χ. άρνηση καταβολής των κονδυλίων των διαρθρωτικών ταμείων). Είναι όμως σημαντικό τα σωστά μέτρα να κατανοηθούν και να εφαρμοστούν.

Στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η Ελλάδα, είναι υπερβολικά φιλόδοξη η μείωση του ελλείμματος από περίπου 13% στο 3% του ΑΕΠ έως το 2012-2013 στα πλαίσια του προγράμματος σταθερότητας της ΕΕ. Τα αποτελέσματά του πρέπει να ελέγχονται για τη διατήρηση της ζήτησης σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Είναι σαφές ότι μόνο η μείωση των δαπανών σε μισθούς και κοινωνικές υπηρεσίες -όσο απαραίτητες και αν είναι- δεν είναι αρκετή για τη μείωση του ελλείμματος.

Χρειάζονται μέτρα αποτελεσματικά από οικονομική άποψη και πολιτική άποψη, με στόχο την αύξηση των κρατικών εσόδων, μέσω:

  • της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής και της φοροαπάτης,
  • της μεγαλύτερης αποδοτικότητας στον δημόσιο τομέα,
  • της μείωσης του μισθολογικού κόστους των δημοσίων υπαλλήλων, π.χ. στα υψηλά επιδόματα/bonus, καθώς και
  • της θέσπισης ειδικής εισφοράς λόγω κρίσης για τους εύπορους.

 

Η αύξηση των περιβαλλοντικών φόρων μπορεί εξάλλου να αποτελέσει κίνητρο για την αναδιάρθρωση της οικονομίας.

Τα μέτρα αναθεώρησης του κρατικού προϋπολογισμού και τα άλλα διαρθρωτικά μέτρα, για τη μείωση του εξαιρετικά υψηλού ελλείμματος, θα πρέπει να περιλαμβάνουν και τη μείωση των υπέρογκων στρατιωτικών δαπανών που ανέρχονται στο 4.1% του ΑΕΠ.

 
Το ελληνικό κράτος μπορεί να αντιμετωπίσει τα χρόνια ελλείμματα του ισοζυγίου πληρωμών, μέσω ενός προγράμματος διαρθρωτικών αλλαγών στην οικονομία, το οποίο θα περιλαμβάνει την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, της εισφοροδιαφυγής, της διαφθοράς και του μαύρου χρήματος και θα αυξήσει την παραγωγικότητα της εργασίας στον τομέα της βιομηχανίας και στον (κυρίαρχο) τομέα των υπηρεσιών. Σε αυτό το χρονικό σημείο περισσότερο από το 60% των Ελληνίδων και των Ελλήνων στηρίζει τα μέτρα λιτότητας που ανακοίνωσε η κυβέρνηση. Η ΕΕ έχει συμφέρον αλλά και ευθύνη, να μην αφήσει να πάει χαμένη αυτή η συναίνεση. Γι αυτό τα μέτρα δεν πρέπει να είναι αντικοινωνικά ή ψευδεπίγραφα. Πρέπει να αποφεύγεται η αύξηση της κλασικής φορολογίας εισοδήματος σε μαζική κλίμακα. Η ανόρθωση της χώρας μπορεί να βασιστεί μόνο στην εφαρμογή και τον έλεγχο του σταθεροποιητικού προγράμματος, το οποίο πρέπει να είναι οικονομικά αποδοτικό και να ανταποκρίνεται στις κοινωνικές και οικολογικές αξίες της ΕΕ.

Λόγω του τεράστιου ελλείμματος, που ανέρχεται γύρω στο 10% του ΑΕΠ το χρόνο, η μείωση του κόστους εργασίας ανά μονάδα θα είναι αναπόφευκτη. Λόγω όμως των πολλών χαμηλόμισθων υπαλλήλων στο δημόσιο τομέα, μια μισθολογική πολιτική κοινωνικά αλληλέγγυα πρέπει να αποτελεί βασική φροντίδα.

Ακόμη, οι χώρες της ευρωζώνης με χρόνια πλεονάσματα στο ισοζύγιο των τρεχουσών συναλλαγών τους, όπως η Γερμανία, η Αυστρία και η Ολλανδία, πρέπει να αποφασίσουν τη μείωση των πλεονασμάτων που δεν βασίζονται στην εξέλιξη των μισθών λόγω παραγωγικότητας της εργασίας. Η Γερμανία, ως σημαντικός εμπορικός εταίρος της Ελλάδα και των άλλων νοτίων χωρών της ευρωζώνης, φέρει σημαντική ευθύνη στην περίπτωση αυτή. Αυτό ισχύει κατά έναν λόγο παραπάνω, γιατί το πλεόνασμα δημιουργήθηκε λόγω εμπορικών συναλλαγών που πραγματοποιούνται εκτός ευρωζώνης. Η Γερμανία αντιμετωπίζει σημαντικό έλλειμμα στο εμπορικό της ισοζύγιο μόνο με την Κίνα. Ωστόσο, δεν θα ήταν εποικοδομητικό να ανταποκριθεί στην υποτίμηση του κινεζικού νομίσματος με μείωση του κόστους εργασίας στους μισθούς, αφού κάτι τέτοιο θα έθετε σε κίνδυνο τη συνοχή της ευρωζώνης.
Εν όψει των απαραίτητων μέτρων, η ελληνική οικονομία κινδυνεύει να κατρακυλήσει σε παρατεταμένη ύφεση. Σε αυτό το πλαίσιο, ο νομπελίστας οικονομολόγος Στίγκλιτζ (Stiglitz) πρότεινε να χρησιμοποιηθούν οι δαπάνες των διαρθρωτικών ταμείων της ΕΕ με ένα μη κυκλικό τρόπο. Τα κονδύλια αυτά θα πρέπει να επενδυθούν στο πλαίσιο του «πράσινου «νιου ντιλ»», που οδηγεί στην οικολογική αναδιάρθρωση της ελληνικής οικονομίας.

 
Πέρα από τα συγκεκριμένα μέτρα, θα πρέπει επίσης να διερευνηθεί ποιος φέρει την ευθύνη για την ελληνική κρίση:

  • Ποιος γνώριζε για τη «δημιουργική λογιστική» στην Ελλάδα;
  • Ποιος εμπόδισε την εφαρμογή των απαραίτητων πολιτικών;
  • Τι ρόλο έπαιξαν τράπεζες, όπως η «Γκόλντμαν Σακς», που τζόγαραν πάνω στη συγκάλυψη;
  • Ποιος κρύβεται πίσω από τη σπέκουλα εναντίον της συνοχής της ευρωζώνης;

 

Θέλουμε το «ευρωπαϊκό κοινοβούλιο» (ΕΚ) να αναλάβει έρευνες.

Νομισματική ένωση και οικονομική διακυβέρνηση

Η σημερινή κρίση στην Ελλάδα αποδεικνύει από τη μία πλευρά, το εγγενές μειονέκτημα του κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος και από την άλλη την παράλυση της Ευρώπης από το 1999, η οποία μόνο δευτερευόντως έχει να κάνει με τα πλαστά στατιστικά στοιχεία που έδωσε η Ελλάδα για να εκπληρώσει τα κριτήρια του Μάαστριχτ.

Το κύριο πρόβλημα είναι ότι η «οικονομική νομισματική ένωση» (ΟΝΕ) δημιουργήθηκε χωρίς να βασίζεται σε μια κοινή οικονομική πολιτική, υπό την εσφαλμένη αντίληψη ότι οι ανισορροπίες θα διορθώνονταν μόνες τους μέσω των αγορών ή ότι η ΟΝΕ θα οδηγούσε σχεδόν αυτόματα σε πολιτική ένωση. Αυτό που βλέπουμε τώρα είναι ότι οι συνέπειες αυτού του εγγενούς μειονεκτήματος στέκονται εμπόδιο στην ευρωπαϊκής ολοκλήρωση.

Γι’ αυτό το λόγο η «ευρωπαϊκή επιτροπή» πρέπει επειγόντως να επεξεργαστεί προτάσεις για τη δημιουργία μιας «ευρωπαϊκής οικονομικής διακυβέρνησης», καθώς και το ΕΚ, που χάρη στη νέα «συνθήκη της Λισσαβόνας» έχει καταστεί οργανικός θεσμός της ΕΕ, να εξελιχθεί περαιτέρω, για να ανταποκριθεί σε μια τέτοια κατάσταση. Μια ευρωπαϊκή οικονομική διακυβέρνηση θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

  • Την αποτελεσματική, συντονισμένη, αντικυκλική, δημοσιονομική πολιτική των χωρών-μελών,
  • τη μετάβαση από τον φορολογικό ανταγωνισμό προς την φορολογική συνεργασία και
  • την αύξηση του προϋπολογισμού της ΕΕ στη βάση ιδίων εσόδων, που θα προωθεί την εξισορρόπηση της άνισης περιφερειακής ανάπτυξης.

 

Επιπλέον, η «γιούροστατ» πρέπει να έχει δικαίωμα να συλλέγει τα δεδομένα της απευθείας, να τα επαληθεύει και ενδεχομένως να τα δημοσιοποιεί.
Μεσοπρόθεσμα, πρέπει να μεριμνήσουμε μέσω της εφαρμογής ενός πτωχευτικού δικαίου για τα κράτη, να ρυθμίζεται εκ των προτέρων η κατανομή των βαρών σε περίπτωση δημόσιας υπερχρέωσης. Μέσω αυτού του μηχανισμού και οι πιστωτές του δημοσίου τομέα θα πρέπει να επιβαρύνονται με το μέρος του ρίσκου που τους αναλογεί. Ωστόσο, η πρωτοβουλία για έναν τέτοιο κανονισμό πτώχευσης μπορεί να αναληφθεί μόνον όταν η κατάσταση στις χρηματοπιστωτικές αγορές έχει ηρεμήσει. Στην αντίθετη περίπτωση, τα βάρη των επιτοκίων των κρατών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη διάρκεια της τρέχουσας κρίσης θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο.


Ο Sven Giegold, η Rebecca Harms, Reinhard Bütikofer είναι ευρωβουλευτές του «ευρωπαϊκού πράσινου κόμματος»

πηγή: http://www.greens-efa.org/cms/pressreleases/dokbin/331/331858.die_griechisch_europaeische_krise_durchg@en.pdf

Οι νέες διαχωριστικές γραμμές στην Ευρώπη /Tου Πασχου Μανδραβελη

Οι νέες διαχωριστικές γραμμές στην Ευρώπη

Tου Πασχου Μανδραβελη

«Tο πιο θαυμαστό πράγμα στον Τύπο είναι η φτωχή μνήμη», είχε πει κάποτε ένας Αμερικανός πολιτικός. Κι αυτός ο αφορισμός επιβεβαιώνεται με τη φιλολογία περί εμπλοκής του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόβλημα. Αυτή η εμπλοκή δεν είναι χθεσινή, ούτε του τελευταίου μήνα. Συζητιόταν και ίσως είχε αποφασιστεί στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες τουλάχιστον ενάμιση χρόνο πριν, όπως προειδοποιούσε ο πρώην πρωθυπουργός κ. Κώστας Σημίτης.

«Aποτελεί κοινό μυστικό στους κύκλους της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής», είχε πει ο κ. Σημίτης τον Δεκέμβριο του 2008, «ότι η Eλλάδα δεν προσαρμόζεται στις επιταγές της ONE… θεωρούν ότι τους κορόιδεψε. Πιστεύουν ότι καλό θα ήταν για την Ελλάδα να αναγκαστεί να προσφύγει στο Διεθνές Nομισματικό Tαμείο για δανεισμό, ώστε η παρακολούθηση της ελληνικής οικονομίας να είναι αρμοδιότητά του και όχι φροντίδα της Eπιτροπής».

Ομως αυτή καθαυτή η απόφαση σηματοδοτεί μεγάλες αλλαγές στην Ευρωπαϊκή Ενωση, πέραν του μηχανισμού διάσωσης των οικονομιών της Ευρωζώνης. Για πρώτη φορά στο συμβούλιο κορυφής των Βρυξελλών, κυρίαρχες δεν ήταν οι εθνικές γραμμές, αλλά οι πολιτικές. Με εξαίρεση τον Σαρκοζί, οι κεντροδεξιές παρατάξεις ήταν υπέρ της λύσης του ΔΝΤ και οι κεντροαριστερές υπέρ μιας αμιγούς ευρωπαϊκής λύσης. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι πιο σκληροί και από την κ. Μέρκελ ήταν οι κεντροδεξιοί πρωθυπουργοί της Ολλανδίας και της Σουηδίας. Ο Γιαν Πέτερ Μπαλκενέντε ήταν σχεδόν ωμός: «Είναι ευθύνη κυρίως της Ελλάδας. Αυτοί προκάλεσαν προβλήματα. Αυτοί πρέπει να φροντίσουν και για τη λύση». Από την άλλη οι σοσιαλδημοκράτες και οι Πράσινοι της Γερμανίας ξεσπάθωσαν κατά της πρωθυπουργού τους για τη σκληρή γραμμή που υιοθέτησε. «Ντρέπομαι για τη χώρα μου» ξέσπασε η Γερμανίδα ευρωβουλευτής Ρεμπέκα Χαρμς.

Όσο κι αν φανεί περίεργο, η διαμάχη περί προσφυγής στο ΔΝΤ είναι καλό νέο για την Ενωση. Το γεγονός ότι οι συμπαρατάξεις δεν γίνονται με εθνικά κριτήρια (ούτε καν Βορρά-Νότου) σημαίνει η ενοποίηση προχωρά. Οι διαφορές υπάρχουν, αλλά γίνονται περισσότερο πολιτικές, όπως είναι εντός των χωρών μελών.

ΥΓ.: Η προσφυγή στο ΔΝΤ (όπως αναφέραμε στο άρθρο της 25.3.2010) δεν εξασφαλίζει εξ ολοκλήρου τους δανειστές, μας πληροφορεί ο κ. Στέφανος Μάνος. «Στην Αργεντινή, π.χ. οι πιστωτές έλαβαν 30 σεντς για κάθε δολάριο».

Πηγή : http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_27/03/2010_395540

Η τοπική ανάπτυξη χτίζεται με δεσμούς κοινωνικής εμπιστοσύνης και όχι με δημόσιες σχέσεις .

Η τοπική ανάπτυξη  χτίζεται  με δεσμούς  κοινωνικής εμπιστοσύνης    και όχι με δημόσιες σχέσεις .

Απάντηση   για την   κατασκευή γέφυρας στη  Σιούτσα   του  Δ.Δ  Κατάκαλης  Γρεβενών.

Κατά  την επίσκεψη στις  25/03/2010    του   Βουλευτή  Ν. Γρεβενών κ. Θανάση  Χαντάβα   του Γενικού  Γραμματέα  Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας κ. Γιώργου  Κίρκου  και του Δημάρχου Χασίων κ. Νάζου  Ανδρέα  και του Δημοτικού Συμβουλίου .

«Aν δεν φτιάξουμε μια Δημόσια Διοίκηση με αυτοπεποίθηση, επαγγελματισμό και αίσθηση καθήκοντος, η χώρα δεν θα δει άσπρη μέρα» σημειώνει  ο κ. Kαμίνης  στην ετήσια   έκθεση του Συνηγόρου  του Πολίτη  σχετικά με τις καταγγελίες πολιτών για κακοδιαχείριση  ,όπου φαίνεται ότι  η Περιφέρεια Δυτ. Μακεδονίας   βρίσκεται στην κορυφή μαζί με άλλες Περιφέρειες  . (Ημερησία 27-08-2010   σελ.14  αρ.Φύλ. 18669)

Πολιτικό  μονόλογο   χαρακτήρισαν οι πολίτες του Δ.Δ Κατάκαλης  Γρεβενών  την  επίσκεψη του βουλευτή Ν .Γρεβενών  Χαντάβα   ,  χωρίς   καμία  δέσμευση   για  την κατασκευή της γέφυρας και  χωρίς συζήτηση  για τα  προβλήματα που είχε υποβάλλει  ο Π.Σ Κατάκαλης   .

 Η  έλλειψη γέφυρας συνδέεται με την  τραγωδία  ενός συμπολίτη μας  , του Νίκου Προύφα που παρασύρθηκε από τα νερά   ποταμού σε κακοκαιρία  καθώς επιχειρούσε  να  μετακινηθεί από την έδρα του Δήμου προς  την οικία του .

«Αυτή την διαδρομή χρησιμοποιούμε  καθημερινά όλοι πολίτες για τις μετακινήσεις μας    και αγωνιούμε  για την  οδική ασφάλεια μας  ενώ    η Νομαρχία  και ο Δήμος  προσχηματικά την  χαρακτηρίζουν  αγροτική οδό   και θεωρούν πολυτέλεια την κατασκευή της γέφυρας » δηλώνουν   μέλη του Π,Σ  Κατάκαλης

Διερωτόμαστε    για το νόημα της επίσκεψης  και τις νουθεσίες του   κ. Χαντάβα   σχετικά με το  αν   νομιμοποιείται ο Πολιτιστικός Σύλλογος Κατάκαλης να βάζει θέματα στην ατζέντα της τοπικής ανάπτυξης !

Μπορούμε να κατανοήσουμε    την αγωνία του     για το έντονο κύμα αμφισβήτησης  που  αναμένεται να εκφραστεί  εκλογικά   στις  Περιφερειακές  και Δημοτικές εκλογές  και την  αγχωμένη    προσπάθεια του βουλευτή Γρεβενών   να χτίσει το  πολιτικό του  προφίλ  ,αλλά όταν οι  διαδικασίες του  opengov   απαιτούν  υλικά από το  μέλλον  δεν   χτίζεις  με υλικά του παρελθόντος .
 
Έχουμε παραδώσει  εγκαίρως  ως οφείλαμε  σαν Πολιτιστικός Σύλλογος  πλήρη φάκελο όπου έχουμε καταγράψει τα σημεία της εγκατάλειψης του χωριού μας  με  τα προβλήματα   και αναμέναμε   ο κ βουλευτής αφού  τα μελετήσει    να γίνει  επ αυτών μια  συζήτηση με δεσμεύσεις   και όχι   ένα μάθημα  πολιτικού ναρκισσισμού  στο καφενείο  ,  με  υποδείξεις για τον ρόλο του Πολιτιστικού Συλλόγου .
Αν απέκτησε πολιτικά χαρακτηριστικά  ο Πολιτιστικός Σύλλογος  είναι δείγμα πολιτικής ωριμότητας  και μας τιμά   όταν   αγωνίζεται  να αναδείξει πολιτικά τα προβλήματα    υποδομών  στην πιο εγκαταλελειμμένη  Περιφέρεια της ξεχασμένης  Ελλάδας .Αυτό είναι προς τιμή  μας   και  τις προτάσεις   μας   οφείλει  η   τοπική ηγεσία  να  τις προσεγγίσει  με   πιο σύγχρονες  πολιτικές   μεθόδους  .

Αν  απλά επιθυμούν να χρίσουν  κομματικούς υποψηφίους  στην περιοχή μας  και ο Π.Σ Κατάκαλης  τους χαλάει τα  σχέδια   ,το πρόβλημα είναι δικό τους,  όσο θα προσεγγίζουν   ιδιοκτησιακά   την Αυτοδιοίκηση   και όσο θα  δηλώνουν  παντού ότι  ο « Καλλικράτης »   θέλει την αυτοδιοίκηση ανεξάρτητη και  ακομμάτιστη  για  να επικεντρωθεί  στο αναπτυξιακό της έργο !

 Ο εκνευρισμός των πολιτών  της Κατάκαλης  πηγάζει  κυρίως  από την εγκατάλειψη  του χωριού   ως προς τις  βασικές υποδομές του  (έχει υποβληθεί σχετικός φάκελος στις αρχές  )   που επιμερίζονται τόσο σε ΟΤΑ  όσο και στην Περιφερειακή  Διοίκηση.  Ενδέχεται αυτό το κύμα αμφισβήτησης να μεταφερθεί και σε  άλλα Δ.Δ της Περιφέρειας  που παρακολουθούν τις εξελίξεις  στο χωριό μας     και πιθανόν να  επιταχυνθεί  ένα κλίμα  αμφισβήτησης  για   πρόσωπα που διεκδικούν  κεντρικό ρόλο στις εκλογές για την Αυτοδιοίκηση  .Αυτό ακριβώς είναι το πιο   ανησυχητικό !!! .
Λευκή επιταγή   ως πολίτες  πλέον δεν δίνουμε σε  κανέναν    .Θα πρέπει να δεσμευτούν   και να μας πείσουν  πολιτικά   για την στρατηγική τους   .Η επίσκεψη  για να δεχτούν  τα αιτήματά  μας στο καφενείο του χωριού ,  ήταν ένας   πολιτικός   μονόλογος  που   μας προσέβαλε πολιτικά ως  πολίτες  . Όταν  το    opengov    διδάσκει   την ηλεκτρονική διαβούλευση και    εσείς κ Χαντάβα  υιοθετείτε ακόμη το καφενείο του χωριού σαν χώρο « διαβούλευσης» δεν προσδοκούμε  τίποτα για  την ποιότητα της συζήτησης και για την πολιτική σας πρόταση   για την ζωή στο χωριό .

Δεν σας εμπιστευόμαστε πολιτικά  και   αναπτυξιακά.   Αυτό  είναι το μήνυμα που στέλνει το μικρό   χωριό μας , η  Κατάκαλη  Γρεβενών . 

Σε κάθε περίπτωση   η  απώλεια της κοινωνικής εμπιστοσύνης  δεν αποκαθίσταται   με  δημοσιοσχετίστικες  επισκέψεις  ,ούτε  με  Δελτία  Τύπου  που δηλώνουν τα αυτονόητα .
Όσο  δεν  λαμβάνουμε δημόσιες   γραπτές   δεσμεύσεις   που   μπορούμε  να τις αξιολογήσουμε    ως προς   την εφαρμογή  τους ,  ως  πολίτες θα είμαστε  πάντα   δύσπιστοι  στις   παλαιοκομματικές μεθόδους άσκησης της πολιτικής  και επισημαίνουμε  ότι  στις  εκλογές  για την αυτοδιοίκηση  θα  υπάρξουν   απροσδόκητες  πολιτικές εξελίξεις  καθώς  δεν θα είναι ενας  απλός περίπατος   όπως αφελώς  μερικοί   φροντίζουν  να καθησυχάζουν   και να ενημερώνουν  για την Περιφέρεια της Δυτ Μακεδονίας   τους  πολιτικούς προϊσταμένους τους  .

Όσο  κάποιοι  επιμένουν να  βλέπουν  τις τοπικές κοινωνίες  σαν  ένα στοίχημα απόδοσης   χωρίς  δείκτες  μέτρησης της απόδοσης  και   δεν   αντιλαμβάνονται  ότι οι πολίτες άλλαξαν  και ζητάνε  έναν νέο πολιτικό λόγο για την  τοπική ανάπτυξη  με δεσμεύσεις   και εγγυήσεις για  ένα ανεκτό  επίπεδο ζωής  , δεν θα προσεγγίσουν ποτέ τους πολίτες   στις αυτοδιοικητικές  εκλογές  του Νοεμβρίου 2010.     

Παπακωνσταντίνου Δημήτριος   . Μέλος του Πολιτιστικού Συλλόγου Κατάκαλης Γρεβενών .   

Διαβάστε   την ανακοίνωση για την επισκεψη του βουλευτή Ν.Γρεβενών στην Κατάκαλη εδώ .

http://www.greveniotis.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2526:2010-03-26-19-04-07&catid=36:2009-01-28-22-27-50&Itemid=54

Το πλήρες κείμενο της απόφασης της συνόδου

Το πλήρες κείμενο της απόφασης της συνόδου

Στη δημιουργία ενός μηχανισμού στήριξης με την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση να αντιπροσωπεύει τη μερίδα του λέοντος αλλά και με μία ουσιαστική χρηματοδότηση από το ΔΝΤ, συμφώνησαν οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων των 16 χωρών της ευρωζώνης την Πέμπτη στις Βρυξέλλες.

Σύμφωνα με την απόφαση, τα κράτη μέλη της ευρωζώνης συμφώνησαν στην παροχή συντονισμένων διμερών δανείων σε εθελοντική βάση προς την Ελλάδα. Η εκταμίευση των διμερών δανείων θα αποφασίζεται ομόφωνα από τα κράτη μέλη της ευρωζώνης και υπό αυστηρές προϋποθέσεις με βάση την αξιολόγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Επίσης στην απόφαση επισημαίνεται ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν υπέβαλε αίτημα για οικονομική ενίσχυση και ως εκ τούτου σήμερα καμία απόφαση δεν ελήφθη για την ενεργοποίηση του μηχανισμού.

Σημειώνεται ακόμα ότι ο μηχανισμός αυτός θα ενεργοποιείται, ως ύστατη λύση. Δηλαδή όταν η χρηματοδότηση από τις αγορές θα είναι ανεπαρκής. Σκοπός του μηχανισμού δεν θα είναι να παράσχει χρηματοδότηση με τα επιτόκια του μέσου όρου της ευρωζώνης αλλά να θεσπίσει κίνητρα για επιστροφή στη χρηματοδότηση από τις αγορές, το συντομότερο δυνατόν.

Τέλος οι ηγέτες της ευρωζώνης επισημαίνουν ότι υποστηρίζουν πλήρως τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης και χαιρετίζουν τα πρόσθετα μέτρα που ανακοινώθηκαν στις 3 Μαρτίου τα οποία κρίνονται επαρκή για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων για το 2010.

Το πλήρες κείμενο της απόφασης

ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΗΓΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΖΩΝΗΣ

Επαναβεβαιώνουμε ότι όλα τα κράτη μέλη της ευρωζώνης θα πρέπει να εφαρμόζουν υγιείς εθνικές πολιτικές με βάση τους συμφωνηθέντες κανόνες και θα πρέπει να επαγρυπνούν για την κοινή τους ευθύνη σχετικά με την οικονομική και δημοσιονομική σταθερότητα στην ευρωζώνη.

Υποστηρίζουμε πλήρως τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης και καλωσορίζουμε τα πρόσθετα μέτρα που ανακοινώθηκαν στις 3 Μαρτίου τα οποία επαρκούν προκειμένου να διασφαλίσουν τους δημοσιονομικούς στόχους για το 2010. Αναγνωρίζουμε ότι οι ελληνικές αρχές έλαβαν φιλόδοξη και αποφασιστική δράση γεγονός που θα επιτρέψει στην Ελλάδα να ανακτήσει την πλήρη εμπιστοσύνη των αγορών. Τα μέτρα σταθεροποίησης που έλαβε η Ελλάδα συμβάλουν στη διασφάλιση της δημοσιονομικής σταθεροποίησης και της εμπιστοσύνης των αγορών. Η ελληνική κυβέρνηση δεν υπέβαλε αίτημα για οικονομική ενίσχυση. Ως εκ τούτου σήμερα καμία απόφαση δεν ελήφθη για την ενεργοποίηση του παρακάτω μηχανισμού. Στο πλαίσιο αυτό οι χώρες μέλη της ευρωζώνης επαναβεβαιώνουν τη βούληση τους να λάβουν αποφασιστική και συντονισμένη δράση εφόσον κριθεί αναγκαίο, προκειμένου να διασφαλίσουν τη δημοσιονομική σταθερότητα στην ευρωζώνη συνολικά όπως αποφασίστηκε στις 11 Φεβρουαρίου.

Ο μηχανισμός θα περιλαμβάνει μια ουσιαστική χρηματοδότηση από το ΔΝΤ και μια μεγαλύτερη χρηματοδότηση από τα κράτη μέλη της ευρωζώνης, τα οποία δηλώνουν την ετοιμότητά τους να συνεισφέρουν με συντονισμένα διμερή δάνεια. Αυτός ο μηχανισμός θα πρέπει να θεωρείται ως έσχατη λύση όταν η χρηματοδότηση από τις αγορές είναι ανεπαρκής. Οποιαδήποτε εκταμίευση αυτών των διμερών δανείων θα αποφασίζεται από τις χώρες μέλη της ευρωζώνης ομόφωνα και υπό αυστηρές προϋποθέσεις οι οποίες θα βασίζονται στην αξιολόγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Αναμένουμε από τα κράτη μέλη της ευρωζώνης να συνεισφέρουν ανάλογα με τη συμμετοχή τους στην ΕΚΤ.

Στόχος αυτού του μηχανισμού δεν θα είναι να παράσχει χρηματοδότηση με τα επιτόκια του μέσου όρου της ευρωζώνης, αλλά να θεσπίσει κίνητρα για επιστροφή στη χρηματοδότηση από τις αγορές, το συντομότερο δυνατόν με τα κατάλληλα επιτόκια κινδύνου. Τα επιτόκια δεν θα είναι συμβατικά, δηλαδή δεν θα περιλαμβάνουν οποιοδήποτε στοιχείο στήριξης. Οι αποφάσεις γι αυτό το μηχανισμό θα λαμβάνονται σε πλήρη συμμόρφωση με το πλαίσιο της Συνθήκης και τις εθνικές νομοθεσίες.

Επιβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας για την εφαρμογή πολιτικών που θα έχουν ως στόχο την αποκατάσταση μιας ισχυρής, βιώσιμης και σταθερής ανάπτυξης με στόχο τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και την κοινοτική συνοχή.

Παράλληλα δεσμευόμαστε για την προώθηση ενός ισχυρού συντονισμού των οικονομικών πολιτικών στην Ευρώπη. Θεωρούμε ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα πρέπει να βελτιώσει την οικονομική διακυβέρνηση στην ΕΕ και προτείνουμε την αύξηση του ρόλου της οικονομικής επιτήρησης και τον καθορισμό της στρατηγικής ανάπτυξης της ΕΕ. Η σημερινή κατάσταση αποδεικνύει την ανάγκη για ενίσχυση και συμπλήρωση του υπάρχοντος πλαισίου ώστε να διασφαλιστεί η δημοσιονομική σταθερότητα στην ευρωζώνη και να ενισχυθεί η δυνατότητά της να δρά σε περιόδους κρίσεως.

Μελλοντικά η επιτήρηση των οικονομικών και δημοσιονομικών κινδύνων και τα εργαλεία για την πρόληψή τους, συμπεριλαμβανομένης και της διαδικασίας περί υπερβολικού ελλείμματος θα πρέπει να ενισχυθούν. Χρειαζόμαστε ακόμα ένα ισχυρό πλαίσιο για την επίλυση κρίσεων με σεβασμό στην αρχή της υπευθυνότητας των κρατών μελών για τα δημοσιονομικά τους. Καλούμε τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου να θεσπίσει, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μια ομάδα εργασίας με εκπροσώπους από τα κράτη μέλη, την εκ περιτροπής προεδρία και την ΕΚΤ ώστε να παρουσιάσουν στο Συμβούλιο, πριν από το τέλος του χρόνου, τα μέτρα που απαιτούνται για την επίτευξη αυτού του στόχου, διερευνώντας όλες τις εναλλακτικές για την ενίσχυση του νομικού πλαισίου» .

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή : ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΦΥΛΛΗΣ

Φορείς Πστοποίησης των Προτύπων Agro 2

Αναγνωρίστηκαν οι 14 πρώτοι ιδιωτικοί φορείς πιστοποίησης του Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης (Πρότυπα AGRO 2 ) στη φυτική παραγωγή.

Οι φορείς αυτοί εντάσσονται στο Σύστημα Επίβλεψης του ΟΠΕΓΕΠ, με σκοπό την εξασφάλιση της συνεχούς συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις των προτύπων AGRO 2 και της εθνικής νομοθεσίας και εγγράφονται στο επίσημο μητρώο του ΟΠΕΓΕΠ.

Στην επισήμανση των Πιστοποιημένων Γεωργικών Προϊόντων καθιερώνεται η υποχρεωτική χρήση του Εθνικού Συστήματος Πιστοποίησης, με στόχο να γίνουν ευρύτερα γνωστά τα πιστοποιημένα προϊόντα και οι εγγυήσεις που συνδέονται με αυτά.

 Επιπλέον, είναι υποχρεωτική η αναγραφή της ένδειξης Προϊόν Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης καθώς και η Επωνυμία του Φορέα Πιστοποίησης

Όλοι οι Φορείς Πστοποίησης του  Προτύπου Agro 2

http://www.agrocert.gr/photos/home/cfiles/_19-03-2010__foreis_epivlepshs_agro.pdf

Ενημερωτικά  για το Πρότυπο  Agro -2 

(ρωτήστε μας στο  maxo (a) grevenanet.gr )

Tα πρότυπα   AGRO 2.1 & AGRO 2.2,   περιγράφουν τις απαιτήσεις στις οποίες πρέπει να συμμορφώνεται μια γεωργική εκμετάλλευση, προκειμένου να πιστοποιηθεί για την εφαρμογή του Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης (ΣΟΔ) στην παραγωγή των προϊόντων της. AGRO 2-1 Προδιαγραφή
Περιλαμβάνει γενικές απαιτήσεις στο σύνολο της γεωργίας που μπορούν να επιθεωρηθούν αντικειμενικά. Αποτελεί το σύνολο των αρχών για την πιστοποίηση του Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης που είναι εφαρμόσιμο σε κάθε γεωργική εκμετάλλευση ανεξάρτητα από κάθε είδος της παραγωγικής της κατεύθυνσης.
AGRO 2-2 Απαιτήσεις για την εφαρμογή
Περιγράφει τις τεχνικές και νομικές απαιτήσεις του συστήματος στη φυτική παραγωγή που συνοδεύουν το πρότυπο AGRO 2-1. Περιλαμβάνει τους γενικούς κανόνες ορθής γεωργικής πρακτικής και τα συνοδευτικά μέτρα φιλοπεριβαλλοντικής άσκησης της γεωργίας (φυτικής παραγωγής) ώστε να παράγονται ασφαλή και ποιοτικά προϊόντα και να επιτυγχάνεται η άριστη διαχείριση του περιβάλλοντος.

Το Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης σύμφωνα με τα πρότυπα AGRO 2.1 & AGRO 2.2, εφαρμόζεται είτε σε συλλογική βάση από Ομάδες Παραγωγών, είτε σε ατομική βάση από μεμονωμένους παραγωγούς, με επιστημονική υποστήριξη και παρακολούθηση από επιβλέποντα τεχνικό σύμβουλο.

Αντώνογλου : πρόβλημα διαρκείας το ΟΣΔΕ .

Ο κ. Νίκος Αντώνογλου, Γεωπόνος, Μέλος της Επιτροπής ΟΣΔΕ του ΓΕΩΤΕΕ, σε επιστολή του (στο ΑΓΡΟΤΥΠΟ)  κάνει αναφορά στα αποτελέσματα της αξιολόγησης φορέων για το ΟΣΔΕ 2010, που έφεραν πρώτη στη σειρά κατάταξης την ΠΑΣΕΓΕΣ. Στην επιστολή του αναφέρεται επίσης στην ετήσια έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου της ΕΕ για το οικονομικό έτος 2004, όπως και την επιστολή του κ. Α. Σάγου προς τον τότε Υπουργό κ. Σάββα Τσιτουρίδη.

Αναλυτικότερα η επιστολή του κ. Αντώνογλου αναφέρει τα εξής:

Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης φορέων, που ανταποκρίθηκαν στη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ΟΣΔΕ 2010, ανέδειξε στη πρώτη σειρά κατάταξης τη ΠΑΣΕΓΕΣ. Πρώτη και με διαφορά!! Καμία έκπληξη. Ότι θα είναι πρώτη, ήταν από όλους αναμενόμενο, όσο για τη διαφορά, μας είναι αδιάφορο.
Είναι βέβαιο ότι η «εμπειρία» που έχει αποκτήσει η ΠΑΣΕΓΕΣ, δεν λειτούργησε ως συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων που συμμετείχαν στη διαδικασία της πιστοποίησης. Εξάλλου δεν υπάρχουν ετήσιες εκθέσεις αξιολόγησεις του ΟΠΕΚΕΠΕ ή του ΥΠΑΑΤ, για το ΟΣΔΕ. Η «εμπειρία» που διαθέτει η ΠΑΣΕΓΕΣ κρίνεται από το αποτέλεσμα.
Η Ελλάδα δεν διαθέτει αξιόπιστο ΟΣΔΕ. Είναι σε όλους γνωστό. Συζητήθηκε και στην ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στις 30 Μαρτίου 2007. Το Ευρωκοινοβούλιο «θεωρεί λυπηρό το ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο συνεχίζει να διαπιστώνει προβλήματα στην εφαρμογή του ΟΣΔΕ στην Ελλάδα”. Για τη κατάσταση αυτή, η ΠΑΣΕΓΕΣ και οι ΕΑΣ, έχουν τη δική τους ευθύνη. Αυτό προκύπτει τόσο από επίσημα κείμενα της ΕΕ, όσο και από στοιχεία που προέρχονται από τη χώρας μας, όπως η επιστολή του κ. Αθ. Σάγου, προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ, προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σ. Τσιτουρίδη, τον Απρίλη του 2004.

Η ΕΕ για ΠΑΣΕΓΕΣ και ΕΑΣ
Στην ετήσια έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου της ΕΕ για το οικονομικό έτος 2004, στην αναφορά του για το ΟΣΔΕ στην Ελλάδα, επισημαίνει :
«… Οι κυριότεροι λόγοι για τις ανεπάρκειες και τις ελλείψεις είναι οι εξής:
α) οι συνεταιριστικές οργανώσεις των παραγωγών ελέγχουν την καταχώριση όλων των δεδομένων στο ηλεκτρονικό σύστημα. Κανένα από τα στοιχεία που περιέχονται στο σύστημα δεν είναι ασφαλές και μπορεί να τροποποιηθεί από τις οργανώσεις οποτεδήποτε πριν από την πληρωμή, κάτι που συμβαίνει άλλωστε……»
Η Επιτροπή, στην απάντησή της, αναφέρει ότι: «επέκρινε επανειλημμένα τον ρόλο των γεωργικών οργανώσεων στη διαδικασία υποβολής αιτήσεων και την υποτονική εποπτεία. Η Επιτροπή ζήτησε επίσημα από τις ελληνικές αρχές με επιστολή, τον Ιούνιο του 2004, να θέσουν σε εφαρμογή μια νέα διαδικασία υποβολής αιτήσεων μειώνοντας την εξάρτηση από τις γεωργικές οργανώσεις.»
Η εξάρτηση από τις γεωργικές οργανώσεις συνεχίζεται.

Η επιστολή Σάγου
O κ. Α. Σάγος με επιστολή του στον τότε Υπουργό κ. Σάββα Τσιτουρίδη, ασκεί δριμύτατη κριτική για το ρόλο της ΠΑΣΕΓΕΣ και των ΕΑΣ στο ΟΣΔΕ.
· Διατυπώνει την άποψη ότι η ΠΑΣΕΓΕΣ «επιβάλλει πλήρως τους όρους της για τη διαχείριση του ΟΣΔΕ, με ότι αυτό συνεπάγεται για την Εθνική οικονομία.»
· Επιρρίπτει ευθύνες στις ΕΑΣ για «όλες τις αδυναμίες και κακοδαιμονίες του συστήματος που επί χρόνια εφαρμόζεται στην Ελλάδα με πρωταγωνιστές τις ΕΑΣ» και τις κατηγορεί για διαφθορά, παρασιτισμό και διαπλοκή στις κοινοτικές επιδοτήσεις.
· Κατηγορεί τη ΠΑΣΕΓΕΣ ότι αντιτίθεται στο νέο σύστημα (το Σύστημα Αναγνώρισης Αγροτεμαχίων-ΣΑΑ) γιατί «εκμηδενίζει τις πιθανότητες καταδολίευσης των εισαγομένων, στη βάση δεδομένων, στοιχείων» και ότι με τη δύναμη που αντλούν από τη μονοπωλιακή τους μεταχείριση, ΠΑΣΕΓΕΣ και ΕΑΣ, ασκούν επικίνδυνες παραπολιτικές εξουσίες στον αγροτικό χώρο και καλλιεργούν τα κυκλώματα παρασιτισμού.»
· Επικρίνει τον τότε Υπουργό για τις επιλογές του, που δυσχεραίνουν την υλοποίηση του ΣΑΑ και θέτουν σε κίνδυνο την υποχρέωση της χώρας μας «να είναι πλήρως λειτουργικό στις 1.1.2005.»

Σκάνδαλο διαρκείας
Η χώρα μας δεν είχε ποτέ αξιόπιστο σύστημα καταχώρησης στοιχείων για το ΟΣΔΕ.
Το 2005 δεν εφαρμόστηκε το ΣΑΑ.
Το Γενάρη του 2007, μετά από συνεχείς αναβολές, η ΕΕ έθεσε τη χώρα μας σε κατάσταση επιτήρησης, με την υποχρέωση να έχει εγκαταστήσει το ΣΑΑ μέχρι 31/12/2008.
Για το 2009 το ΟΣΔΕ είναι ακόμα ανοικτό και γι αυτό το λόγο οι πληρωμές των αγροτών είναι σε εκκρεμότητα. Η ψηφιοποίηση των αγροτεμαχίων έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μέχρι 15/5/2009.
Είναι φανερό ότι κάποιοι δεν θέλουν να λειτουργήσει το ΟΣΔΕ στα πλαίσια της νομιμότητας και των υποχρεώσεων μας στην ΕΕ, για το καλό των αγροτών και της ελληνικής οικονομίας. Προβάλλουν συνεχώς εμπόδια και ζημιώνουν τον ελληνικό λαό.
Τα πρόστιμα από τη κακή εφαρμογή του ΟΣΔΕ έχουν ξεπεράσει το 1,5 δις €. Ο ελληνικός λαός καταγράφει, μετά το χρηματιστήριο, τα δομημένα ομόλογα, το βατοπέδι, τη Siemens, ένα ακόμα σκάνδαλο, το ΟΣΔΕ. Σκάνδαλο διαρκείας. 

Διαβάστε εδώ την επιστολή του κ. Σάγου

Πηγή: ΑΓΡΟΤΥΠΟΣ

ΚΥΑ για Γεωργικές Συμβουλές για την Πολλαπλή Συμμόρφωση

Διαβάστε όλη την ΚΥΑ εδώ .

http://www.poseg.gr/datafiles/files/ΓΣ.ΚΥΑ.08_263514.pdf

Κριτήρια :

α) να είναι αγρότες φυσικά ή Νομικά Πρόσωπα,

β) να είναι ενταγμένοι στο σύστημα της ενιαίας ενίσχυσης,

γ) να τεκμηριώνονται οι θεματικές ενότητες του άρθρου 4 για τις οποίες είναι αναγκαία η παροχή

συμβουλευτικών υπηρεσιών.

δ) Να αναλάβουν για χρονικό διάστημα 2 ετών (περίοδος δέσμευσης) τις ακόλουθες υποχρεώσεις:

ί. Να τηρούν τις συμβουλευτικές υπηρεσίες που τους παρασχέθηκαν,

ίΙ. Να τηρούν ημερολόγιο εργασιών και βιβλίο εισροών – εκροών από τα οποία θα τεκμηριώνεται ότι

με την παρασχεθείσα συμβουλή βελτιώνεται η θέση της εκμετάλλευσης σε σχέση με την αρχική

κατάσταση.

ίϋ. Να δέχονται και να διευκολύνουν τους ελέγχους που πραγματοποιούν εξουσιοδοτημένα Εθνικά

και Κοινοτικά Οργανα.

Αγρότες που κάνουν χρήση Συμβουλευτικών Υπηρεσιών από μη εγκεκριμένους Γεωργικούς

Συμβούλους, δεν ενισχύονται

Ύψος Ενίσχυσης

Το ύψος της ενίσχυσης που λαμβάνει ο δικαιούχος ορίζεται στο 80% του ποσού που καταβάλλει για

την χρήση των υπηρεσιών παροχής συμβουλών. Ανώτατο όριο ενίσχυσης ορίζονται τα 1.500 ευρώ

και η ενίσχυση ανά θεματική ενότητα συμβουλευτικής υπηρεσίας δεν μπορεί να υπερβεί τα ποσά,

που ορίζονται στον παρακάτω πίνακα:

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ –  ΠΟΣΟ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ.

(θεματικές ενότητες)- (€)

1. Περιβάλλον 350.

2. Δημόσια Υγεία- Υγεία ζώων 250.

3. Δημόσια Υγεία -Υγεία φυτών 250.

4. Κοινοποίηση των ασθενειών 100.

5. Συνθήκες διαβίωσης των ζώων150.

6. Ορθές Γεωργικές και Περιβαλλοντικές Πρακτικές 350.

ΣΥΝΟΛΟ 1.500.

ΓΕΥΣΕΙΣ & ΖΩΗ :Διαδραστική Πολυέκθεση για την Ποιοτική Διατροφή – Υγεία – Ποιότητα Ζωής

 

ΓΕΥΣΕΙΣ & ΖΩΗ

Διαδραστική Πολυέκθεση
Ποιοτική Διατροφή – Υγεία – Ποιότητα Ζωής

8-11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2010

ΖΑΠΠΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ


Για πρώτη φορά μια μοναδική στο χώρο της εκθεσιακή εκδήλωση επιχειρεί μια ιδιαίτερη προσέγγιση και συγκεντρώνει όλη την αγορά ειδών ποιοτικής διατροφής, των παραδοσιακών και βιολογικών προϊόντων, παρουσιάζοντας την τόσο στο ευρύ κοινό όσο και στους επαγγελματίες του χώρου.

Γεύσεις που γνωρίζουμε ή αναζητάμε και θέλουμε όλοι μας να απολαύσουμε, σε μια έκθεση με γευστικές δοκιμές, εξειδικευμένες γευσιγνωσίες, μαγειρικά events, εκπαιδευτικές ημερίδες από ειδικούς, πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις για την ποιότητα ζωής. Και όλα αυτά με την συμμετοχή των επισκεπτών.

Η Διαδραστική πολυέκθεση γεύσεις & ζωή θα είναι ανοικτή στο κοινό και τους επαγγελματίες για τέσσερις ημέρες, απο την Πέμπτη 8 έως και την Κυριακή 11 Απριλίου, απο τις 11 το πρωί έως τις 8 το βράδυ, στο μοναδικό χώρο του Ζαππείου Μεγάρου στο κέντρο της Αθήνας.

«ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΑ ΜΕΝΟΥ – ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ»
Μαθήματα μαγειρικής με την chef και food writer
Έφη Γιαλούση – Χατζηχρήστου
Γνωρίστε όλα τα μυστικά για ένα σπιτικό τραπέζι γεμάτο εκλεκτά προϊόντα, ποιότητα και φαντασία.
Συμμετοχή για κάθε ημέρα 25€
Πέμπτη 8, Παρασκευή 9 και Σάββατο 10 Απριλίου 13:00
«ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ»
Με τον Ανέστη Μπαμπατζιμόπουλο
Η ιστορία των ελληνικών αποσταγμάτων, η εξέλιξη τους, οι μέθοδοι δημιουργίας και το κυριότερο οι τρόποι για τη πραγματική τους απόλαυση.
Παρασκευή 9 Απριλίου 16:30 – 17:30
«ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΟΙΝΙΚΕΣ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ»
Συντονιστής – παρουσιαστής ο Νίκος Μαούνης
Γευσιγνωσία – παρουσίαση των ελληνικών ποικιλιών κρασιού που διατηρούνται ή έχουν αναβιώσει σε όλες τις περιοχές της πατρίδας μας.
Παρασκευή 9 Απριλίου 18:00 – 20:00
«ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΛΙ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ»
Παρουσίαση με τον Σταμάτη Σίνη
Ανάλυση – παρουσίαση και γνωριμία με όλα τα είδη Ελληνικού μελιού και τις μοναδικές θεραπευτικές ιδιότητες τους.
Σάββατο 10 Απριλίου 17:00 – 18:00«ΜΕΛΙ ΚΑΙ ΒΟΤΑΝΑ»
Παρουσίαση με την Μυρσίνη Λαμπράκη
Μια πολύπλευρη δημιουργική γαστρονομική παρουσίαση για το μέλι και τα βότανα που συνδυάζει την γνώση για την θρεπτική τους αξία με τους τρόπους παρασκευής.
Σάββατο 10 Απριλίου 18:00 – 20:00
«ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ»
Mε τον Ηλία Μαμαλάκη
Ένα μοναδικό πάνελ από εξαίρετους, ειδικούς στο θέμα, διατροφολόγους, chef και παραγωγούς με συντονιστή τον κορυφαίο στο αντικείμενο Ηλία Μαμαλάκη για δημιουργική συζήτηση με όλους τους συμμετέχοντες.
Κυριακή 11 Απριλίου 13:00 – 14:00
«ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ: ΕΝΑΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ»
Mε τον Λευτέρη Λαχουβάρη
Κυριακή 11
Απριλίου 17:00 – 18:30



Συμμετοχή στις εκδηλώσεις

Για όλες τις εκδηλώσεις, απαραίτητη προυπόθεση είναι η δήλωση συμμετοχής. Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας. Η είσοδος στην αίθουσα εκδηλώσεων θα γίνεται με ειδική «κάρτα εισόδου» η οποία θα παραδίδεται απο την γραμματεία της έκθεσης, το αργότερο μια ώρα πριν την έναρξη των εκδηλώσεων.
Δηλώστε συμμετοχή στο τηλ.: 2109576100 (υπεύθυνη: Κα Γρηγοράτου Πέρσυ) η μέσω της φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, δίνοντας ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο επικοινωνίας και την εκδήλωση ή τις εκδηλώσεις που σας ενδιαφέρουν.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΚΘΕΣΗΣΌλοι οι επισκέπτες, μπορούν να συμμετέχουν σε μια μοναδική διαδραστική διαδικασία, μέσα απο την οποία κατα την περιήγηση τους στην έκθεση και την γευστική δοκιμή που θα κάνουν, θα προτείνουν και θα αναδείξουν ότι τους εντυπωσίασε περισσότερο απο τα προϊόντα της έκθεσης.

Πηγή : http://www.atou.gr/htm_gr/exhibitions.aspx?exid=8&mid=53

Τσιφόρος: Πρόταση για τα Τοπικά Σύμφωνα Ποιότητας .

Σε μια περίοδο κρίσης για τη χώρα μας, που επιβάλλει να ξανασκεφθούμε πολλά από την αρχή, μια κοινή διαπίστωση είναι ότι το μοντέλο ανάπτυξης που υιοθετήθηκε και λειτούργησε όλα αυτά τα χρόνια έφθασε στα όριά του, αδυνατώντας πλέον να ανταποκριθεί    στις ανάγκες της εθνικής  και  της περιφερειακής οικονομίας, αλλά και σε αυτές ακόμα τις ανάγκες της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας. Continue reading